5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalSala Polivalentă, gata în 2009

Sala Polivalentă, gata în 2009

Proiectanţii noii structuri a Sălii Polivalente au pus până la urmă ştampila pe schiţa acoperişului, după un an şi jumătate de tergiversări. Constructorul promite că până în iulie Polivalenta va fi acoperită, iar în 2009 – terminată.

 

Trei dintre cele 14 componente ale acoperişului Sălii Polivalente sunt deja construite în halele uzinelor Popeci şi aşteaptă cuminţi să fie transportate. Restul mastodonţilor vor fi gata până la sfârşitul acestei luni. Fiecare piesă cântăreşte 22 de tone, măsoară 56 de metri în lungime şi 12 metri – înălţime. În final, acoperişul Sălii Polivalente, în valoare de patru milioane de lei, va cântări aproape 600 de tone, conform ultimului proiect avizat şi agreat de Compania Naţională de Investiţii, după un an şi jumătate de indiferenţă. Potrivit constructorului, întârzierea a fost cauzată de teama proiectanţilor de a-şi pune parafa pe un astfel de proiect, date fiind dimensiunile şi greutatea pe care structura trebuie să le suporte.

„Acoperişul putea fi realizat de mult, însă proiectanţii şi ceilalţi răspunzători au tot ezitat să-şi asume răspunderea. Unul dintre motive este chiar frica. Gândiţi-vă că acoperişul ajunge, după asamblarea tuturor celorlalte materiale, la 600 de tone“, a spus luni Constantin Popeci, patronul grupului de firme POPECI. El este de părere că până în iulie 2008 acoperişul Polivalentei poate fi terminat. „Odată realizat acoperişul, celelalte lucrări se vor putea realiza fără nici un fel de restricţii. Asta înseamnă că în 2009, poate chiar în primăvară, Sala Polivalentă ar fi gata“, a mai spus Constantin Popeci.

Coloşi pe bulevard

Cei 14 coloşi de metal vor fi transportaţi de la fabrica POPECI la Sala Polivalentă în jurul datei de 1 aprilie, când constructorul va solicita sprijinul Poliţiei Rutiere. Constantin Popeci spune că piesele vor fi aduse una câte una, fiecare transportor măsurând aproximativ 70 de metri. „Transportul va fi făcut de o firmă specializată, care a realizat deja un studiu de trafic. Din câte am înţeles, traseul este uzine – strada Caracal – bulevardul Gheorghe Chiţu – Spitalul de Urgenţă – bulevardul 1 Mai – Ciupercă. S-ar putea să fie nevoie de tăierea unor cabluri de telefonie şi înţeleg că este posibil ca trailerele să treacă şi peste o zonă verde la Ciupercă. Alte inconveniente nu sunt prevăzute“, a arătat Constantin Popeci.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

18 COMENTARII