Acasă Actualitate Şcolile din Dolj pot face after school şi în alte spaţii

Şcolile din Dolj pot face after school şi în alte spaţii

Şcolile din Dolj pot face after school şi în alte spaţii
Şcolile din Dolj pot face after school şi în alte spaţii

Şcolile din Dolj care vor să organizeze programe after school pot face acest lucru atât în spaţiile disponibile pe care le deţin, cât şi în alte spaţii externe, care nu le aparţin , conform unei proceduri a Inspectoratului Şcolar. Şcolile care vor să organizeze programe „Şcoală după Şcoală” trebuie ca până la 1 mai să înainteze la ISJ Dolj, spre aprobare, proiectul Școala după Școală pentru anul școlar următor.

Programul „Şcoală după Şcoală” trebuie propus şi aprobat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj cu un an şcolar înainte. Procedura pentru derularea acestui program este similară cu cea pentru disciplinele opţionale. Părinţii care vor să aibă copiii la after school trebuie să depună cereri.

Programul se finanţează din bugetul autorităților locale, din programe finanțate din fonduri europene sau naționale, din activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinți, al organizațiilor nonguvernamentale etc., cu respectarea legislației în vigoare sau din bugetul de stat constituit, în condițiile legii, cu această destinație, pentru elevii proveniți din grupurile dezavantajate.

Ce spaţii sunt acceptate sau interzise

Spaţiile pe care le pot folosi şcolile sunt diferite. Se pot lua în calcul cele disponibile din propria unitate, dar şi spaţiile din alte unităţi de învăţământ, precum şi organizarea de consorţii şcolare. De asemenea, se pot organiza programe after school şi la palate și cluburi ale copiilor, în cluburi sportive şcolare, în spaţii puse la dispoziţie de autorităţile şcolare şi la organizaţii neguvernamentale cu competenţe în domeniu sau chiar la biserică. Conform procedurii ste interzisă utilizarea spaţiilor private aparţinând personalului didactic sau nedidactic implicat în derularea programului sau din unitatea de învățământ, precum și spaţii care nu au autorizaţii de funcţionare şi în sediile partidelor politice.


„La începutul programului ȘDȘ, unităţile de învăţământ pot încheia acorduri de parteneriat pentru susţinerea activităţilor din pachetele educaţionale, cu instituţii abilitate care pot furniza servicii educaţionale (palate, cluburi ale copiilor, cluburi sportive şcolare) şi organizaţii neguvernamentale.
Pentru buna derulare a programului ȘDȘ (curățenie, masa, logistică, transport etc.), unitățile de învățământ pot încheia parteneriate, contracte de sponsorizare cu operatori economici, persoane fizice sau juridice din țară și străinătate, cu respectarea legislației în vigoare”, se menţionează în procedura Inspectoratului Şcolar.

Cum trebuie să fie programul


În ceea ce priveşte orarul de la un after school al unei şcoli, numărul de ore prevăzut în ofertă şi în Regulamentul intern, este în medie de 3 ore/zi. Dacă în cadrul programului ȘDȘ sunt prevăzute și activități de educație, complementare activității didactice, timpul alocat acestora nu poate depăși o oră și jumătate pe zi pentru învățământul primar și 2 ore pe zi pentru învățământul secundar.


Conform procedurii, în cadrul programului vor fi alocate, în medie, 30 de minute pe zi pentru activități fizice și mișcare. Programul ȘDȘ se poate desfășura înainte sau după programul şcolar obligatoriu, în funcție de nivelul de învățământ căruia se adresează. After school se poate organiza şi pentru învăţământul primar cât şi pentru învăţământul gimnazial.

Exit mobile version