11.2 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljTaxa Mazăre, la Calafat

Taxa Mazăre, la Calafat

Calafatul va deveni în curând Mamaia regiunii Oltenia. Nu pentru potenţialul turistic, ci din cauza taxei de tranzit pe care şoferii maşinilor de peste 3,5 tone va trebui să o plătească la bariera de la intrarea în municipiu.

Deşi scandalurile legate de taxele impuse de autorităţile locale la intrarea în vămi s-au ţinut lanţ la începutul acestui an şi chiar fostul prefect de Dolj, Nicolae Giugea, a atacat în contencios o astfel de taxă impusă la Calafat, edililor din municipiu le-au ieşit socotelile cum plănuiseră.

O hotărâre a consiliului local care impune taxe de tranzit pentru maşinile de peste 3,5 tone care trec prin Calafat va primi viza de legalitate din partea prefecturii. După două luni în care au analizat legalitatea hotărârii pe toate părţile, juriştii prefecturii au spus că actul este perfect legal şi nu contravine legislaţiei europene, aşa cum se crezuse iniţial. Eugen Marinescu, directorul Direcţiei de Verificare a Legalităţii Actelor din cadrul Instituţiei Prefectului Dolj, a declarat că pentru hotărârea în cauză se va întocmi un referat de legalitate care va fi înaintat prefectului Silviu Dumitru împreună cu documentul. Hotărârea nu a primit încă viza de legalitate, însă am analizat-o şi se încadrează în limitele legale. 99,9% va fi declarată legală. Ciurlin (Paulon Ciurlin – consilier juridic în cadrul Prefecturii Dolj – n.r.) se ocupă de întocmirea referatului de legalitate şi apoi va fi înaintat prefectului“, a spus Eugen Marinescu.

 

Taxe pentru portofele doldora

 

Potrivit hotărârii adoptate de consilierii locali din Calafat, act care reprezintă un regulament cu privire la instituirea unor restricţii de circulaţie în municipiu, taxele pe care va trebui să le plătească inclusiv calafetenii cu maşini de tonaj mare vor fi folosiţi pentru „administrare, exploatare, întreţinere, reparaţii şi modernizare a drumurilor publice“ din Calafat. Sumele pe care le vor scoate din buzunar cetăţenii cu microbuze sau tiruri care au proasta inspiraţie de a trece prin Calafat nu sunt însă deloc de neglijat.

Astfel, regulamentul prevede ca şoferii care conduc maşini cu tonaj de la 3,5 la 7,5 tone să plătească pe zi o taxă de 20 de lei noi sau 300 de lei un abonanemt lunar. Pentru maşinile de la 7,5 la 15 tone, consilierii calafeteni au prevăzut o taxă de 25 de lei pe zi sau 375 de lei pe lună, iar în cazul maşinilor de peste 15 tone 30 de lei pe zi sau 450 de lei lunar.

 

Barieră la intrarea în Calafat

 

Vestea că hotărârea adoptată acum două luni va primi viză de legalitate a picat ca o mană cerească pentru primarul Petre Trăistaru, care a ameninţat în trecut autorităţile de la prefectură cu judecata în cazul în care nu-i vor permite instituirea unei taxe pentru tranzitul maşinilor de tonaj greu.

Primarul susţine că tirurile care se îndreaptă spre vamă afectează infrastructura de transport din municipiu, iar bani pentru reparaţia drumurilor în fiecare an nu sunt la bugetul local.

Trăistaru a declarat ieri că va pune o barieră la intrarea în localitate pentru perceperea taxei de tranzit. „Vom pune taxă numai pe maşinile cu capacitate mare, cele care au influenţă asupra infrastructurii. Estimăm că până la sfârşitul anului vom colecta în jur de trei miliarde de lei la buget şi vom avea o medie anuală de nouă-zece miliarde. Vom pune o barieră la Peco, la intrarea în oraş“, a spus Trăistaru.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII