Accident la Simian



Un angajat al Inspectoratului de Jandarmi Turnu Severin a murit prins intre fiarele contorsionate ale propriei masini.

Jandarmul circula cu viteza excesiva pe DE6, intre Gura Poroini si Simian, si s-a angajat intr-o depasire neregulamentara, fara sa se asigure, moment in care a lovit frontal un autobuz ce transporta persoane de la Drobeta Turnu Severin in comuna Simian.

In urma impactului puternic, Dacia break condusa de jandarm a facut mai multe piruete si dupa aproape 200 de metri a lovit un canal de beton. Soferul a murit strivit intre volan si restul caroseriei, lucratorii Serviciului de descarcerare fiind nevoiti sa taie aproape intreaga masina pentru a scoate trupul neinsufletit al barbatului.


„In dupa-amiaza zilei de 28.12.2006, la ora 17.15, pe DN 6, la km 330+800, in afara localitatii Simian, Gheorghe S., de 35 de ani, din aceiasi localitate, in timp ce conducea imprudent autoturismul proprietate personala, marca Dacia 1310 break, a patruns pe sensul opus de mers, intrând in coliziune frontala cu un autobuz marca Mercedes. In urma accidentului a rezultat decesul conducatorului autoturismului, iar fiul sau de noua ani, pasager in autoturism, a fost ranit grav“, a declarat purtatorul de cuvânt al IPJ Mehedinti, Karin Sica.

Este al doilea accident produs luna aceasta in comuna Simian unde, pe acelasi drum, si-au gasit sfârsitul doi jandarmi.


Comenteaza acum

3 Comentarii

  1. Lucian Sonea said:

    Pt toti: MARE ATENTIE LA DEPASIRI !!!!! Calculati distanta de trei ori inainte de a intra in depasire, dar mai ales, evitati sa depasiti pâna când nu aveti cale libera.
    De ce ? Pentru ca doua autovehicule ce ruleaza in directii diferite (adica unul inspre altul) parcurg impreuna 150 de metri in 2 secunde (in cazul ideal: ambele masini circula la viteza regulamentara pe o sosea nationala – 90km/h). Pare paradoxal, dar chiar si codul rutier este insuficient in acest caz (se spune ca nu avem voie sa depasim la mai putin de 50 m inainte de viraj). Dar pt o depasire trebuie timp: mai ales daca masina depasita circula cu 80 km/h, timpul si distanta necesara depasirii este enorma. Dar imaginati-va ca ambele masini ruleaza cu 120 km/h. In cât timp parcurg impreuna cei 150 m ????
    Problema ce se pune in cazul depasirii este complexa : estimarea vitezei autovehiculului ce vine din sens opus este delicata si foarte aproximativa. Bietul sofer de pe Dacia break si-a calculat distanta bazându-se pe faptul ca din fata venea un autobuz. De acord, era un autobuz, dar nu un Rocar sau un Roman, ci un Mercedes, ce circula repede.
    Concluzii : nu va hazardati in depasiri, mai ales la viteze mari. Daca sunteti depasit, lasati orgoliile si frustrarile deoparte. Faceti loc si reduceti viteza, pt a fi depasit cât mai repede cu putinta. Daca in fata are loc o depasire (doua masini ce se indreapta inspre voi) rulati cât mai aproape de acostament, incetiniti chiar frânati daca e nevoie si nu cumva sa alertati soferul ce depaseste cu multiple apeluri de faruri (soferul cu pricina este deja stresat, prin manevra care o efectueaza, deci nu-i trebuie adaugat un alt stress suplimentar).
    Trebuie stiut ca suntem tentati si chiar nevoiti sa depasim mult mai ales in timpul unui drum sau voiaj pe distante mari. Astfel, in timp ce efectuam unele depasiri mai riscante (pe care nu le percepem ca riscante), in care soferii din fata noastra frâneaza pentru a ne permite trecerea, riscam sa ne câstigam o falsa incredere in sine. Astfel, dupa mai multe astfel de situatii, vom avea tendinta de a depasi in acelasi mod zicându-ne cu naivitate (« hai ca data trecuta a mers, am avut timp »). Insa de data aceasta, cel care vine din fata nu va mai frâna (intentionat sau nu) si cele câteva secunde in care putem reactiona nu vor fi suficiente…..

  2. Lucian Sonea said:

    Am uitat un detaliu foarte important: circulati cu farurile aprinse pe zi, pentru a fi mai bine perceputi in trafic si pe drumurile unde se efectueaza depasiri.
    Si un sfat de sezon: pt circulatia pe timp de ceata. In astfel de conditii de vizibilitate, 96% dintre soferi conduc cu o viteza de la care distanta necesara opririi masinii este superioara vizibilitatii. Problema cetii nu consta numai in perceptia tardiva a obstacolelor dar si o perceptie gresita a vitezei si a distantelor dintre autovehicule.
    Obligatoriu devine astfel aprinderea farurilor si a becurilor de ceata (fata si spate), viteza si depasiri adaptate strict vizibilitatii, iar daca ceata este chiar foarte deasa trebuie oprit si asteptat câteva ore. Iar pentru distante lungi pe o astfel de vreme (a se privi jurnalul si previziunile meteo), trenul ar fi o alternativa foarte confortabila si sanatoasa.
    Acesta este, in opinia mea, o modalitate de a invinge, prin metoda, inteligenta si curaj viziunea fatalista asupra accidentelor auto din România.

  3. Teo said:

    Super comentariu!!!
    Informatii utile pe care chiar daca unii zic ca le stiu, nu le aplica, pt ca asta e principalul motiv al accidentelor. Graba (nejustificata de cele mai multe ori), si falsa incredere in sine.
    Eu am permis de numai 6 luni dar odata cineva mi-a spus ca prudenta scade cu experienta si nu l-am crezut, dar se pare ca asa e, dupa ceva timp tinzi sa capeti o falsa incredere in tine.
    Conduceti cu grija ca o viata aveti!

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 30 decembrie 2006

Actualitate

» Agentul termic, dat in urmarire
» Prin Craiova bate UE
» Revelionul Integrarii, cu focuri de artificii si sampanie
» Sarbatoare la frontiera româno-bulgara
» Revelion pentru toate buzunarele
» Viciile de procedura au ajutat vipurile sa scape de arest
» Cearta pe avere

Local

» Sanatatea intra in UE cu spaga in buzunar
» Ministerul Sanatatii interzice cresterea pasarilor in oras
» Sapte schimbari pe care le aduce 2007
» La vremuri noi, obiceiuri vechi
» Revelion in odaia buna
» Câte bordeie, atâtea obiceie
» Superstitii de Anul Nou
» Cu Oltcitul pe sine
» Accident la Simian
» Atentie la gropi!
» Motoscutere pentru politisti
» Politistele fac legea

Dolj

» Scolile doljene se aliniaza normelor UE
» Românii isi aleg parlamentarii europeni anul viitor
» 6,5% promovabilitate pentru recapatarea permisului

Gorj

» Mii de stegulete UE pentru târgujieni

Sport

» „Sunt multumit!“
» Njock are clauza antialcool
» Pacurar, ultimul la masa negocierilor
» „Exista nedreptati in Liga I“
» Meciuri tari
» Grozdanovski va semna cu Rapid
» Chivu vrea sa ramâna la AS Roma
» „Doar asocierea cu SCM ar fi reciproc avantajoasa“
» „Sorin Tanasie merita un titlu european!“
» Spaniolii cauta un nou Alonso

Bani & Afaceri

» 2007 schimba regulile in sectorul economic
» BNR taie avansul la creditele pentru locuinta
» Banii vechi pot fi schimbati si in ianuarie

Magazin

» Ia te uita
» Bancul zilei
» Traiasca maslinele!
» Utile Craiova
» Aparitii editoriale
» Fereşte-te de radar!
» Sa ne innoim de Revelion!
» O viata in stil second hand
» Craciunul – sezonul cadourilor nedorite
» Scurte stiri
» Horoscop

Opinii

» Varza de Bruxelles
» Adio, 2006!
» Remember

Top