17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalStudenţii craioveni, designerii maşinilor Renault

Studenţii craioveni, designerii maşinilor Renault


Porţile Grupului Renault s-au deschis pentru absolvenţii Facultăţii de Electromecanică din cadrul Universităţii din Craiova care pot urma, începând din anul universitar 2007 – 2008, cursurile unui masterat finanţat de grupul francez.

Facultatea de Electromecanică a fost selectată de Renault Technologies Roumanie (RTR) alături de alte patru facultăţi de profil din ţară pentru a pregăti prin programul de masterat „Ingineria proiectelor pentru automobile“ specialişti care să poată lucra în uzinele grupului francez. „Este primul program inteligent care se adresează învăţământului superior românesc. Se înfiinţează la cererea unei societăţi care intenţionează să facă la Bucureşti cel mai mare centru de creaţie. Pista de încercare este situată între Videle şi Titu şi este de 18 kilometri. Aici vor lucra 2.500 de specialişti, dintre care 60% ingineri cu înaltă calificare. În fiecare an va fi nevoie de o reîmprospătare cu 200 de ingineri a forţei de muncă“, a explicat Alexandru Bitoleanu, decanul Facultăţii de Electromecanică. Programul de masterat va începe cu anul II, pentru că facultatea nu a avut timp să obţină acreditare pentru acesta, studenţii fiind selectaţi în urma unui interviu susţinut în faţa reprezentanţilor RTR. „Nu vom putea începe cu anul I pentru că nu avem acreditare deoarece am aflat răspunsul RTR în urmă cu puţin timp. Absolvenţii vor primi o diplomă cu denumirea masteratului pe care l-au început, dar s-a convenit cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi cu RTR că le vom da şi un supliment la diplomă, unde vor fi trecute disciplinele studiate în anul de masterat finanţat de Renault“, a precizat Bitoleanu.

Profesorii şi studenţii implicaţi în masterat, plătiţi cu sute de euro

La mijlocul lunii mai se va face selecţia candidaţilor, în faţa reprezentanţilor RTR ajungând numai cei aleşi de facultate în funcţie de implicarea şi notele obţinute în primul an de masterat. Pe toată perioada studiului, RTR le oferă celor zece studenţi admişi o bursă suplimentară de 120 de euro pe lună la care se adaugă 150 de euro pe care îi vor primi în cele cinci luni de stagiu de pregătire la Bucureşti. De pregătirea studenţilor din ultimul an de masterat se vor ocupa două cadre didactice care au făcut stagii de pregătire în ţară şi în Franţa, aceştia primind o remuneraţie suplimentară de 500 de euro pe lună. RTR va dota şi laboratoarele facultăţii cu aparatură modernă, unele dintre maşinile pe care vor lucra studenţii fiind aduse deja la Craiova. Cu toate că absolvenţii de masterat se pot angaja după susţinerea proiectului fără un interviu suplimentar la unul din punctele de lucru ale Renault, aceştia pot opta pentru oferta de muncă a unei alte companii. „Tinerii nu sunt obligaţi să se angajeze la RTR pentru că nu semnează nici un contract atunci când încep cursurile masteratului. Compania consideră că îşi poate atrage forţa de muncă fără constrângeri şi absolvenţii au până la urmă o responsabilitate morală“, a menţionat Bitoleanu. În prezent, zece studenţi ai facultăţii îşi realizează proiectele de diplomă în cadrul grupului Renault.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS