10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalAdministratia Pietelor, basma curata la control

Administratia Pietelor, basma curata la control

Functionarii Primariei Craiova au incheiat saptamâna trecuta controlul la Administratia Pietelor, negasind nici o neregula dintre cele semnalate de unii consilieri locali.


Dupa ce a fost aratat cu degetul de unii consilieri locali, pentru ca si-ar proteja o parte dintre subalterni, viceprimarul Sorin Iordache a decis sa iasa la rampa. Motivul disputei l-a constituit asa-zisa situatie financiara dezastruoasa a Serviciului Public de Administratie a Pietelor si Târgurilor, subordonat lui Iordache. Aproape in toate sedintele Consiliului Local (CL) Craiova din acest an, cel putin unul dintre alesii locali ridica problema ilegalitatilor care ar avea loc la acest serviciu, cu avizul tacit al vicelui. Satul de aceste acuzatii, Iordache a decis, in urma cu doua saptamâni, sa ii trimita pe functionarii publici de la Directia Economico-Financiara, din Primaria Craiova, sa realizeze un control amanuntit la serviciul incriminat. Precizam ca la ultima sedinta de CL consilierii au cazut de acord sa organizeze si ei o comisie speciala care sa verifice personal activitatea Administratiei Pietelor.


„Le-am dat sarcina de serviciu specialistilor sa mearga la Administratia Pietelor, sa constate orice neregula si sa intocmeasca un raport. Saptamâna trecuta s-a finalizat si, din câte am inteles de la Nicolae Pascu (directorul Directiei Economico-Financiare – n.r.), nu a fost gasit nici un indiciu ca s-ar produce ilegalitatile de care pomeneau unii consilieri. Nu am nimic impotriva comisiei pe care dânsii doresc sa o trimita in control, pot sa faca tot ce vor, dar ii asigur ca nu vor gasi neregulile pe care sustineau ca le pot proba“, a subliniat vicele.


Principalul motiv pentru care a fost organizat controlul Primariei Craiova se refera la acuzatiile unora dintre consilieri, care sustineau ca, inca de la inceputul acestui an, conducerea serviciului a prejudiciat bugetul local. In opinia lor, compartimentul de contabilitate din cadrul SPAT a gasit o modalitate prin care sa nu dirijeze spre vistieria municipalitatii cele 50% pe care era obligat sa le dea, din incasarea chiriilor. La inceputul lui 2006, printr-o hotarâre de CL, toate institutiile subordonate municipalitatii care obtineau venituri din inchirierea domeniului public erau obligate sa restituie bugetului jumatate din sumele incasate. Directorul serviciului, Gheorghe Calinoiu, nu a putut fi contactat ieri pentru a-si spune punctul de vedere cu privire la acuzatiile consilierilor. Totusi, in ultima sa declaratie, din urma cu câteva saptamâni, acesta a precizat ca este vorba de o neintelegere, subalternii sai nefacând nici o ilegalitate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS