20.9 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalTinerete, viteza, mocirla, moarte

Tinerete, viteza, mocirla, moarte

Viata a doi tineri a fost curmata brusc in noaptea de marti spre miercuri intr-un tragic accident petrecut la intrarea in Craiova. Alti doi tineri se zbat intre viata si moarte si unul este ranit.Cei cinci tineri veneau dinspre Caracal spre Craiova, cind Matizul in care se aflau s-a lovit violent de un stilp de energie electrica pentru alimentarea liniei de tramvai.


Filmul tragediei


Doi tineri craioveni au murit si trei au fost raniti intr-un grav accident de circulatie petrecut in noaptea de marti spre miercuri pe strada Caracal din Craiova.


Stefan Bogdan Mihaiescu, de 19 ani, conducea un autoturism marca Matiz, in care se mai aflau Andreea Felicia Popescu, de19 ani, Dana Mihaela Bratu, de 19 ani, Eduard Ureche, prietenul Andreei, de 18 ani, si Alexandru Mihai Muscar, de 19 ani. La intrare in oras, pe o portiune acoperita cu namol, conducatorul auto a pierdut controlul volanului si autoturismul Matiz s-a oprit intr-un stilp de beton din dreptul fabricii de automobile Daewoo. In urma impactului deosebit de puternic cu stilpul, soferul Stefan Bogdan Mihaiescu si ocupanta locului din fata, Andreea Felicia Popescu, au murit pe loc. Dana Mihaela Bratu a fost grav ranita, fiind transportata ieri la Bucuresti. Ceilalti doi tineri, Eduard Ureche si Alexandru Mihai Muscar, au fost, de asemenea, raniti destul de grav, necesitind transportarea de urgenta la spital.


Trupul neinsufletit al Andreei Popescu a zacut citeva ore linga sinele de tramvai, pina cind Regia Autonoma de Transport Craiova a trimis o Dacie papuc. In jurul orei 2.00, dupa ce Bogdan a fost scos dintre fiarele contorsionate, tinerii au fost transportati la morga Spitalului „Filantropia“ din Craiova.


Soc si groaza


TRAGEDIE!!! Atit se poate spune despre ceea ce s-a intimplat marti la intrarea in Craiova. O cunostinta a Mihaelei Dana Bratu, care a mers a doua zi la locul accidentului pentru a cauta actele fetei, era socata si revoltata. Socata de cele petrecute si revoltata pe viata si pe ghinionul tinerilor din acea masina blestemata. Nu mai avea cuvinte. Isi pusese miinile in cap si privea resturile autoturismului. Actele Mihaelei au fost gasite intr-o borseta, la aproape 20 de metri de locul accidentului. Pina acolo se imprastiasera fragmente din masina. Nu exista nici un ciob si nici o tabla indoita pe care sa nu fie singe. Singele unor tineri care abia trecusera de 19 ani, copii care cu doar citeva minute inainte de tragedie aveau… toata viata inainte. Acum, doi au murit, iar doi lupta pentru viata.


Iresponsabilitate


Nu numai viteza a condus de data asta la tragicul deznodamint. La intrarea in Craiova dinspre Caracal, pe DN 6, este un santier, iar antreprenor este SC APOLODOR COMIMPEX SRL din Bucuresti. Zeci de autovehicule de toate tipurile ies direct pe DN 6 avind rotile pline de noroiul din santier, pe care-l insira pe asfalt. Pe o portiune de citeva sute de metri in jurul caii de acces in santier s-a format pe sosea un strat de mizga, compact si gros de citiva centimetri. Mizga nu are timp sa se usuce pentru ca alte si alte vehicule cu rotile incarcate de noroi o „reimprospateaza“. Legislatia in vigoare interzice acest lucru. Atit Codul Rutier, cit si OG 195/2002 impun societatilor de constructii sa nu lase autovehiculele cu noroi pe roti si pe caroserie sa iasa pe drumurile publice modernizate si totodata interzice accesul acestor vehicule pe respectivele drumuri si sosele. In mod normal, organizatorul santierului, adica antreprenorul, ar trebui sa aiba amenajata o rampa unde rotile masinilor sa fie spalate si abia apoi lasate sa iasa din santier. Cei de la APOLODOR COMIMPEX SRL nici nu se sinchisesc atunci cind masinile ies din santier si aduc pe carosabil tone de mizerie. Seful santierului, ing. Bogdan Schiopu, a spus ca initial au avut o astfel de rampa, insa locul de acces in santier a fost mutat. De atunci, noroiul a acoperit si DN 6. Pe acea mizga a derapat Matizul cu cei cinci tineri. Pe un asfalt curat poate nu li s-ar fi putut intimpla nimic, chiar daca masina avea viteza excesiva. La acea ora tirzie, soseaua era libera si chiar uscata. Numai in apropierea santierului, asfaltul era acoperit cu noroi. Exact pe acea portiune se vedeau si ieri- dimineata urmele autoturismului indreptate spre directia stilpului de beton din apropierea liniei de tramvai.


Diagnostice


Cei trei ocupanti ai banchetei din spate, Eduard Ureche, Dana Bratu si Alexandru Muscar, erau ieri-dimineata internati in spital. Starea Danei Bratu era grava, iar medicii ortopezi au hotarit transportarea ei la Bucuresti. Fata a suferit o fractura de bazin, o fractura de membru inferior, la care se adauga opturarea unor vase de singe de la nivelului bratului, care necesita o interventie chirurgicala destul de delicata care se va face la Bucuresti. „Am vorbit cu Dana de dimineata. Era constienta si spunea ca are dureri groaznice, dar era optimista. Nu stiu cum va reactiona cind va afla ce s-a intimplat cu ceilalti. Nu stie ca Bogdan si Felicia nu mai sint. Nu stie nici ca prietenul ei, Edi, este in stare grava la Reanimare“, a povestit plingind Anca, o prietena a Danei. Dana Bratu este proaspata absolventa a Colegiului National „Carol I“ si a intrat la Facultatea de Litere din Craiova. Ea a participat la faza nationala a Olimpiadei de Limba si Literatura Româna. Eduard Ureche este cel mai grav ranit. Ieri, baiatul era internat la Sectia de terapie intensiva si era intubat si ventilat mecanic. Tinarul a suferit un politraumatism cranian inchis, un traumatism toracic, o fractura de bazin si era in stare de coma agitata. Medicii au afirmat ca leziunea pe care acesta o are la plamini este deosebit de grava. Baiatul este in clasa a XII-a in Liceul „Traian Vuia“ si este un elev model.


Dintre cei tineri aflati in spate, unul a scapat doar cu citeva zgirieturi si cu o sperietura. Alexandru Muscar este internat in Sectia de neurochirurgie. Baiatul era socat si confuz, repeta mereu aceleasi lucruri si sustinea ca nu-si mai aduce aminte ce s-a intimplat. „Tot ce stiu e ca marti de dimineata m-am intors de la mare. Am fost la Vama Veche, la Festivalul Stufului. Dupa-amiaza am iesit sa ne plimbam. Am fost sa bem cite un suc in Velvet si nu-mi aduc aminte ce s-a intimplat dupa aceea. M-am trezit la spital“, a povestit Alexandru. Prietenii spun ca Bogdan obisnuia sa faca plimbari cu masina in afara orasului. „Mergeau sa vada orasul de la Aeroport, mergeau la Bucovat, dar nu-mi explic ce cautau la Circea sau de unde veneau“, a mai spus Cristi. Nimeni din grup nu stia ce s-a intimplat. Unii ziceau ca Bogdan ar fi intrat in depasirea unui tir, dar ca a pierdut controlul asupra masinii. Din ce apucasera sa stea de vorba cu Dana, ei spuneau ca ea si Edi ar fi zburat pur si simplu din masina, ca Edi a ajuns pe o movila de pamint, iar Dana s-ar fi lovit de sinele de tramvai.


Gasca


Prietenii lui Eduard Ureche si ai lui Alexandru Muscar se aflau miercuri de dimineata pe coridoarele Spitalului de Urgenta Craiova pentru a afla vesti despre cei pe care ii vazusera doar cu o seara inainte. Erau cu totii socati si se intrebau ce ar putea face pentru a-si ajuta colegii aflati in suferinta. Pentru inceput, au fost toti si au donat singe, sperind ca macar asa vor mai alina durerea celor raniti. „Nici nu mai stiu ce sa mai zic. M-au luat ca din oala. M-au sunat prietenii de dimineata si mi-au spus ca Bondo, asa ii spuneam noi lui Bogdan, a avut un accident. La inceput am crezut ca este o gluma, dar mi-am dat repede seama ca este un lucru mult prea serios pentru a glumi“, a povestit Cristi Girju. Indurerati, tinerii povesteasc despre prietenii lor. „Bogdan era un baiat de nota zece. Era un tip foarte destept. Studiase un an la un liceu din Statele Unite ale Americii si s-a intors acasa mai devreme, desi prietenii il asteptau abia dupa terminarea clasei a XII-a. Era o persoana foarte activa, plina de viata. Pasiunile sale erau sportul si muzica. El era sufletul grupului nostru. Inveselea pe toata lumea si era mereu bine dispus. Nu stiu cum i s-a putut intimpla asa ceva pentru ca el era foarte prudent, luase permisul de conducere de citeva luni, dar nu se aventura, nu era un teribilist. Pe Feli (Felicia Popescu, ocupanta locului din dreapta soferului) o cunosteam mai putin. Era mai noua in gasca, dar pot sa spun ca era o tipa calma si foarte draguta. Abia luase la facultate, intrase la Bucuresti, la Medicina. Bogdan intrase si el la Informatica, la Timisoara. Aveau viitorul in fata lor… Asta este, ce sa mai facem? Acum asteptam sa vedem cum stau lucrurile cu ceilalti trei. Pe Eduard il cunosc de cind eram mic. Am crescut impreuna. Imi este ca un frate. Sper din tot sufletul ca se va face bine. Ma gindesc la biata lui mama. Este singurul copil. Au avut numai probleme. Cind Eduard avea doar sase ani i-a murit tatal si a fost foarte greu pentru mama sa sa-l creasca singura. Acum, cind se mai luminase si viata lor, se lovesc de alte probleme“, a completat Cristi.


Bogdan si Andreea au plecat impreuna in lumea ingerilor. Dana si Edi lupta sa supravietuiasca, iar Mihai incearca sa-si reaminteasca momentele de dinaintea tragediei. Oare citi oameni trebuie sa mai moara pina cind organele abilitate vor aplica legea si in cazul celor care pun in pericol siguranta circulatiei?


Ce spun politistii


„In jurul orei 23.30, in Craiova, M. STEFAN, 19 ani, din localitate, conducind un autoturism marca Matiz, din cauza neadaptarii vitezei la conditiile de drum, carosabil umed acoperit cu mizga, a pierdut controlul asupra directiei de mers, intrind in coliziune cu un stilp din beton. In urma impactului a rezultat decesul conducatorului auto si al ANDREEI P., 19 ani, din Craiova, precum si ranirea grava a DANEI. B., 18 ani, din municipiu, ocupante in autoturism“, se precizeaza in buletinul informativ nr. 3506/24.08.2005 al Inspectoratului de Politie al Judetului Dolj.


SC APOLODOR COMIMPEX SRL: Rampa de spalare? Dupa ce trec ploile…


„Am avut pina de curind o rampa de spalare a rotilor camioanelor care ies de aici, dar, din cauza lucrarilor si a ploilor din ultimul timp, aceasta este ocolita acum de masini. Tot din cauza ploilor, masinile firmei noastre nu mai ies din santier, ci doar cele care apartin altor firme de aprovizionare cu prefabricate de beton, instalatii etc. Dupa ce vom scapa de ploi se va redeschide din nou rampa de spalare. Pina atunci, zilnic, doi oameni curata cu lopetile namolul care se depune pe sosea. Accidentul produs in noaptea de marti spre miercuri este prea departe de santierul nostru ca sa se spuna ca este vina noastra“.


Ce spune legea


„Se interzice conducatorului de autovehicul sau tramvai sa intre pe drumurile modernizate cu autovehiculul care are pe roti sau pe caroserie noroi ce se depune pe partea carosabila ori din care cad sau se scurg produse, substante sau materiale ce pot pune in pericol siguranta circulatiei“, se precizeaza in capitolul 10 – Alte obligatii si interdictii pentru conducatorii de autovehicule si tramvaie, articolul 181, alineatul 9 din Ordonanta de Urgenta nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.


IML n-are cu ce si cu cine sa transporte mortii


O problema este si cea legata de transportul tinerilor care decedasera de la locul accidentului, la morga. Politia nu are aceasta obligatie. Serviciul de Ambulanta nu transporta cadavre. Legislatia prevede ca acest lucru trebuie sa-l faca personal autorizat de la Institutul de Medicina Legala (IML). Dr. Gheorghe Mitroi, de la Institutul de Medicina Legala din Craiova: „Pentru ca sa facem acest lucru ne-ar trebui o masina, soferi si brancardieri care sa acopere trei ture si, bineinteles, fonduri. Or, noi nu avem nici masina, nici personal, nici bani. Apartinem de Ministerul Sanatatii, dar nu ne baga nimeni in seama cind cerem ceva pentru buna desfasurare a activitatii, ca si cum am fi ai nimanui“.


Bilant


De la inceputul anului, pe raza judetului Dolj au mai avut loc sapte accidente grave pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile de drum, care s-au soldat cu trei persoane decedate si sapte ranite grav. Acestora li se adauga cei doi morti si trei raniti din accidentul din noaptea de marti spre miercuri.


Numai in orasul Craiova au avut loc patru astfel de accidente:


• 27 martie – accident rutier soldat cu un mort


• 21 mai – doi oameni raniti grav


• 6 august – un mort


• 23 august – doi morti si trei raniti

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

33 COMENTARII