29.6 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljFeriţi-vă de 0768.078.839!

Feriţi-vă de 0768.078.839!

Tentativele de fraudă prin SMS sau apeluri telefonice au luat amploare în Dolj, ţintele atacurilor fiind atât clienţii operatorului de telefonie mobilă Cosmote, cât şi Orange.

Mai mulţi craioveni au fost în ultimul timp ţinta tentativelor de înşelăciune prin intermediul SMS-urilor sau apelurilor telefonice. Tentativa de fraudă prin telefonul mobil constă în păcălirea victimei prin prezentarea unor false concursuri sau promoţii, ale căror premii pot fi obţinute numai după achitarea unei sume echivalente cu costul unei cartele preplătite. O tânără craioveană, care a fost sunată ieri de pe numărul 0768.078.839, a povestit procedeul prin care un bărbat a încercat să o „uşureze“ de 20 de euro. „Am fost sunată de un anume Aurel Coman, care s-a prezentat a fi angajat Cosmote. Acesta mi-a comunicat că am câştigat un telefon mobil în urma unei trageri la sorţi şi că pot primi telefonul sau contravaloarea sa. Tot ce trebuia să fac era să cumpăr o cartelă de 20 de euro şi să comunic codul de reîncărcare, care ar fi reprezentat contravaloarea deschiderii contului“, a povestit tânăra craioveană, care a dorit să-şi păstreze anonimatul. Ţinta falsei promoţii a sunat la reprezentanţii Cosmote pentru a cere lămuriri şi a aflat că este doar o mare păcăleală.

 

Avertismente

 

Nu numai abonaţii operatorului de telefonie mobilă Cosmote sunt ţinta acestui tip de tentativă de înşelăciune. De la începutul anului s-au înregistrat astfel de atacuri la adresa abonaţilor tuturor operatorilor de telefonie mobilă din ţara noastră. Cosmote a emis un comunicat prin care îşi sfătuieşte abonaţii să nu furnizeze nici un fel de informaţii confidenţiale prin telefon. „Cosmote nu solicită clientilor săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalităţi informaţii referitoare la coduri de reîncărcare, numere de conturi bancare sau orice altfel de parole personale“, se precizează în comunicatul emis de Cosmote. Pentru că şi clienţii Orange au fost ţinta fraudelor prin telefon, reprezentanţii Orange au postat pe site mesaje preventive. Aici se specifică faptul că încercările de fraudă prin telefon se recunosc după două indicii: sunt solicitate informaţii confidenţiale şi se impune trimiterea unui răspuns urgent. De asemenea, Orange a specificat că nu solicită clienţilor săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalităţi informaţii referitoare la conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare. Aceste informaţii sunt strict confidenţiale şi nu trebuie comunicate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII