8.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalCum sa invatam mai usor

Cum sa invatam mai usor

Cu totii am trecut prin experienta de a avea la scoala atât note bune, cât si note mai putin bune. Uneori notele nu reflecta munca pe care copiii o depun acasa pentru a invata. Acest fapt se poate datora uneori metodelor ineficiente de invatare sau de predare…


Psihologia a dezvoltat o serie de exercitii de memorie, care ajuta copilul sa invete mult mai repede si mai usor. De-a lungul anilor aceste metode au fost testate in scoli. In procesul de invatare putem folosi cu succes memoria vizuala si memoria auditiva.


Un caz ar fi acela in care unor subiecti li s-a cerut sa invete un text scris pe o coala alba de hârtie scris cu pix negru, iar altora li s-a cerut sa invete acelasi text, dar scris pe foi colorate. Cei care au invatat de pe foile colorate au reusit sa o faca intr-un timp mult mai scurt si au retinut textul o perioada mai lunga decât ceilalti. Acest lucru s-a intâmplat datorita impactului vizual asupra creierului. Acesta va retine mult mai usor o informatie care este pusa in valoare prin culoare decât una alb-negru. Memoria auditiva intervine atunci când citim un text cu voce tare sau il auzim de mai multe ori.


Multi copii se confrunta cu probleme când vine vorba de memoria auditiva, deoarece profesorii, in loc sa explice, dicteaza, iar copilul scrie mecanic, fara sa proceseze informatia ce i se ofera. Memoria auditiva poate fi educata prin ascultarea muzicii instrumentale atât in afara, cât si in timpul procesului de invatare. Alt lucru important legat de aspectul vizual este lumina. Este de preferat ca procesul de invatare sa se desfasoare in lumina naturala, in schimb, daca acest lucru nu este posibil, lumina de la bec trebuie intotdeauna sa bata din partea dreapta sau de sus. Fata de masa a mesei de studiu ar trebui in cel mai bun caz sa aiba culoare galbena. Culoarea galbena stimuleaza atentia, lucru de care este nevoie la maximum in timp ce se studiaza. De aceea este recomandat ca inaintea invatarii elevul sa se relaxeze, sa isi goleasca mintea de problemele sale, sa faca respiratii adânci, si de-abia dupa aceea sa se apuce de studiu. Este mult mai bine ca el sa isi pastreze aceasta atentie maxima timp de zece minute si sa invete cât mai mult, decât sa isi lase gândurile sa hoinareasca si in aceste zece minute sa nu invete decât doua propozitii.


Gasiti metode inteligente, dar si amuzante de invatare


De multe ori insa sunt materii la care un copil nu poate invata totul pe dinafara, cum ar fi anii la istorie. De aceea trebuie gasita o metoda inteligenta, simpla si amuzanta de a-i tine minte, cum ar fi asocierile si apoi nascocirea de povesti. De exemplu: 1 poate fi ca un cui, 8 poate fi ca un covrig, 9 ca un balon cu ata, 6 ca un ciorchine cu struguri, 2 ca o lebada, si asa mai departe. Acum, de exemplu, daca avem de invatat numarul 1926, cream o poveste amuzanta cu cuvintele asociate fiecarei cifre: am intepat cu cuiul un balon, care avea desenat pe el o lebada ce mânca un ciorchine de struguri albi. De acum, data viitoare când va trebui sa ne reamintim aceasta data, automat ne va aparea aceasta poveste in cap, si noi vom sti data exacta. Alt secret pentru a imbunatati procesul de invatare este simplificarea lui, schematizarea. Mai intâi ideile principale, cele mai importante, si abiaapoi detaliile. Elevului i-ar fi mult mai usor sa invete acasa daca ar fi foarte atent la ceea ce vorbeste profesorul in timpul orelor de curs. S-a demonstrat, de asemenea, ca se invata cel mai bine când predai ceva, de aceea, nu ezitati in a-l incuraja sa explice colegilor sai lectia din nou, sau chiar dumneavoastra.


Somnul este un factor extrem de important, care poate duce la performante. Cele mai bune ore de dormit sunt intre 22.00 si 1.00, deoarece in acest interval corpul secreta anumiti hormoni, ce restabilesc echilbrul si relaxeaza mintea. Incercati sa va determinati copilul sa se culce in jur de ora 22.00-22.30.


In cele din urma, dar nu lipsit de importanta, este sa transformam procesul de invatare la copii intr-o experienta interesanta, placuta si distractiva, fara sa apara ideea de a-l obliga sau forta sa invete.


Pentru acest material am cerut colaborarea Coralinei Chiriac, eleva in clasa a XI-a la Colegiul National „Fratii Buzesti“ din Craiova, olimpica nationala la limba engleza.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS