12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljScolile doljene, fata in fata cu economia de piata

Scolile doljene, fata in fata cu economia de piata

Promovarea imaginii scolii prin diferite actiuni, un purtator de cuvânt abil, o buna relatie cu presa si cât mai multa publicitate constituie reteta de succes pe care unitatile de invatamânt doljene trebuie sa o urmeze daca vor sa fie „scoli europene de top“.


Scoala doljeana a devenit o firma care trebuie sa supravietuiasca economiei de piata si mediului concurential. Directorul este manager, dascalii sunt angajatii care trebuie sa aduca profit si calitate, iar elevii sunt produsul acestei „microintreprinderi“ peste care vegheaza purtatorul de cuvânt al scolii, omul care trebuie sa-i promoveze imaginea si sa completeze locurile scoase pe piata. Acum, nu elevii bat la usa scolii, ci scoala vine la ei la gradinita sau acasa si incearca sa ii convinga sa urmeze cursurile si programele ei.


Scoala trebuie sa isi faca publicitate si sa adopte strategii de marketing care sa ii aduca in luna septembrie un numar mare de elevi in clase.


Mediatizarea scolilor, verificata de ISJ


Toate unitatile de invatamânt doljene au purtatori de cuvânt care incearca sa promoveze imaginea scolii in oras si sa aiba o relatie buna cu presa, aceste lucruri fiind punctate de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Dolj in evaluarea directorilor. „Directorii si purtatorii de cuvânt ai scolilor trebuie sa promoveze imaginea scolii, sa tina o legatura cât mai strânsa cu presa si sa ofere informatii despre unitatea de invatamânt pe care o reprezinta. Sunt cazuri in care unii directori sunt reticenti, dar acestia trebuie sa inteleaga ca la evaluare vor fi punctati sau depunctati in functie de relatia pe care o au cu presa. Daca vor sa isi atraga elevii trebuie sa organizeze diferite actiuni si sa fie deschisi pentru ca scoala este a comunitatii“, a explicat Diana Busoi, inspector general al ISJ Dolj.


Inspectoratul a realizat la acest final de an raportul actiunilor pe care le-au facut unitatile de invatamânt doljene pentru a-si promova imaginea. „Am gasit si unitati unde aceste lucruri sunt o mare necunoscuta, dar si rapoarte foarte bune cum ar fi cel al Colegiului National «Carol I», al Liceului cu Program Sportiv «Petrache Triscu», al Scolii Generale nr. 18 sau Scolii Generale Ghindeni care editeaza si un ziar“, a precizat Diana Busoi.


Strategii de imagine pentru atragerea elevilor


Scolile doljene au invatat sa-si faca publicitate, iar numarul mare de cereri de inscrieri pe care le primesc este dovada acestui lucru. Fie ca sunt licee sau scoli cu traditie ori scoli „de cartier“ care incearca sa-i convinga pe copii sa nu plece in centru, fiecare unitate de invatamânt este din ce in ce mai aproape de comunitate.


Directorii si profesorii merg in gradinite sau cheama prichindeii in vizita la scoala, merg acasa la parintii viitorilor elevi si incearca sa ii convinga sa isi aduca micutul in „ograda lor“ pentru ca orice strategie este buna atunci când numarul de copii este in scadere. „Avem actiuni de comunicare si in interior, si in exterior si folosim orice mijloc de comunicare pentru a atrage elevii. Am avut Ziua Portilor Deschise unde viitorii elevi si parintii acestora au vizitat scoala si au cunoscut cadrele didactice. Suntem aproape de toti, scoala a devenit foarte cunoscuta in ultimii ani, iar copiii se lupta pentru un loc intr-una din clasele noastre“, a spus Genoveva Ioana, directoarea Scolii Generale nr. 22.


Unii directori doljeni au initiat adevarate concursuri de strategii de mediatizare si de promovare a imaginii scolii printre dascalii din unitatea de invatamânt. „Trebuie sa ne gândim la ceva inedit. Poate o pagina de net sau o campanie de promovare a scolii. Le-am dat ca tema profesorilor si invatatorilor sa se gândeasca la ceva pâna la inceputul acestei saptamâni si sa discutam despre pasii pe care ii vom face in crearea unei imagini scolii noastre“, a explicat Alina Dascalu, directoarea Scolii Generale nr. 24. Nu numai scolile generale, ci si colegiile craiovene trebuie sa isi prezinte oferta educationala viitorilor liceeni, unele dintre ele organizând târguri sau zile ale portilor deschise in care scolarii sunt invitati sa guste din viata de licean.


La tara, dascalii fac lobby pentru scoala


Scolile de arte si meserii si-au adaptat si ele planul de invatamânt cerintelor pietei muncii din Uniunea Europeana, clasele de mecanica vor fi inlocuite din acest an cu clase de prestari servicii, iar profesorii va trebui sa mearga din scoala in scoala pentru a-i convinge pe elevi sa aleaga una din noile specializari, cum ar fi turismul, comertul sau industria alimentara.


Pentru unitatile de invatamânt din mediul rural, nu concurenta este problema, ci refuzul elevilor si parintilor acestora de a merge la scoala pe motiv ca nu au bani. Dascalii merg din poarta in poarta si incearca sa le explice ca scoala este mai importanta decât munca in strainatate. „Trebuie sa ii convingem ca scoala este importanta, chiar daca acum au foarte multi bani pe care ii trimit parintii care muncesc in strainatate. Degeaba merg dirigintii la ei sa le explice ca trebuie sa se intoarca la scoala, ei nu viseaza decât sa plece. Altii renunta pentru ca nu au bani si parintii prefera sa ii tina acasa, la munca“, a spus directoarea Scolii Generale Ghidici, Marcela Pascu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII