Acasă Local Dolj ISJ Dolj: Posturile didactice nu se vor „sparge” pentru completări de normă

ISJ Dolj: Posturile didactice nu se vor „sparge” pentru completări de normă

Inspectorul şcolar Alexandrina Năstase
Inspectorul şcolar Alexandrina Năstase

Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a publicat prima listă cu posturile vacante şi rezervate din Craiova şi judeţ. Apar peste 1500 de norme şi fracţiuni de norme care trebuie ocupate pentru anul şcolar următor. Această listă va fi pusă mai întâi la dispoziţia cadrelor didactice care au nevoie de completări de normă sau care sunt restructurate. Inspectorul şcolar pentru managementul resurselor umane, Alexandrina Năstase, a subliniat că pentru completare de normă nu se vor sparge posturile de 18 ore. De asemenea, în şedinţele de repartizare publică, profesorii care sunt angajaţi pe viabilitatea postului sunt ultimii care vor beneficia de completarea normei, în faţa lor având prioritate chiar şi debutanţii.

Începe mişcarea de personal pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar. Prima etapă va consta în completarea normei şi repartizarea profesorilor titulari care sunt restructuraţi. În Dolj, sunt peste 50 de cadre didactice care trebuie să participe la această etapă.


„Pe 9 martie va avea loc şedinţa de repartizare pentru soluţionarea cererilor de copmpletare a normei didactice pentru titularii care au rămas cu cel puţin 9 ore în unităţile în care au decizia de numire şi restrângerea de activitate a titularilor care nu mai au ore conform deciziei de repartizare. Din evidenţele primite de la şcoli, odată cu proiectul planului de încadrare, a rezultat că sunt 43 de persoane la nivelul judeţului care au nevoie de completarea normei şi 10 persoane care sunt în restrângere de activitate şi trebuie să ocupe un loc în şedinţa publică pentru această etapă a mişcării de personal, care va avea loc în sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj”, a precizat inspectorul şcolar Alexandrina Năstase.

Ce situaţii au determinat apariţia restructurărilor în şcoli

Spre deosebire de alţi ani, anul acesta sunt mai puţini profesori restructuraţi. O parte dintre restructurări au fost determinate de comasare sau de schimbarea opţiunilor părinţilor în ceea ce priveşte cea de a doua limbă modernă care să fie studiată de copii.


„Nu ştim exact care sunt cauzele tuturor restructurărilor pentru că mai primim încă dosare. Cunosc două cazuri punctuale. Una dintre restructurări a apărut după ce au fuzionat două şcoli, Şcoala Damian Sadova cu Şcoala Sadova. În acest context, una dintre persoanele titulare la Sadova nu a mai avut suficiente ore pentru a rămâne în şcoală. De asemenea, mai ştiu un caz la Apele Vii, unde se înlocuieşte cea de a doua limbă străină, care este franceza, cu germana. Astfel, a scăzut numărul de ore de franceză în fiecare an, în aşa fel încât titularul mai are 8 ore. Deja având mai puţin de 9 ore este considerat restrâns şi va fi rezolvat la nivelul judeţului”, a explicat inspectorul şcolar Alexandrina Năstase.

Discipline care pierd teren sau la care nu mai apar ore vacante

În ceea ce priveşte studiul limbilor moderne în şcoli, în Dolj limba germană a câştigat teren în faţa limbii franceze. Acest fapt va influenţa şi posturile pe disciplinele respective.


„Franceza a pierdut teren şi ajunge ca a doua limbă, învaţată din clasa a V-a. Sunt prea puţine şcoli în care limba franceză se mai învaţă de la clasa pregătitoare. Există şcoli în care se învaţă germana şi ca primă limbă, dar acestea sunt şcoli cu un număr mai mare de clase pe fiecare nivel şi nu toate clasele fac germana, unele clase învaţă limba engleză ca primă limbă”, a adăugat inspectorul şcolar pentru managementul resursei umane.

De asemenea, la limba şi literatura română nu sunt posturi vacante de ani buni.

„Cred că o situaţie un pic mai grea din perspectiva mişcării este soluţionarea colegelor care sunt restructurate la limba şi literatura română, pentru că doamnele sunt restructurate din 2018. În fiecare an au fost soluţionate prin detaşare în interesul învăţământului şi noi sperăm să se rezolve în aşa fel încât să îşi poată ocupa un post pe perioadă nedeterminată. Limba română este o disciplină unde avem şi completări şi restructurări. Şi mai este şi situaţia în care avem colege restructurate de pe posturi de limba franceză sau limba engleză şi dumnealor au şi limba română ca a doua specializare şi pot opta să fie evaluate atât pe limba modernă, cât şi pe limba română şi repartizarea se va face în funcţie de acest lucru”, a subliniat inspectorul şcolar Alexandrina Năstase.


În Dolj, cele mai multe posturi vacante sunt pentru învăţători, 72, educatoare, muzică instrumentală-41, profesor-educator pentru învăţământ special- 13, pregătire-instruire practică mecanică-13.

Nu se vor sparge norme întregi


Profesorii care au nevoie de completarea normei trebuie să îşi aleagă din fracţiunile afişate pe disciplinele pe care predau şi să nu ia în calcul normele întregi.


„Pentru completare de normă didactică, acolo unde am spus că profesorul are cel puţin 9 ore în şcoala de unde pleacă, nu se sparg norme întregi. Prin urmare, dacă pe lista noastră este afişată o normă de 18 ore sau un post complet, acel post nu se sparge pentru a fi ocupat de persoane care au nevoie de completarea normei didactice. Există suficiente fracţiuni, astfel încât să îşi poată alege de acolo”, a subliniat inspectorul şcolar Alexandrina Năstase.


Repartizarea profesorilor pe posturi se va face în funcţie de punctaj şi ierarhia la nivelul judeţului, care se va publica pe 24 februarie. De asemenea, se va lua în calcul şi tipul de decizie pe care îl are fiecare cadru didactic.
„Lista persoanelor care au nevoie de completare de normă se face ierarhizându-i întâi pe titulari după punctaj, după care pe debutanţii angajaţi conform articolului 24 alineatul 4 din metodologia pentru ocuparea posturilor didactice. Se rezolvă aceste două tipuri de completări, apoi se rezolvă toate restructurările şi, abia la sfârşit, dacă este cazul, se rezolvă angajaţii pe viabilitatea postului care nu mai au suficiente ore în unitatea în care au fost angajaţi”, a explicat inspectorul şcolar Alexandrina Năstase.

Exit mobile version