10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalSe inaugura podul!

Se inaugura podul!

S-a dat drumul la pod! Cum este vorba despre podul care duce spre comuna Breasta, intrat in renovari din august, anul trecut, semnul exclamarii se impune de la sine. Nu ne apartine noua, ci celor care atitea luni au strabatut cu stoicism drumul ocolitor – adevarat traseu pentru practicarea sporturilor extreme -, plin de hirtoape, namol si praf.

Dar ce-a fost a trecut si am fi chiar circotasi sa nu apreciem rezultatul: un pod mai trainic si mai frumos, vorba cintecului!, garantat pe 60 de ani- daca ar fi sa aplecam urechea la ce spune vicepresedintele consiliului judetean, Marin Diaconeasa, sau pentru 100- dupa spusele optimistului diriginte de santier, Marcel Tanasescu: „75 dupa normative si mai dam noi de la noi 25!“. „25 de la nasu’, sa traiasca, ca oricum n-o sa mai fim aici dupa 100 de ani sa va controlam“, zisera ziaristii de fata, mai in gluma, mai in serios.

„Ehe, nu se stie cum o fi pe lumea cealalta, ce interviu o sa-mi luati!“, replica dirigintele, hotarit sa pastreze bunele relatii cu presa pina in ziua de apoi.

Panglicuta tricolora a fost taiata ieri, momentul a fost „palmuit“ anemic de vicele CJ, singurul care s-a gindit la aplauze, si toata lumea si-a atintit privirea in zare, asteptind primele masini care sa calce „in cauciucuri“ cele noua miliarde si patru sute de milioane cheltuite cu noul pod. Pedalind din greu si mijind ochii, nevenindu-i sa creada ca minunea s-a infaptuit, un biciclist asudat se apropia de cioporul de lume de la gura podului. Ametit de camerele de luat vederi si de prezenta zimbitoare a atitor domni in costum, Marin Mirica de-abia si-a continuat drumul spre Breasta, cu picioarele tremurind pe pedale. Masinile intirziau insa sa apara. Pina cind Marin Diaconeasa a avut o revelatie, s-a plesnit cu palma peste frunte si a exclamat: „Domne’, trimiteti pe cineva sa ia semnele alea de la capatul drumului, sa stie lumea ca s-a dat drumul la pod si nu mai trebuie sa ocoleasca!“.

Modificari la planurile initiale: patru stilpi si sase luni de executie in plus, si trei miliarde, tot in plus. Cheltuite, nu economisite!

Inaugurarea a fost vesela, s-a vorbit indelung despre cei patru stilpi de sustinere in plus fata de cei 12 planificati initial, a caror necesitate s-a constatat pe parcursul construirii si care au fost si cauza intirzierii lucrarilor (podul trebuia terminat initial pe 31 decembrie, apoi pe 1 mai si, ultimul termen- pe 20 mai. Dar ce mai conteaza o zi, doua,… chiar si trei?); s-a mai vorbit si despre cele sase miliarde si jumatate- licitate initial, care s-au transformat mai apoi in noua si jumatate, „gratie“ cresterii monedei euro in lunile cit a durat, dar si cit a fost aminata constructia.

„…Este insa o cheltuiala corecta si reala. Daca am readuce studiul de fezabilitate la valoarea de acum, ar fi vorba despre 12 miliarde. Noi am cheltuit noua si jumatate“, a tinut sa precizeze vicepresedintele CJ.

Ce mai incolo si-ncoace, cei 18 metri de pod sint acum practicabili, gata sa suporte o greutate de 80 de tone si un trafic intens. Dar mai bine sa nu zicem hop pina nu trecem podul pret de 24 de luni pentru ca, spune dirigintele de santier, de-abia dupa aceasta perioada se face receptia totala si constructia primeste OK-ul final. Drum bun!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS