10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalProblemele generate de CEZ rămân fără rezolvare

Problemele generate de CEZ rămân fără rezolvare

Reprezentanţii furnizorului de electricitate refuză în continuare să accepte sistemul de autocitire şi eliberare a facturii la ghişeu.

OLT. Reprezentanţii CEZ România s-au întâlnit din nou ieri la prefectură cu reprezentanţii autorităţilor judeţene şi locale şi cu trimişii pensionarilor, discuţia de aproape trei ore încheindu-se însă tot fără rezultat. Furnizorul de electricitate nu vrea să revină la sistemul de autocitire, iar pensionarii, care au vorbit nu doar în numele lor, nu acceptă să mai aştepte facturile emise când au chef cei de la CEZ. Timp de trei ore s-a vorbit de pe poziţii adverse, la final directorul de dezvoltare al CEZ România, Doru Voicu, venind cu propunerea ca într-o săptămână compania să trimită un răspuns scris, cu termene de realizare, la toate punctele supuse discuţiei. Asta, după ce, în urmă cu trei săptămâni, a mai avut loc o astfel de discuţie, iar CEZ s-a prezentat ieri cu lecţia neînvăţată.

 

„Plătiţi dobândă pentru banii încasaţi în plus?“

 

Dacă, la anumite solicitări, CEZ România a fost de acord să găsească soluţii, la propunerea emiterii facturilor la ghişeu, indiferent că acesta este ghişeul propriu sau al băncii în relaţie cu compania, nu s-a putut cădea la înţelegere. Doru Voicu a admis că se mai fac greşeli, dar că acestea n-ar justifica schimbarea unui întreg sistem. „Ce greşeli, domnule, 80% din totalul facturilor înseamnă greşeli?! Păi, veniţi să vedeţi ce e la ghişee! Nu e posibil să primesc şapte facturi în patru luni. Nici nu apuc să plătesc una, că îmi vine cealaltă. Dacă întârzii o zi, îmi percepeţi penalităţi! Dar mie mi-aţi plătit dobândă pentru banii încasaţi în plus, atunci când consumul este mai mic decât cel prezumat?“ au fost intervenţii care au încins spiritele în repetate rânduri. „Numai acolo unde se pune felinarul roşu plăteşti înainte. Nu e posibil aşa ceva!“, s-a auzit tot din rândul pensionarilor.

Toate dovezile că furnizorul face greşeli de neacceptat, expuse de cei prezenţi, nu i-au impresionat pe reprezentanţii CEZ. Aceştia au privit impasibili spre partenerii lor de discuţie, revenind, de fiecare dată, la măruntele concesii pe care sunt dispuşi să le facă.

 

Ghişeu special pentru persoanele în vârstă şi facturi emise la dată fixă

 

După o serie lungă de lămuriri de genul „o astfel de modificare necesită patru luni pentru a fi realizată“ sau „nu suportă soft-ul“ (replica a generat alte comentarii, legate de provenienţa respectivului soft), ori „nu avem casieri pentru implementarea sistemului de emitere şi încasare la ghişeu“, directorul de dezvoltare al CEZ România a venit cu răspunsuri la câteva probleme expuse în întâlnirile anterioare. Vestea că la fiecare dintre cele patru puncte de relaţii cu clienţii, câte au mai rămas în judeţ, va funcţiona un ghişeu special de informare pentru persoanele în vârstă n-a făcut altceva decât să-i enerveze şi mai tare pe reprezentanţii pensionarilor. „Nu pricepeţi că nu ne trebuie ghişeu separat?! Noi vrem să venim să spunem cât am consumat, iar dumneavoastră să ne eliberaţi factura pe cât am consumat, nu pe mai mult, nici pe mai puţin. Nu acceptăm să ne mai percepţi penalităţi, mai ales când oamenii dumneavoastră fac greşeli“, au insistat pensionarii. A fost momentul când s-a pus şi problema consumatorilor casnici din mediul rural, în special din localităţile aflate la mare depărtare de cele patru centre de relaţii cu clienţii pe care le mai păstrează CEZ.

Nu i-au liniştit nici răspunsurile vizând hotărârile ca de acum înainte factura să fie una singură pe lună şi emisă la dată fixă, iar la ghişeu să poată fi încasate sume care reprezintă o plată parţială. „Acceptaţi măcar ca dumneavoastră să veniţi să spuneţi cât aţi consumat, iar puţin mai târziu, noi să vă emitem factura“, şi-au încercat din nou norocul reprezentanţii CEZ. Pensionarii au rămas însă fermi pe poziţii, obţinând din partea furnizorului doar posibilitatea ca înainte cu cel puţin 20 de zile de emiterea facturii consumul convenit să poată fi modificat.

 

„Nu cred că i-ar pica bine companiei o manifestare de masă“

 

Cum nici una dintre părţi n-a dat semne că ar renunţa la propriul punct de vedere, s-a ajuns la ultimatumuri. „Profitaţi de faptul că sunteţi o companie de monopol. Vorbeaţi de telefonia mobilă, păi, la ei nu plătim în avans decât abonamentul, iar dacă nu ne convine sistemul, avem posibilitatea să ne mutăm în altă parte. Dar la curent ce facem? Până la urmă, vom face demersurile necesare, aşteptăm într-o săptămână răspunsul, să se intre pe licenţa ALRO. Ne dă domnul Prina jurişti de la Primăria Slatina, dăm în judecată CEZ-ul şi rezolvăm problema. Chiar nu suntem oameni de înţeles?! Nu cred că ar pica bine companiei o manifestare de masă, cum sunt în stare oamenii ăştia să promoveze“, s-a mai spus ieri, spre disperarea oficialilor CEZ.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII