11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljContribuabilii, sufocaţi de birocraţie

Contribuabilii, sufocaţi de birocraţie

Reprezentanţii societăţilor se calcă în picioare la cozi interminabile în faţa ghişeelor CAS Dolj, din cauza birocraţiei. Deşi există un program pentru depunerea declaraţiilor on line, contribuabilii sunt obligaţi să vină cu ele şi la ghişeele CAS.

Ghişeele Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj sunt luate cu asalt, începând cu data de 20 şi până la sfârşitul lunii, de reprezentanţii societăţilor, care trebuie să depună declaraţiile şi ordinele de plată.

Aceştia stau ore în şir la cozi interminabile, pentru că legea îi obligă să depună cearşafuri de documente pentru a dovedi că au plătit contribuţiile la fondul asigurărilor de sănătate.

Şi toate acestea din cauza unor minţi luminate care impun reguli aberante în sistemul asigurărilor de sănătate.

Deşi casele de asigurări au programe de calculator care le permit contribuabililor să depună on line documentele, legislaţia îi obligă pe aceiaşi contribuabili să mai depună aceleaşi documente la ghişeele CAS.

 

„Am simţit că nu mai am aer!“

 

20 februarie, o zi de lucru obişnuită la CAS Dolj, cu nervi, înjurături, ţipete şi ameninţări. Cozile sunt mari, oamenii stând grupaţi pe câte trei rânduri la fiecare dintre cele două ghişee deschise. Unei femei i s-a făcut rău şi s-a desprins la un moment dat din rând. Cineva i-a făcut loc pe un scaun.

„Oamenii se calcă în picioare, iar ei nu au deschise decât două ghişee. De două ore stau la rând şi mi-a venit rău. Am simţit că nu mai am aer!“, a spus Marieta Popa. Altă persoană a venit să o ajute. După câteva minute, femeia şi-a revenit: „Mintea mea nu poate să înţeleagă de ce mai au program de calculator pentru depunerea declaraţiilor dacă trebuie să vii la ghişeu să le depui? Cred că lucrurile au luat-o razna“.

De organizarea foarte proastă se plângea şi un alt contribuabil, Olimpia Marinescu: „Şeful de serviciu a trecut pe aici la un moment dat, a văzut toată nebunia asta şi, în loc să ia măsuri, ca să mai deschidă încă un ghişeu, a început să-l ameninţe pe un om care făcea gălăgie la rând. Păi s-o fi săturat şi el, săracul, ca noi toţi, de toată batjocura asta la care suntem supuşi pe la toate instituţiile statului“.

 

Funcţionarii CAS Dolj, căzuţi la datorie

 

Angajaţii CAS Dolj sunt, la rândul lor, depăşiţi de situaţie. Munca fără pauze şi stresul la care sunt supuşi în fiecare zi au făcut ca una dintre funcţionarele de la ghişeu să clacheze. Femeia s-a îmbolnăvit şi a intrat în concediu medical. Ca să suplinească lipsa de personal, CAS Dolj a cerut de urgenţă CNAS acceptul pentru a mai face angajări şi acum aşteaptă răspuns. În plus, de câteva luni, legislaţia îi obligă pe funcţionarii CAS să facă şi muncă de arhivă, pentru că toate documentele primite pe internet trebuie arhivate. Oamenii sunt obosiţi şi abia dacă îşi mai pot controla nervii.

Reprezentanţii CAS Dolj consideră că singura cale pentru a reduce cozile de la ghişee ar fi ca declaraţiile să fie depuse pe internet, iar contribuabilii să vină ulterior la ghişee pentru validarea lor.

„Multe persoane vin cu declaraţii pentru mai multe societăţi. Am avut şi cazuri în care au venit cu câte 50 de declaraţii, iar înregistrarea lor durează. Dacă însă declaraţiile sunt depuse pe internet, contribuabilii pot să se prezinte apoi în termen de 30 de zile, deci şi după data-limită, la ghişee cu declaraţiile pe hârtie. Nu vor mai fi nevoiţi să stea la coadă“, a declarat Daniela Gheorghe, purtătoarea de cuvânt a CAS Dolj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII