20.5 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljNebunie la depunerea listelor cu asiguraţi

Nebunie la depunerea listelor cu asiguraţi

Angajaţii de la ghişeele CAS Dolj au fost ieri la un pas de a fi linşaţi de reprezentanţii firmelor angajatoare veniţi să depună declaraţiile privind plata contribuţiei la asigurările sociale de sănătate şi listele cu asiguraţi. Nervii şi disperarea au atins cota maximă în momentul în care s-a încheiat programul de lucru şi zeci de contribuabili au rămas afară, fără să fi reuşit să depună actele.

Ieri a fost ultima zi de depunere la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj a declaraţiilor şi listelor cu asiguraţi, pe luna septembrie, de către firmele doljene. Prin urmare, şi aglomeraţia a fost pe măsură. La ora 10.00, în momentul deschiderii ghişeelor, coada se întindea pe câteva zeci de metri, până la poarta instituţiei, iar după câteva ore oamenii de la rând abia înaintaseră câţiva paşi. În jurul prânzului, nervii au cedat şi aceştia au început să vocifereze. „Durează două – trei ore pentru fiecare persoană care depune documentele. E ceva de speriat! Sunt de la ora 10.00 aici, e trecut de prânz şi eu încă nu am ajuns la ghişeu“, a spus Ştefan Didu, inginer. „Trebuie să stai două zile, să te plimbi de la o instituţie la alta, când ar trebui ca toate situaţiile să fie depuse la o singură instituţie. Noi trebuie să mergem şi la CAS, şi la Finanţe, şi la ITM cu cearşafuri de documente. Este o birocraţie înfiorătoare, care ne distruge mental“, a afirmat şi Vasile Ştefan, economist.

Motivul greutăţii cu care se mişcau treburile a fost aproape lămurit de alt contribuabil care, după ore bune de aşteptare, ajunsese în faţa ghişeului şi aici nu găsise pe nimeni. „Nu ştiu cum muncesc oamenii ăştia, dar e bătaie de joc. Stau cinci minute la ghişeu, pleacă şi se întorc când îşi aduc aminte. Nu se poate aşa ceva. De azi-dimineaţă nu a servit mai mult de patru persoane. I-am rugat de nu ştiu câte ori să mai trimită salariaţi, dar degeaba. Ne tratează ca pe animale şi nu e prima oară. În fiecare lună e aceeaşi poveste“, a declarat Fira Piţurcă, economist.

Motivul, schimbarea programului

După ce au reuşit să găsească funcţionara care se pierduse pe la toaletă, oamenii şi-au vărsat nervii pe ea. Nu a ajutat însă la nimic. Coada a mers la fel de repede până la 13.00, ora închiderii ghişeelor.

La 13.00, dând dovadă de conştiinciozitate, angajaţii CAS Dolj au închis uşile instituţiei, lăsând afară zeci de contribuabili. Apoi aceştia au fost anunţaţi că nu vor putea reveni decât în luna următoare, după data de 5, moment în care a început iar scandalul.

Refuzul angajaţilor CAS i-a scos din minţi pe contribuabili, care au insistat să fie primiţi peste program, motivând că nu au avut timp să termine situaţiile din cauza modificării programului informatic. „Au băgat alt program de calculator în seara zilei de 17. Eu am luat programul în ziua următoare şi nu am avut timp să termin toate situaţiile aşa de repede. Luni am venit cu dischetele, dar au fost probleme, aşa că am revenit astăzi la ora 13.00. Nu am putut să ajung mai repede pentru că nu am putut să plec de la serviciu“, a spus Maria Ene, economist la o unitate militară.

S-a dublat personalul

Ca să aplaneze conflictul, conducerea CAS Dolj a fost nevoită până la urmă să prelungească programul zilei de ieri până la primirea tuturor declaraţiilor.

Reprezentanţii CAS Dolj susţin că vina pentru înghesuiala de la ghişee aparţine firmelor, care au multe modalităţi de a scăpa de acest inconvenient, dar nu le folosesc. „Cel mai simplu este să fie depuse declaraţiile prin intermediul internetului. Majoritatea firmelor au acces la internet, însă nu ştiu din ce cauză nu îl folosesc. Şi mai este şi faptul că declaraţiile se depun între 5 şi 25 ale lunii, iar ei vin abia în ultima zi“, a declarat Daniela Gheorghe, purtătoarea de cuvânt a CAS Dolj.

Contribuabilii, în schimb, spun că nu pot să depună declaraţiile prin internet pentru că programul nu funcţionează cum trebuie. În plus, dacă în documente apar greşeli, nu îi informează nimeni de respectivele erori, iar declaraţiile nu sunt primite.

Ca să rezolve cumva problema aglomeraţiei, CAS Dolj a dublat numărul angajatelor de la ghişee. În loc de două funcţionare acum sunt patru, însă acest lucru aproape că nu se vede.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU