Acasă Local Devizul câstigator

Devizul câstigator

Dincolo de reparatia unei masini asigurate exista o adevarata disputa si o negociere continua intre societatile de asigurari si atelierele care executa reparatii. La mijloc sunt câstiguri enorme, dar si cetateanul, care este client si al societatii de asigurari, si al service-ului in care isi repara masina.

In judetul Dolj sunt 57 de unitati service autorizate de Registrul Auto Român (RAR) Dolj, acestea fiind si cele agreate de societatile de asigurari. Conform conducerii RAR Dolj, unitatile specializate in reparatii auto primesc autorizatia numai daca respecta anumite conditii. „Din câte stiu, exista anumite probleme intre asiguratori si service-uri, in sensul ca primii nu platesc la timp, iar cei din urma mai umfla devizele, insa aceste lucruri nu tin de competenta noastra. Noi autorizam service-urile din punct de vedere tehnic, urmarind sa aiba dotarea necesara pentru repararea conform standardelor fabricantului“, a declarat Marcel Marcea, directorul RAR Dolj. Oful societatilor de asigurari se exprima in bani, pentru ca oamenii care au polite RCA ori CASCO la societatea respectiva isi repara masinile avariate in baza politei la un service agreat. Asiguratorii doljeni spun insa ca, desi se lucreaza dupa normativele de reparatii ale producatorilor de autovehicule, unele dintre unitatile service gasesc metode prin care incearca sa scoata mai multi bani. De partea cealalta, unitatile de service spun ca relatia cu asiguratorii este dificila, pentru ca se primesc greu banii pentru reparatiile efectuate.

Se lucreaza cu normativele producatorilor

Conform normelor Registrului Auto Român (RAR), service-ul lucreaza dupa tehnologie si normare furnizate direct de producator. Teoretic, folosirea acestor norme este o unealta de lucru care ii invata pe mesteri ordinea operatiilor conform normelor producatorului, performanta tehnica, iar pentru casele de asigurari este o unealta de verificare a devizelor si de management pentru serviciul daune. „Atelierele de reparatii trebuie sa detina normativele de reparatii emise de producatorii de autovehicule, in functie de care, pe lânga utilaje, un service executa numai anumite tipuri de reparatii pentru anumite autovehicule“, a mai spus Marcel Marcea. Lucrând cu aceste norme nu mai apar diferente in ceea ce priveste calculatiile si, in final, clientul nu mai pierde timp pentru acceptul la plata de catre asigurator.

Practic, conform reprezentantilor societatilor de asigurari, unele dintre service-urile din Dolj au o serie de modalitati prin care umfla devizele, in incercarea de a câstiga mai mult.

Cum se scot bani de la asiguratori

Conform asiguratorilor, exista mai multe modalitati prin care se poate umfla un deviz. „Exista tendinta ca service-urile sa scoata mai multi bani de la asiguratori. Cea mai mare problema cred ca e la vopsire, pentru ca exista o gama mare de producatori, service-urile incercând sa profite de acest lucru prin incarcarea devizelor. La nivelul societatii noastre, am reglementat pe baza normativelor relatia cu service-urile si putem spune ca suntem multumiti“, a declarat Marius Flori, director Asirom SA, sucursala Dolj. Acesta a mai spus ca, indiferent de relatia dintre service si firma de asigurari, important este ca toti clientii sa fie multumiti si sa nu cada la mijloc.

Alta metoda de a ciupi câte ceva de la asiguratorul clientului este introducerea pe devize a mai multor piese mici sau consumabile, care nu intotdeauna se folosesc sau apar si pe masina. Stancu Dragota, directorul service-ului AutoFresh din Craiova, a mai identificat o modalitate de umflare a devizelor, pe care spune ca o folosesc, de regula, service-urile cu tarife mai mari. „Se trec pe deviz demontarea si montarea unor componente ale autovehiculului, in realitate reparatiile efectuându-se fara executarea acestor operatiuni. De exemplu, o aripa lovita mai usor se poate repara si pe masina, insa, uneori, asiguratorul plateste si demontarea si remontarea acesteia“, a explicat Stancu Dragota.

Acesta a mai spus ca in relatia dintre service si asigurator mai apare o problema, in sensul ca unii dintre acestia platesc cu intârziere reparatiile. „Poate unii mai umfla devizele, insa nici unele societati de asigurari nu achita la timp banii pentru serviciile facute. Eu umblu acum sa scot banii de la asiguratori, pentru ca avem o multime de cheltuieli“, a mai spus Stancu Dragota.

A absolvit Facultatea de Filosofie-Sociologie din cadrul Universitatii din Craiova in anul 2003, iar un an mai tarziu Masteratul in Sociologia Comunicarii si Jurnalism. Din 2004 lucreaza in presa, iar in 2005 s-a alaturat colectivului Gazeta de Sud. Din toamna aceluiasi an, misiunea colegului nostru este de a informa cititorii Gazeta de Sud despre cele mai recente si de interes evenimente petrecute in Craiova, Oltenia, dar si la nivel national.
Exit mobile version