20.5 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljConducerea Doljchim risca sa fie demisa

Conducerea Doljchim risca sa fie demisa

Cel de-al doilea accident rutier in care a fost implicat un autocamion incarcat cu azotat de amoniu produs la Doljchim a determinat SNP Petrom Bucuresti sa verifice activitatea conducerii de la Craiova. In urma acelui incident, Doljchim a fost amendata de ARR cu 140 de milioane de lei, pentru nerespectarea normelor ce reglementeaza astfel de transporturi.

O echipa de la Bucuresti a sosit luni seara la Craiova pentru a verifica activitatea conducerii combinatului chimic, de unde pleaca spre toate colturile tarii adevarate bombe rutiere. Comisia sosita de la Bucuresti a tinut in sedinta, cu usile inchise, conducerea de la Craiova, inclusiv pe directorul combinatului, Ion Gherghe. Discutiile din sala de consiliu au fost tinute in mare secret, acolo nici secretara neavind acces. Oricum, inca de luni seara se vorbea despre o eventuala demitere a intregii conduceri a Doljchim, in frunte cu Ion Gherghe.

Cauzele unei tragedii

Simbata, 22 mai, autotrenul apartinind firmei lui Mihai Guna, SC MIHTRANS Com SRL – Giubega, a fost incarcat la Doljchim cu patru sute de saci cu azotat de amoniu, totalizind 20 de tone. La miezul noptii, tirul a parasit combinatul, pornind spre Piatra Neamt. Inca din acel moment au fost comise primele greseli: in documentul de expeditie al Doljchim a fost inregistrat numai numarul de inmatriculare al tractorului, B- 35- HPU, nu si al remorcii, B- 81- EHP, ori cele 20 de tone de ingrasamint sint depozitate in remorca.

A doua neregula a constat in faptul ca angajatii Doljchim nu au verificat daca transportatorul are sau nu licenta pentru asa ceva. MIHTRANS nu avea licenta respectiva. Florin Marcu, soferul care si-a pierdut viata in accident, nu era atestat pentru astfel de transporturi.

Daca la Sucursala SNP Doljchim SA Craiova s-ar fi respectat aceste reguli, precum si normele ADR, tragedia de la Mihailesti, judetul Buzau, ar fi fost evitata. A urmat un scandal imens in mass-media romanesti dupa acel eveniment. S-a pus un accent deosebit pe gradul de pericol pe care-l prezinta acel „inofensiv“ ingrasamint. A fost interzis transportul azotatului pe timp de noapte sau in zile nelucratoare. Cu toate acestea, azotatul de amoniu a continuat sa fie expediat zi si noapte, chiar si incarcat in Dacii. La poarta combinatului parca nici nu se auzise de Mihailesti…

Si a urmat Rojiste…

Nici nu se stinsese scandalul de dupa Mihailesti in momentul in care tragedia a fost la un pas de a se repeta. La sfirsitul saptaminii trecute, un alt camion a fost incarcat cu azotat de amoniu la Doljchim, in aceleasi conditii: fara a fi verificate licenta de transport a proprietarului autocamionului si atestatul soferului. Acesta, Irinel Ratoi, a fost se pare singurul care a inteles ceva din ceea ce s-a intimplat la Mihailesti. Imediat dupa ce s-a rasturnat camionul, el a deconectat bornele bateriei si a anuntat politia si pompierii. Interventia rapida a acestora si masurile pe care le-au luat (izolarea zonei si oprirea circulatiei) au impiedicat repetarea tragediei, pentru ca acolo era aceeasi cantitate de azotat: 20 de tone. Ramine insa aceeasi intrebare: conducerea Doljchim ce a inteles din tragedia de la Mihailesti? Nimic, din moment ce continua sa livreze azotat de amoniu in acelasi ritm si in aceleasi conditii improprii. Ieri insa a venit scadenta. Ion Gherghe si echipa sa au fost bagati in sedinta de comisia de la Bucuresti, unde analiza activitatii lor a durat ore in sir. De asemenea, un echipaj al politiei rutiere s-a postat chiar acolo unde tirurile cu azotat de amoniu ies de pe drumul care vine de la Doljchim si da in DE 70, Bucuresti – Timisoara. Se pare ca autoritatile statului si conducerea SNP Petrom au inteles ca se impun masuri radicale pentru stoparea acestui fenomen.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS