3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalControl la Ambulanţă

Control la Ambulanţă

Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) Olt va fi supus unui amplu control dispus de ministrul sănătăţii, alături de toate celelalte SJA-uri din ţară, după ce s-au descoperit grave nereguli la Bucureşti şi Ilfov.

Autoritatea de Sănătate Publică Olt a primit ieri sarcina de a constitui o comisie mixtă care să verifice, în perioada 30 octombrie – 7 noiembrie, activitatea desfăşurată de Serviciul Judeţean de Ambulanţă. Astfel de controale vor avea loc la toate serviciile judeţene din ţară, decizia ministrului sănătăţii venind după ce la cele din Bucureşti şi Ilfov au fost descoperite grave nereguli, pentru care managerii au plătit cu funcţia. În acest sens, a fost emis şi un ordin de ministru, în care sunt cuprinse pe larg obiectivele urmărite. În cadrul controlului, care va fi desfăşurat de echipa formată din reprezentanţi ai ASP, ai Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate şi ai prefecturii, vor fi vizate atât aspectele medicale, cât şi cele de ordin administrativ. Se vor urmări calitatea activităţii actului managerial, modul de aplicare a legislaţiei în domeniul serviciilor medicale de urgenţă, dinamica activităţii de personal în perioada 2005-2008, organizarea şi executarea serviciului în ture, modul de colaborare cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean, gradul de folosire a ambulanţelor noi, predarea pacienţilor în Unitatea de Primire Urgenţe, respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice etc.

„Ne menţinem dreptul să apărem neanunţaţi pentru control încrucişat“

Secretarul de stat Raed Arafat, care a lărgit ieri, în cadrul videoconferinţei convocate cu şefii din sănătate, tema acestui control, a ţinut să-i convingă pe cei prezenţi că treaba este mai mult decât serioasă. „Ne menţinem dreptul să apărem neanunţaţi pentru control încrucişat“, a ameninţat Arafat, continuând cu expunerea în amănunt a deficienţelor constatate în cele două controale menţionate. E vorba de nereguli economice, constatate la Ilfov, care au fost deja anunţate Curţii de Conturi (trei maşini administrative care, deşi pe butuci, în documente au consumat 10.000 de litri de benzină şi au parcurs aproape 200.000 km, prime CASCO plătite pentru ambulanţe deja casate, protocol semnat cu o firmă de îmbălsămări, conform căruia reprezentanţii firmei erau anunţaţi când ambulanţa identifica potenţiali clienţi etc.), dar şi de unele care ţin de organizarea activităţii la serviciul din Bucureşti. Aici s-a constatat că dispeceratul foloseşte două sisteme de comunicare, fapt care face ca plecarea la caz să se producă şi cu până la cinci minute întârziere, pentru că nu se transmite în timp util informaţia de la 112 la echipaj, că se fumează în ambulanţe, că trusele medicale sunt incomplete, că se amestecă trusele din ambulanţă cu cele personale, că ambulanţierii îi şantajează pe medici şi asistenţi pentru a împărţi pretinsele atenţii pe care le-ar obţine de la pacienţi sau aparţinători etc.

„Suntem puşi la punct“

Managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Olt, dr. Radu Nucă, a declarat că nu are emoţii în privinţa controlului anunţat. „Suntem puşi la punct, nu avem probleme“, a spus managerul, care este supus controlului după ce, de-abia miercuri, a fost numit prin ordin de ministru, în urma concursului câştigat.
Temerea generală este însă că aceste controale au un scop clar. Asta, după ce ministrul a anunţat ieri că pentru Bucureşti s-a propus înlocuirea managerului cu o persoană din afara serviciului, un ofiţer. Această măsură este în spiritul proiectului de descentralizare anunţat nu cu mult timp în urmă şi de organizare a serviciilor SMURD. Conform acestuia, şefi peste întreg angrenajul vor fi cei de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS