24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalRepartitoarele, marul discordiei

Repartitoarele, marul discordiei

Mai multi proprietari ai apartamentelor unui bloc de pe strada Nanterre din Craiova se plâng de felul in care este realizat calculul caldurii. Oamenii spun ca problemele au aparut in urma montarii repartitoarelor de cost, care ar fi dus la diferente foarte mari la plata caldurii de la un apartament la altul.


Neintelegerile intre proprietarii de pe scara B a blocului I 9 din strada Nanterre au inceput in momentul in care s-au montat repartitoarele de cost. „Seful de scara, domnul Tica, a fost cel care in toamna trecuta a venit cu oferte de la trei firme. Toata lumea de pe scara a fost de acord cu montarea repartitoarelor, iar pâna la urma a fost aleasa firma ELSACO“, a spus Greta Nedeianu, locatara a scarii amintite mai sus. Proprietarii nemultumiti spun ca au fost incântati de faptul ca li s-a spus ca vor face economii, dar ca s-a ajuns ca unii sa plateasca si doua milioane de lei numai pentru caldura, iar altii au de dat la caldura numai trei, patru sute de mii de lei. „Aceste firme au ajuns marul discordiei. Nu mai intelegem nimic. Daca initial ni s-a spus ca vom face economii considerabile, acum am ajuns sa platim un milion si jumatate numai caldura in timp ce vecini de-ai nostri platesc doar câteva sute de mii“, a spus Zoe Tutescu, de la apartamentul nr. 4.


Apartamente cu consum de doar 30 de unitati


Greta Nedeianu a spus ca exista apartamente cu trei camere in care caldura ajunge sa coste trei sute de mii de lei, dar ca exista si apartamente in care costurile acesteia au ajuns la un milion si jumatate. „La apartamentul noua, repartitoarele montate pe calorifere au inregistrat intr-o luna doar 30 de unitati. Domnul care locuieste in apartamentul acesta a platit, in noiembrie, doar trei sute de mii pentru caldura. Nici in decembrie nu are mai mult de platit. Daca eu, intr-un apartament cu patru camere, trebuie sa platesc peste doua milioane, dumnealui nu are decât câteva sute de mii. Nu vreau sa se creada ca as avea ceva impotriva persoanelor care au putin de plata, din contra, dar nu este corect. Nu pot sa cred ca pe gerul care a fost oamenii acestia au stat in frig“, a mai spus Greta Nedeianu. Femeia spune ca acelasi lucru se intâmpla si la apartamentul sase, unde caldura lunii decembrie costa doar 564.000 de lei. „Imi este greu sa cred ca doamna Buce, de la apartamentul sase, care are si o nepotica, a stat fara caldura. Nu ma indoiesc de buna credinta a acestor oameni, dar ceva este in neregula. Daca ei au preferat sa dea drumul la gaze, ca astea sunt la comun, poate ca ar trebui sa plateasca tot consumul de pe scara“, a mai spus Greta Nedeianu.


Caldura de doua milioane


Aceleasi neajunsuri sunt sustinute si de proprietarii apartamentului doi. Familia Iordachescu nu are repartitoare montate si spune ca are foarte mult de platit la intretinere din cauza ca pretul pentru caldura consumata este foarte mare. „Am fost in audienta la primarie si am spus ca avem foarte mult de plata. Am ajuns sa platim numai caldura peste doua milioane de lei“, a spus Nicolae Iordachescu. Proprietarul apartamentului unu este si el nemultumit. „Nu este bine deloc. Am stat mai mult in frig pentru ca am preferat sa nu mai incalzesc doua dintre camerele apartamentului. Nu stiu cum se face calculul ca eu tot trebuie sa platesc un milion si ceva la caldura“, a spus Paul Moise.


Reprezentantii ELSACO – de negasit


Proprietarii nemultumiti sustin ca au incercat sa ia legatura cu firma care a montat repartitoarele, dar fara succes. „Incercarile de a lua legatura cu firma au esuat. Acolo gasim mereu o secretara care niciodata nu stie unde-i sunt sefii. Numai domnul Dan Cutarov, de la apartamentul sapte, a fost la firma de sapte ori. Noi credem ca reprezentantii firmei ar trebui sa vina si sa faca niste verificari“, a spus Greta Nedeianu. Femeia considera ca este imposibil ca in unele apartamente repartitoarele sa inregistreze 30 sau 70 de unitati, iar in altele 268, 384 sau 351 de unitati. „La mine, pe decembrie, s-au inregistrat 384 de unitati, in conditiile in care intr-una din bai nu am calorifer, iar pe cel din bucatarie nu l-am pornit. Cu tot acest consum nu pot spune ca in casa este cald. Din contra, este chiar racoare. Numai in decembrie am de platit doua milioane“, a afirmat Greta Nedeianu. Femeia mai spune ca intre consumul inregistrat pe gigacalorimetrul de la intrarea in bloc si valorile din apartamente ar trebui sa existe o corelatie, dar ca de fiecare data când a incercat sa compare aceste date, oamenii nu au fost de acord.


„Fiecare plateste cât consuma“


De cealalta parte, locatarii care inregistreaza un consum mic spun ca acest lucru se datoreaza faptului ca ei au incercat sa faca economii. „Am un consum mic pentru ca am consumat putin. Nu am inchis repartitoarele, dar le-am dat pe o treapta mica. Pentru mine este foarte clar. Nu stiu de ce trebuie sa mai faca reclamatii. Consumul lor este mare pentru ca ei au calorifere cu multi elementi, au câte doua bai, au gresie pe jos si tine frig. Asta este, fiecare plateste cât consuma“, a spus Elena Buce, de la apartamentul sase.


Ion Tica, seful de scara, spune ca aceia care sunt nemultumiti ar trebui sa merga sa stea de vorba cu reprezentantii firmei. „Eu nu mai raspund de problema cu repartitoarele. Fiecare si-a facut contracte. Citirea se duce la ELSACO. Eu platesc atât cât consum“, a spus Ion Tica. Totodata, seful de scara spune ca reprezentantii firmei au venit sa faca verificari de câte ori au fost chemati.


Oamenii semneaza pentru citirea data


Reprezentantii firmei ELSACO spun ca fiecare proprietar de apartament este responsabil pentru citirea pe care o da in fiecare luna. „Daca a rezultat un numar scazut de unitati nu este vina noastra. Fiecare proprietar care are repartitoare de cost semneaza pentru ceea ce da drept citire“, a spus Adrian Sârghiuta, director al punctului de lucru Craiova al firmei ELSACO. Directorul mai spune ca exista o posibilitate la care multi oameni apeleaza ca sa nu stea totusi in frig preferând sa porneasca aragazul si sa opreasca repartitoarele. Totodata, directorul mai spune ca facturile primite de la Regia de Termoficare sunt mari si ca prin impartirea valorii acestora se ajunge la sume foarte mari pentru cei cu un numar de unitati mai mare. In ceea ce priveste verificarile, directorul Sârghiuta a spus ca nu stia de nemultumirile oamenilor din blocul I 9. „Nu am primit nici o reclamatie. Noi facem oricum verificari la sfârsit de sezon si, daca gasim nereguli, oamenii va trebui sa plateasca“, a mai spus Sârghiuta.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS