8 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAVIOANE Craiova, la loc comanda

AVIOANE Craiova, la loc comanda

AVAS a decis neprelungirea termenului de valabilitate a ofertei de vânzare a pachetului de acţiuni deţinut la SC AVIOANE Craiova SA şi reluarea procesului de privatizare a societăţii. Vânzarea va fi precedată de publicarea unui anunţ sau a unei oferte de vânzare, valabilă cel puţin 30 de zile, dar nu mai mult de 180 de zile de la data publicării.

Reamintim că anunţul de vânzare prin negociere pe bază de oferte finale, îmbunătăţite şi irevocabile a 80,93% din capitalul social al SC AVIOANE Craiova SA a fost publicat de MEF (OPSPI) pe 14.09.2006. Având în vedere că până la data-limită (28.02.2007) nu a fost depusă nici o ofertă din partea potenţialilor investitori, AVAS a decis prelungirea termenului de valabilitate a ofertei Autorităţii până pe 11.05.2007 şi republicarea anunţului. Până la data-limită prevăzută în noul anunţ s-a înregistrat o singură ofertă, din partea consorţiului format din SC AEROFINA SA Bucureşti, SC A5 INVEST SRL Caransebeş, SC A2 IMPEX SRL Ploieşti, SC UZUC SA Ploieşti, aflat sub influenţa omului de afaceri român Ştefan Vuza. Ofertantul a făcut dovada îndeplinirii criteriilor de precalificare şi participare, iar comisia de negociere a solicitat permanent, în decursul a nouă runde de negocieri, îmbunătăţirea ofertei. Negocierile nu s-au finalizat până la expirarea valabilităţii ofertei (10.07.2007), în urma a patru prelungiri succesive de câte 30 de zile peste termenul iniţial de 180 de zile de la data publicării anunţului.

Sindicatele, deocamdată mulţumite

AVIOANE Craiova este o societate comercială mare, cu un capital social de 2.284.027,50 de lei, ce are ca obiect principal de activitate construcţia şi reparaţia de aeronave şi nave. AVAS deţine 80,94% din pachetul de acţiuni, restul de 19,06% fiind deţinut de alţi acţionari. Apropierea consorţiului lui Ştefan Vuza de fabrica de la Craiova a provocat îngrijorare în rândul sindicaliştilor, nemulţumirile lor fiind exprimate public de liderul de sindicat Victor Peţa. Îngrijorarea salariaţilor faţă de posibilul cumpărător al pachetului majoritar al uzinei a pornit de la faptul că nici una dintre societăţile care compuneau consorţiul nu avea experienţă în producerea şi repararea de aeronave. „Faptul că AVAS va relua procesul de privatizare a uzinei este un lucru foarte bun pentru noi, deoarece ofertantul iniţial nu ne dădea certitudinea că va păstra obiectul de activitate al fabricii şi nici nu aveam siguranţa locurilor de muncă. Nu aveam nici garanţia că programele care se dezvoltă în uzină vor fi continuate. Ne-am dori la Craiova un ofertant cu tradiţie în construirea de aeronave, cum ar fi suedezii de la Gripen sau italienii de la Alenia Aeronautica. Primii au şi fost la noi de mai multe ori, dar au cerut ca dotarea armatei române să fie făcută cu aeronave Gripen. Dacă ar fi ajuns la înţelegere cu autorităţile române, am fi fost siguri că uzina de la Craiova ar fi fost implicată şi ea în fabricarea de componente şi în repararea acestor aparate. Un lucru bun pentru noi este că AVAS a decis reluarea procesului de privatizare“, a spus Victor Peţa, liderul sindicatului de la AVIOANE.

Dacă negocierile premergătoare depunerii noilor oferte vor fi sau nu de bun augur pentru uzină vom afla în curând.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS