16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalTransportul public din Slatina se innoieste

Transportul public din Slatina se innoieste

A patra licitatie organizata de municipalitatea slatineana pentru achizitionarea de autobuze pentru transportul local in comun a avut sorti de izbânda, astfel ca la 1 martie 2007, cel târziu, vor fi scoase in traseu zece autobuze cu câte 70 de locuri, patru autobuze cu 100 de locuri si autocarul clasat la patru stele, toate noi. Firma declarata câstigatoare, Unicredit Leasing, se va ocupa si de amenajarea a 40 de statii moderne si montarea a zece automate pentru procurarea biletelor. Autobuzele sunt produse de firma BMC, care a participat la licitatiile trecute, valoarea la care s-a adjudecat contractul fiind de 81,5 miliarde de lei vechi.


In primul an de la semnarea contractului nu se plateste nimic, numai ca in urmatorii sapte ani rata pe care Consiliul Local Slatina o va achita lunar este de aproximativ un miliard de lei vechi, incluzând, conform declaratiei primarului Darius Vâlcov, toate celelalte cheltuieli (dobânda, comisioane etc.). In valoarea totala licitata de Unicredit Leasing România este inclus si echipamentul care va fi montat la dispeceratul de la Loctrans si care va permite supravegherea permanenta a autobuzelor. Fara nici o legatura cu planul politic, ar fi, probabil, in stare sa jure primarul, autobuzele comandate sunt… portocalii, pentru confortul vizual al slatinenilor.


Dispozitive antivandalism pentru automatele de bilete


Amenajarea statiilor conform caietului de sarcini inseamna si dotarea acestora cu dispozitive antivandalism. „Asa se procedeaza peste tot in lume, nu se pune problema ca vrem noi pentru ca s-ar impune in Slatina mai mult decât in alta parte“, a declarat Vâlcov, desi a amintit ca bancile, cosurile de gunoi, chiar fântânitele din municipiu au fost devastate in multe puncte ale orasului. Sistemul de alarma se va declansa in momentul in care un obiectiv este „atacat“ de cetateni fara bun-simt, iar de la dispecerat va fi trimisa echipa de interventie.


Gratuitate pentru 9.000 de persoane


Desi conditiile de calatorie se vor modifica radical, pretul biletului va ramâne acelasi, adica un leu (10.000 de lei vechi). Elevii, studentii, pensionarii si persoanele cu handicap vor beneficia in continuare de facilitatile de care se bucura acum, chiar daca asta inseamna, cel putin la acest moment, ca mai mult de jumatate dintre calatori sa circule gratis. Anual, beneficiaza de gratuitate pentru transportul cu mijloacele de transport in comun, in medie, 2.000 de elevi, 6.200 de pensionari, 560 de revolutionari, 200 de persoane cu dizabilizati si persoanele insotitoare ale acestora, alte 42 de abonamente fiind platite de diverse institutii ale statului pentru: deportati, detinuti politici si veterani de razboi.


Calatorii care nu fac parte din nici una dintre categoriile beneficiare de reduceri vor plati pretul stabilit, iar biletul il vor valida la unul dintre cele doua (pentru autobuzele mici) sau trei (pentru autobuzele cu 100 de locuri) aparate montate in masini. O data pe zi, fiecare autobuz va fi oprit in trafic, i se vor bloca usile, moment in care se blocheaza automat si aparatele de validare a biletelor, si se va face un control. Numarul de pasageri este indicat automat, iar pasagerii surprinsi ca circula fara bilet vor fi amendati.


Firmele concurente vor ocoli orasul


Noul regulament de circulatie pentru municipiul Slatina, aflat la aceasta data in dezbatere publica, aduce elemente deloc placute pentru celelalte firme de transport care acum nu doar traverseaza Slatina, ci folosesc si statiile Loctrans. „Pentru circulatia in municipiu se vor folosi mijloacele de transport apartinând Loctrans, Transbuzul, de exemplu, folosind doar statiile de la marginea orasului“, a declarat primarul. Ruta autobuzelor care au trasee in judet va fi, in Slatina, strada Cireasov (plecând din autogara) – strada Oituz – strada Ionascu, folosindu-se artere care ocolesc orasul. Asta pentru ca reprezentantii Loctrans au afirmat, in repetate rânduri, ca firmele de transport in judet le fac mari deservicii executând si servicii de transport in municipiu, cu ocazia traversarii orasului.


Inca nu s-a decis soarta rablelor de la Loctrans


Cele trei luni ramase pâna la receptia autobuzelor comandate si a echipamentelor lasa reprezentantilor Loctrans timp suficient sa decida ce se va intâmpla cu vechiul parc auto. Cert este ca la aceasta data autobuzele nici macar nu mai apartin societatii Loctrans SA, fiind sub sechestru la Finantele Publice, in contul vechilor datorii. Acesta si este motivul pentru care achizitia noilor autobuze este realizata de consiliul local, nu de Loctrans. Deocamdata nu s-a hotarât daca la urmatoarea licitatie municipalitatea se va prezenta sa-si recupereze autobuzele pe care inca mai au dreptul sa le foloseasca.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS