Acasă Actualitate Zeci de candidați la ”fotoliile” de director și-au întocmit greșit dosarele de...

Zeci de candidați la ”fotoliile” de director și-au întocmit greșit dosarele de concurs

Zeci de candidați la funcțiile de director au fost respinși după evaluarea dosarelor
Zeci de candidați la funcțiile de director au fost respinși după evaluarea dosarelor

Zeci de candidați înscriși la cea de a doua sesiune a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din școlile și grădinițele din județul Dolj au fost declarați respinși după evaluarea dosarelor.

Potrivit conducerii ISJ Dolj, una din cauze ar fi că nu au depus documentele prevăzute de noul ordin de ministru care reglementează concursul. Există însă și un caz în care s-au descoperit un act fals depus în dosarul de concurs.

36% dintre candidați, respinși din prima fază

În Dolj, pentru cea de a doua sesiune a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din școli și grădinițe s-au înscris 108 candidați. Înscrierile s-au făcut on-line, direct pe platforma concursului.

După evaluarea dosarelor, 39 de candidați au fost declarați respinși. Practic, 36% dintre candidați nu au documentele așa cum cere metodologia actuală de concurs.

”Au fost unele situații în care candidații au încărcat alte documente. Practic, prin ordinul actual 3026/2022 era prevăzută pentru dosar anexa 3, care este de fapt o adeverință care să ateste canditatului calitatea de titular, vechimea de minimum cinci ani și calificativele aferente activității din ultimii doi ani, incluzând și calificativul pe anul școlar în curs.

Dar 98% dintre cei care au fost respinși au depus anexa 4 din ordinul de ministru 4597/2021, care reglementa concursul din toamna anului trecut, practic au depus o adeverință prin care dovedeau calitatea de titular și calificativul pe ultimii doi ani, fără anul școlar în curs.

Au mai fost și situații în care CV-ul candidaților nu era Europass, cum cere metodologia.Aceste situații se pot însă remedia. Mulți au depus cereri pentru a debloca platforma ca să poată încărca documentele corecte”, a precizat inspectorul școlar general adjunct, Oana Zaharie, președintele comisiei pentru concursul de ocupare a funcțiilor de conducere din Dolj.

Toți candidații respinși au optat să își ascundă identitatea sub coduri.

Candidații au timp pentru remediere

Candidații care au fost declarați respinși după evaluarea dosarelor au 24 de ore la dispoziție pentru remediere.

”Candidații a căror înscriere nu a fost validată pot transmite comisiei de organizare a concursului, în scris, în maximum 24 de ore de la afișarea listei candidaților admiși la etapa de evaluare, motivele care consideriă că au generat neconformitatea documentelor și solicită analiza cauzelor și remedierea eventualelor erori, inclusiv a celor de natură tehnică.

În urma analizei, comisia de organizare poate modifica lista candidaților înscriși” , prevede metodologia de concurs. Remedierea se va face în zilele de 2 și 3 februarie. Lista finală cu candidații admiși se va afișa pe 4 februarie.

Cum se pedepsește falsul în documentele de concurs

În urma evaluării, comisia județeană nu a descoperit doar greșeli, ci și un fals în dosarul unui candidat. Cadrul didactic care dorea să ocupe o funcție de director a pus la dosar o adeverință de vechime falsă. Actul a ridicat semne de întrebare comisiei de evaluare prin faptul că era emis în ianuarie 2022, dar de către un director care nu mai este în funcție. ”Există un fals la dosarul unui candidat. Comisia a descoperit la timp acest lucru, iar candidatul este descalificat”, a subliniat președintele comisiei de concurs.

Legislația în vigoare pentru ocuparea funcțiilor de director nu prevede sancțiuni prea mari pentru candidații care depun acte false. În declarația pe propria răspundere pe care o depun candidații privind veridicitatea documentelor în care menționează că ”în situaţia în care vor rezulta aspecte contrare celor declarate în prezenta declaraţie nu voi fi numită în funcţia de director/director adjunct, chiar dacă rezultatele obţinute la concurs ar permite acest fapt”.

Conform calendarului pentru concurs, pe 7 februarie se va stabili centrul în care candidații vor susține proba scrisă.

Exit mobile version