Acasă Actualitate Colegiul ”Carol I” din Craiova a început lucrările pentru deschiderea marelui șantier

Colegiul ”Carol I” din Craiova a început lucrările pentru deschiderea marelui șantier

Colegiul ”Carol I” din Craiova a început lucrările pentru deschiderea marelui șantier

La Colegiul Național ”Carol I” din Craiova se lucrează la amenajarea unor noi spații care să fie ulizate pe perioada cât va fi deschis șantierul pentru reabilitarea și consolidarea corpului central. Este vorba de amenajarea unor noi săli de clasă și noi laboratoare pentru elevi, dar și de spații de depozitare.

Directorul colegiului, profesorul Daniel Ion, a acordat un interviu pentru Gazeta de Sud în care a prezentat unde se vor face noile săli de clasă pentru elevi și când va începe marele șantier. Managerul de la Colegiul ”Carol I” a subliniat că elevii nu vor fi afectați de lucrările de reabilitare și a transmis absolvenților de gimnaziu, care fac opțiunile de admitere în perioada imediat următoare, că vor găsi locul perfect pentru performanță.

Ce lucrări se vor face în această vară la Colegiul ”Carol I”

GdS: Este vacanță, s-au terminat examenele, iar la Colegiul ”Carol I” este deja șantier. La ce se lucrează?

Ion Daniel: În sfârșit, după mulți ani, lucrările la Colegiul Național ”Carol I” au început. Suntem în faza de proiectare. Constructorul a venit, a preluat amplasamentul, se fac sondaje în toate punctele considerate de dânșii esențiale pentru această parte de proiectare, urmând, ca din toamnă, să se înceapă efectiv lucrările. Până atunci, noi va trebui să eliberăm toate spațiile din corpul central și să ne reorganizăm, astfel încât la 15 septembrie, când începe noul an școlar, să nu avem probleme. Vreau să asigur părinții și elevii și craiovenii că nu avem nici un fel de problemă în ceea ce privește spațiile, am găsit înțelegere și ne reorganizăm. Vom folosi fiecare spațiu existent la maxim, astfel încât să oferim copiilor condiții optime pentru învățare.

GdS: Ce presupune practic această reorganizare ?

I.D.: În corpul central mai funcționau câteva clase pe care va trebui să le relocăm. Am gândit un model, astfel încât necesarul sălilor de clasă care ar trebui să fie suplimentat să fie cât mai mic. Vom reorganiza anumite spații existente. Vom face săli de clasă și laboratoare, astfel încât elevii de la ”Carol” să simtă cât mai puțin această perioadă de șantier. Îi luăm dintr-un loc vechi și îi ducem într-un loc nou pe care îl vom reabilita, va fi corespunzător studiului, cu grupuri sanitare, cu igienizare făcută. Cred că vor fi condiții mult mai bune decât în anumite săli de clasă pe care le aveau înainte.

GdS: Câte săli de clasă veți face?

I.D.: Practic, vom face cinci săli de clasă și două laboratoare, ceea ce ne acoperă deficitul. Noi pe planul făcut am avea un deficit de patru săli de clasă în tura de dimineață și cinci în tura de după-amiaza, ceea ce e bine. Deci, dacă noi amenajăm cinci săli de clasă și două laboratoare ne vom satisface nevoile, astel încât copiii să aibă parte și de ore de informatică făcute corespunzător și de ore de fizică ș.a.m.d.. Și în tomană, cu siguranță vom fi pregătiți pentru începerea anului școlar în condiții optime.

Unde vor fi mutați elevii

GdS: Veți reuși să puneți totul la punct în această vară?

I.D.: Da, este o vară fierbinte, este o vară în care fiecare moment va fi folosit la maxim. Ne mobilizăm și trebuie să reușim! Suntem la ”Carol”, n-avem voie să nu reușim!

GdS: Șantierul pentru reorganizare a început. Unde veți face noile clase, unde vor fi mutați copiii?

  1. D.: Copiii din corpul central vor fi duși în Corpul 5, la parterul clădirii, unde vor fi amenajate cinci săli de clasă. Este fostul corp în care se făcea informatica. Oricum, acolo la etajele superioare sunt săli de clasă unde învațau cei de la liceu și cei de la gimnaziu.

GdS: Ce veți face cu cărțile din bibliotecă care au fost deja strânse de ceva timp? Unde le veți depozita?

I.D.:Cărțile din biblioteca liceului vor fi mutate, o parte în două încăperi securizate aflate tot la parterul corpului 5, cu uși ignifuge, cu monitorizare video, cu tot ce trebuie. O altă parte va fi adusă în corpul administrativ, la etajele superioare. Colecția de fluturi a fost deja mutată în corppul administrativ. În timp, vom muta și colecția de roci și laboratorul de biologie. Va fi mult de muncă, extrem de mult, dar cu înțelegere vom reuși.

Lucrările de reabilitare vor începe la toamnă

GdS : Presupune o investiție mare această reorganizare ?

I.D.: Nu este o investiție mare, dar este o investiție necesară. Trebuie să folosim fiecare spațiu precum japonezii, să-l exploatăm la maxim. Nu ne putem permite să irosim spațiile, le recompartimentăm, facem rafturi de depozitare. Dacă sunt făcute cu simț de răspundere, astfel încât spațiul să fie la maximum utilizat, cred că ne vom descurca.

GdS: Deschiderea șantierului mare pentru reabilitare ridică întrebări despre cum se va proceda cu elevii, dacă vor fi afectați?

I.D.: Șantierul nu-i va afecta pe elevi cu absolut nimic. Lucrează o firmă mare, o firmă puternică, cu un portofoliu de lucrări impresionant. Va fi totul separat, se va face intrare separată pentru elevi. Nu va îi afecta cu absolut nimic pe elevi. Nu vor fi în pericol copiii. Va fi totul securizat, delimitat.

GdS: Când vor începe efectiv lucrările?

I.D.: Cel mai probabil din octombrie-noiembrie. Depinde și de noi, cât de repede reușim să eliberăm spațiile respective. Dar după cum știți, dacă într-o casă când te muți aduni camioane de lucruri, gândiți-vă câte se pot aduna într-o școală de 195 de ani.

Clasele care se vor organiza acum, utile și după reabilitare

GdS: Ce veți face cu clasele pe care le organizați acum, după ce va fi gata clădirea centrală?

GdS: Aveți peste 1.000 de elevi…

I.D.: Avem aproape 2.000 de celevi. Să lucreze într-un singur schimb ar fi minunat ,pentru că după- amiaza s-ar putea organiza tot felul de activități, cum ar fi after-school, programe de pregătire.

Cum vor fi repartizați elevii în noile spații

R: Cum vor fi repartizați elevii în noile săli de clasă?

I.D.: Sălile de clasă vor fi repartizate pe mai multe criterii. Unul dintre criterii va fi numărul de elevi din clasă raportat la spațiu. Nu sunt toate sălile de clasă la fel. La o sală mai mare vor fi distribuite efectivele de elevi mai numeroase. Un alt criteriu va fi: dacă într-un corp de clădire sunt elevi din clasele primare nu se pot băga în același corp elevi de clasa a XII-a. Diferențele de vârstă între elevii care utilizează același corp de clădire trebiue să fie cât mai mici. Adică, dacă ai copii de la clasele primare să bagi și elevi de clasa a V-a. Ai copii de IX-XII distribui acolo elevi de clasa a VIII-a, nu elevi de clasa a IV-a.

Repartizarea va fi făcută și în funcție de numărul de clase pe serie. Adică, nu vor fi trei clase de a IX-a care vor funcționa după-amiază și celelalte 5 vor funcționa după-amiaza. Nu.Toate clasele de a IX-a vor funcționa dimineața sau după-amiaza. În tomană, când vor veni, vor găsi repartiția pe săli făcută, vor găsi orar, ținând cont de aceste criterii.

GdS: Odată cu pnademia, sălile de clasă au fost dotate cu tehnică interactivă de predare. Cum va fi în noile clase?

I.D.: Toate sălile de clase vor fi dotate cu tablă interactivă. Avem un proiect în derulare. Sperăm ca până la 15 septembrie să se facă și achiziția, astfel încât fiecare elev din Colegiul ”Carol I” să beneficieze de tabletă, fiecare profesor să beneficieze de laptop sau de tabletă grafică, fiecare sală de clasă să fie dotată cu tablă inteligentă, videoproiector cu ruta wireless. Nu vor fi făcute disriminări. Nu vor fi clase în care vor exista table inteligente și altele nu.

Mesaj pentru absolvenții de gimnaziu

GdS. Suntem în preajma perioadei de admitere la liceu. Ce mesaj aveți pentru absolvenții de clasa a VIII-a care fac opțiunile pentru admitere?

I.D.: În perioada imediat următoare se fac înscrierile pentru clasa a IX-a. Așteptăm elevii bine pregătiți și dornici de a face învățământ de performanță la Colegiul Național ”Carol I”. Aici îi așteaptă un grup de profesori excepționali, profesori cu pregătire deosebită. Vor avea încadrare bună la absolut toate disciplinele și cu siguranță vor face performanță și vor contiua pe aceeași linie pe care au pornit.

A ajunge elev la Colegiul Național ”Carol I” nu este simplu. Acești copii au depus eforturi începând din clasa pregătitoare până în clasa a VIII-a. Au obținut medii mari pentru admitere și trebuie să știe că aici vor găsi locul perfect pentru performanță și mai ales vor găsi o familie.

Familia ”Carol I” reprezintă totul. De aici se va da ora exactă în învățământul doljean. Fiecare cărămidă pusă va însemna continuarea tradiției. Sunt 195 de ani de învățământ, educație și performanță la Colegiul ”Carol I” din Craiova.

Exit mobile version