16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalScandalul CRONOS se sparge in capul craiovenilor

Scandalul CRONOS se sparge in capul craiovenilor

Dupa ce la sfirsitul anului 2000 a incheiat un contract de asociere cu firma CRONOS IMPEX SRL pentru exploatarea in comun a parcarilor din oras, Primaria Craiova a scapat situatia de sub control. A suspendat derularea contractului, a fost data in judecata si a pierdut. A fost obligata de justitie sa reia afacerea. CRONOS a si inceput sa marcheze cu vopsea locurile de parcare. Actiunea se deruleaza haotic din cauza lipsei documentatiilor. Circulatia este ingreunata, trotuarele si carosabilul sint, de asemenea, marcate peste noapte cu vopsea, iar craiovenii injura de mama focului primaria. Pentru ca toate acestea nu erau de ajuns, joi, in sedinta consiliului local, consilierii craioveni au oferit un adevarat circ pe banii contribuabililor.

Ca sa poata trece la amenajarea parcarilor, firma CRONOS are nevoie de depunerea unei documentatii la primarie, asa-numitele Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD), deoarece in multe locuri este vorba de schimbarea destinatiei terenului, din artere de circulatie in parcari. Din aceste acte ar trebui sa reiasa si cite locuri de parcare pot fi amenajate, in practica, pe o strada, cu amplasamentele delimitate exact.

In sedinta ordinara de joi a consiliului local, consilierii ar fi trebuit sa aprobe patru asemenea planuri urbanistice privind zona centrala a orasului. Nu mica le-a fost mirarea consilierilor cind au vazut ca materialele nu erau semnate de Gabriela Munteanu, directoarea Directiei de Urbanism a primariei.

„A inceput sa ne injure lumea pe strada“

Urmarea a fost un scandal in toata regula.

„Noi am avut un numar de locuri de parcare, dar acum s-ar putea ca ele sa nu corespunda cu lungimea strazii“, a spus consilierul Constantin Stamatoiu.

„Cum este posibil sa dam trotuarele drept parcari? Eu pentru cele de pe strada Popa Sapca nu voi vota!“, a sustinut consilierul Dumitru Dolea. Cei mai multi au fost de acord ca, in lipsa unei documentatii clare, Mohammed Al Orfahli, patronul firmei CRONOS, nu poate fi tras la raspundere pentru ceea ce face in oras.

In consecinta, craiovenii s-au trezit peste noapte ca trotuarele de la intrarile in institutii au inceput sa fie marcate cu vopsea drept parcari, iar dupa aceea cineva vine sa le ceara bani pentru stationare. Mai mult decit atit, circulatia pe mai multe artere, si asa inguste, este ingreunata din cauza sirului de masini stationate pe carosabil in asa-numitele parcari deschise.

„Domnilor colegi, a inceput sa ne injure lumea pe strada. Unele masini nu pot sa aprovizioneze magazinele din cauza autoturismelor stationate in parcarile marcate pe trotuarele din fata“, a spus unul dintre consilieri, in vacarmul creat in sala de sedinte.

Gabriela Munteanu, directoarea de la urbanism, a spus ca ea nu isi asuma documentatiile trimise de CRONOS, deoarece nu sint detaliate. Inainte de vot, consilierul Petre Gongu a cerut teatral stenodactilografei sa treaca la tribuna si aceasta, gituita de emotie, a repetat ce a spus directoarea urbanismului: documentatia era incompleta.

Unii consilieri cer redeschiderea procesului CRONOS

Consilierul Bogdan Firuleasa a propus chiar ca primaria sa desemneze o comisie care sa monitorizeze activitatea lui Orfahli si, in acelasi timp, sa angajeze un avocat independent care sa reprezinte institutia la instante in fata firmei CRONOS.

Firuleasa a sugerat ca primaria poate cere in instanta rezilierea contractului cu CRONOS, deoarece „Orfahli incalca multe dintre clauzele contractualele“, una dintre obligatii fiind si aceea de a monta parcometre in parcarile deschise, in termen de sase luni de la preluarea lor. In cele din urma, pentru aprobarea Planului Urbanistic Detaliat a fost nevoie de vot nominal, insa proiectele au fost respinse, deoarece, la votul calificat, au fost doar 18 voturi favorabile in loc de 21, cit era minimul.

Cel mai afectat de respingerea proiectului s-a aratat viceprimarul Mihai Dragu, care va fi nevoit sa „bata“ din nou trotuarele pentru receptionat parcari. Nervos, acesta chiar l-a atentionat pe unul dintre opozanti, consilierul PNTCD Emil Dumitrecu, ca il exclude din comisia de receptie, deoarece, desi fusese anuntat, Dumitrescu nu mersese pe teren cu comisia.

Dilema actuala: daca strada e mai scurta?

Responsabilii din primarie si-au asumat si ei o serie de greseli in aceasta afacere. In afara de cele deja cunoscute, multe incep sa apara abia acum, cind trebuie sa se deruleze amenajarea parcarilor. Spre exemplu, nu se stie pe ce baza primaria a dat un anumit numar de locuri pe strazile mentionate in contract, din moment ce inaintea licitatiei organizate la sfirsitul anului 2000 nu s-a intocmit nici un studiu de fezabilitate in acest sens. Cei din primarie sustin ca firma cistigatoare trebuia sa vina cu un asemenea studiu.

Gabriela Munteanu, directorul Directiei de Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Craiova, a precizat:

„Din plansele prezentate de cei de la CRONOS nu se poate deduce clar cite locuri de parcare sint pe o strada. Daca ies mai putine decit numarul specificat in contractul de asociere, arabul poate face scandal. Dar noi trebuie sa procedam in asa fel incit sa nu ingreunam circulatia pe strazi“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS