9 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUniversitatile isi tin publicitatea la naftalina

Universitatile isi tin publicitatea la naftalina

Universitatile publica in fiecare an acelasi anunt cu perioada de examene si numarul de locuri. O voce obosita la radio citeste acelasi anunt. Sunt reclame pe care institutiile de invatamânt superior arunca miliarde si la care absolventii de liceu ramân orbi si surzi.


Publicitatea este o metoda de a atrage viitorii studenti si, cu toate ca universitatile craiovene s-au aliniat economiei de piata cheltuind anual zeci de miliarde pentru reclame in mass-media, absolventii de liceu sunt prea putin interesati de reclamele universitatilor. In plus, universitatile craiovene prefera sa isi faca reclama prin propria retea mass-media, de care liceenii craioveni nici nu au auzit. „Este greu sa estimam cât cheltuim pentru publicitate, pentru ca noi o impartim atât catre ziarele si posturile de televiziune locale, cât si catre mass-media proprii. Avem un ziar si un post de televiziune care promoveaza facultatile si specializarile din cadrul Universitatii si de unde tinerii pot afla ce ii intereseaza“, a explicat Ion Vladimirescu, rectorul Universitatii din Craiova.


UMF isi vinde imaginea in strainatate


Daca reprezentatul Universitatii din Craiova nu a vrut sa precizeze ce sume sunt alocate anual din buget catre publicitate, Universitatea de Medicina si Farmacie (UMF) a cheltuit anul trecut 30.000 de lei pentru promovarea institutiei. UMF a preferat ca prin reclama sa atraga la Craiova studentii straini, viitorii studenti autohtoni fiind informati prin mass-media cu privire la data examenului de admitere. „Am facut brosuri si CD-uri de prezentare a institutiei in strainatate, afise si pliante pentru standurile de la diferite târguri educationale din tara si din strainatate, anunturi in revistele de specialitate sau in presa locala despre posturile vacante, cursuri organizate de universitate sau manifestari stiintifice. La promovarea facultatilor noastre ne ajuta si autoritatile judetene de sanatate publica din regiunea Olteniei“, a precizat Mihai Caragea, secretar-sef la UMF Craiova.


Zeci de miliarde pentru publicitate


Universitatea „Spiru Haret“ din Craiova cheltuieste anual câteva zeci de miliarde pentru a-si face publicitate si a-si atrage studentii, dar in acelasi timp apeleaza si la mass-media proprii. „Publicitatea este esentiala pentru ca fara ea te izolezi si nimeni nu o sa isi mai aduca aminte de tine. Impartim fluturasi pe strada in preajma bacalaureatului si mergem prin licee pentru a ne promova programele. Publicam anunturi si in ziarele locale si centrale, reclame la televiziuni si radiouri, dar si pe postul nostru de televiziune si in ziarul studentesc Opinia Nationala. La nivelul universitatii se cheltuiesc anual câteva zeci de miliarde pentru publicitate“, a mentionat Gheorghe Bica, prorectorul Universitatii „Spiru Haret“.


„Institutii comuniste si prafuite“


Eforturile universitatilor ii lasa indiferenti pe liceeni, care nu citesc in ziare reclamele alb-negru si nici nu sunt atenti la cele de la radio. „Eu daca citesc ziarul nu ma uit la reclama unei universitati pentru ca nu ma intereseaza. Daca ar avea un mesaj haios si ar fi colorata, atunci mi-ar atrage atentia si poate chiar as vrea sa merg la o facultate care are un departament de imagine, de marketing atât de creativ. Mama citeste in ziare reclama lor si ma informeaza“, a spus Alina Mitrache, eleva in clasa a XI-a la Liceul de Informatica „Stefan Odobleja“ din Craiova. Altii ar vrea ca universitatile sa isi faca reclama pe internet, in baruri si cluburi, pentru ca in acest fel tinerii s-ar simiti vizati direct. „Este in regula sa aiba reclame in ziare si la televiziuni, dar ar trebui sa aiba si pe forumuri, in revistele pentru tineri, in baruri pentru ca aici ne gasesc pe noi. Ar putea sa isi faca site-urile mai atractive si link-uri catre paginile lor de pe site-urile pe care le vizitam. Asa ar renunta la imaginea de institutii comuniste si prafuite“, a spus Silviu Cretu, elev in clasa a X-a la Colegiul National „Carol I“ din Craiova.


„Zilele portilor deschise“ aduc tinerii in universitati


Daca nu isi vor dezvolta strategiile de piata, universitatile craiovene risca sa ramâna fara studenti, care vor fi atrasi de reclamele colorate ale unor universitati din alte orase, pe care le-au vizitat cu ocazia zilelor portilor deschise. „Universitatile din orasele din provincie prefera reclamele in presa scrisa si radio, dar ar trebui sa atace si internetul, care este in prezent mijlocul de comunicare cel mai utilizat de tineri. Foarte importante sunt participarea acestora la târguri si expozitii si organizarea de catre facultati a zilelor portilor deschise, când liceenilor li se poate prezenta oferta educationala si pot afla ce cariera le poate oferi o pregatire intr-un anumit domeniu. Universitatile trebuie sa isi dezvolte programe de marketing pentru ca in prezent exista o tendinta a tinerilor de a migra spre universitatile din marile orase si incepe sa se creeze concurenta atât intre mediul academic de stat si cel privat, cât si intre universitatile de stat“, a explicat Sorin Doru, general manager MEDIA HUB.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS