Trenul personal 9140, care circula pe ruta Calafat – Craiova, a plecat marti la ora 18.57 din Calafat si trebuia sa soseasca la 21.46 in Craiova. A avut insa o intirziere de aproximativ doua ore si jumatate, sosind in Craiova dupa miezul noptii de marti spre miercuri, din cauza unui incident pe care oficialii CFR incearca sa-l treaca sub tacere.
„Am plecat din Calafat la ora programata. Pe la Silistea Crucii insa, trenul s-a oprit. I-am vazut pe ceferisti alergind catre locomotiva cu stingatoarele in mina, discutind despre un incendiu care s-ar putea propaga la vagoanele in care se aflau calatorii. Am stat la Silistea Crucii mai mult de o ora, pentru ca alta locomotiva sa vina sa tracteze garnitura noastra. Pina la urma, din cite am inteles de la personalul trenului, a venit locomotiva altui tren, care venea dinspre Craiova. Aceasta locomotiva ne-a dus pina la Afumati, ne-a lasat acolo, apoi a fost legata inapoi la garnitura care mergea spre Calafat, continuindu-si drumul. La Afumati am mai stat inca o jumatate de ora, pina a venit de la Craiova alta locomotiva, ca sa ne preia. Am ajuns la Craiova in jurul orei 0.15, cu circa doua ore si jumatate intirziere“, a povestit Romica Sandu, unul dintre calatori.
Am incercat sa aflam si opinia oficialilor CFR in legatura cu acest incident. Seful Garii Craiova ne-a indrumat catre conducerea depoului, al carui sef ne-a transmis prin intermediul bodyguarzilor ca nu are ce sa discute cu reprezentantii mass-media. Reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Oltenia“ al judetului Dolj nici macar nu au fost instiintati de CFR cu privire la incendiul izbucnit marti la locomotiva personalului 9140.