Acasă Actualitate Profesorii își pot depune candidatura pentru maximum două funcții de director

Profesorii își pot depune candidatura pentru maximum două funcții de director

Profesorii își pot depune candidatura pentru maximum două funcții de director
Profesorii își pot depune candidatura pentru maximum două funcții de director

Cadrele didactice care vor să participe la concursul național pentru ocuparea unei funcții de dierctor sau director adjunct în școli sau grădinițe pot opta pentru maximum două funcții.O altă noutate este că opțiunile pentru funcțiile pe care vor să candideze cadrele didactice se vor face în septembrie, după susținerea probei scrise. Cei care vor fi declarați ”reușiți” la concurs vor prelua mandatele de director și director adjunct începând cu ianuarie 2022.

În Dolj, potrivit conducerii inspectoratului școlar sunt 220 de director în școli și grădinițe și 67 de funcţii de director adjunct. Acestea vor fi publicate pentru a fi ocupate prin concurs național. Conform proiectului metodologiei pentru organizarea concursului, funcțiile vacante vor fi publicate pe 18 iunie. În perioada 21-30 iunie se vor depune dosarele de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată concursului. Proba scrisă se va desfășura pe 27 iulie în centrele de examen care vor fi stabilite de inspectoratul școlar. La acest concurs pot participa și profesorii care au doar definitivatul și o vechime de cinci ani în învățământ. O altă noutate este că se iau în calcul calificativele din ultimii doi ani și nu calificativele din ultimii patru ani cum era înainte. Nota minimă pentru promovarea concursului este 7.

Cum se fac opțiunile

Candidații nu mai pot avea câte opțiuni vor pentru a ocupa o funcție de conducere.

După promovarea probei scrise, un candidat poate opta pentru participarea la proba de interviu la cel mult două funcții distincte din cadrul aceleiași unități de învățământ sau din unități de învățământ diferite, din același județ sau din județe diferite. Opțiunile pentru o funcțiile pentru care vor să candideze se fac în perioada 1-10 septembrie.

La finalul perioadei prevăzute pentru depunerea opțiunilor, inspectoratul școlar publică, pe site-ul propriu și prin afișare la sediu, lista candidaților pentru fiecare unitate școlară și pentru fiecare categorie de funcții. Proba de interviu se va desfășura în perioada 11 octombrie-26 noiembrie.

Va declarat ”reușit” candidatul care a obținut nota cea mai mare. Validarea rezultatelor se va face în perioada 6-8 decembrie. Funcțiile de director și director adjunct se vor ocupa de cei care au obținut cel mai bun rezultat, începând cu 10 ianuarie 2022. Mandatele de director sau director adjunct vor fi de patru ani.

Exit mobile version