Acasă Actualitate Retrospectiva școlii doljene. Cum a fost anul 2019

Retrospectiva școlii doljene. Cum a fost anul 2019

Retrospectiva școlii doljene. Cum a fost anul 2019

Rezultatele unităților de învățământ se măsoară, în general, prin prisma mediilor pentru admitere la liceu, dar și a mediilor de la examenele naționale. În 2019, în Dolj, la 37 din 112 specializări de la licee, elevii au fost admiși cu medii sub 5, chiar și la specializări de matematică-informatică. Procentul de promovare a bacalaureatului a fost cu 3% mai mic decât în anii anteriori. Pe baza rezultatelor de la examene, o parte din unități au pierdut titulatura de colegiu.

Retrospectiva școlii doljene. Cum a fost anul 2019

Rezultatele admiterii în clasa a IX-a, în 2019, arată că un sfert din specializările de la liceele din Dolj au elevi admişi cu medii sub 5. În general, sunt licee cu clase tehnologice sau de economic și comerț. Sunt însă și elevi admiși la matematică-informatică, ştiinţele naturii sau filologie cu medii de 2, 3 şi 4.


De exemplu, la Liceul Tehnologic „Constantin Nicolaescu-Plopşor“ din Pleniţa, la știinţele naturii, ultima medie de admitere a fost 4,86. La Liceul Amărăştii de Jos, media de admitere la știinţele naturii a ajuns la 4,77. Cea mai mică medie de admitere la ştiinţele naturii a fost înregistrată la Liceul „Adrian Păunescu“ din Bârca, 2,81. 


La matematică-informatică, la Liceul din Bechet, ultima medie de admitere a fost 4,82. La Liceul „Mihai Viteazul“ din Băileşti, la aceeaşi specializare, ultima medie de admitere a fost şi mai mică, 4,14. Şi la Liceul Tehnologic „Alexandru Macedonski“ din Melineşti, anul acesta, la matematică-informatică, ultimul elev admis are media 3,15. Printre cele mai mici medii de admitere se înregistrează la liceul de la Cetate. Ultimul elev admis la filologie are media 2,07.
Cu medii de 2 au fost admişi elevi şi la licee din Craiova. Printre acestea se numără Liceul „Matei Basarab“, la clasele de economic şi comerţ, Liceul „George Bibescu“ şi Liceul Tehnologic Transporturi Căi Ferate. 


Peste 1.400 de elevi nu au promovat prima sesiune a bacalaureatului

Și la examenul de bacalaureat au fost puncte slabe. Conform rezultatelor primei sesiuni, reuşiţi figurează 2.630 de elevi, iar la nepromovaţi – 1.477 de candidaţi. Procentul de promovare a fost de 63,83%, fiind mai mic decât în 2018, în scădere cu 3%. Au fost și unități școlare care în prima sesiune nu au avut nici un elev promovat. Acestea sunt Liceul Tehnologic „Constantin Ianculescu“ Cârcea şi Liceul Tehnologic „Gheorghe Vasilichi“ Cetate.

De asemenea, alte nouă unităţi şcolare au procent de reuşită sub 20%.Pe această listă în Dolj sunt Liceul Teoretic Poiana Mare, Colegiul Tehnic Calafat, Liceul „Petre Baniţă“ Călăraşi. În Craiova, cu astfel de rezultate sunt Colegiul Tehnic Energetic, Liceul „Matei Basarab“, Liceul Tehnologic Auto, Liceul Tehnologic „Beethoven“, Liceul Tehnologic UCECOM, Liceul Tehnologic „George Bibescu“.

Retrospectiva școlii doljene. Cum a fost anul 2019

Școli care au pierdut titulatura de colegiu din cauza rezultatelor


În urma rezultatelor de la examenele naționale au fost și unități școlare taxate de Ministerul Educației Naționale la titulatură. Cinci licee au pierdut titlul de colegiu. Unul dintre ele, respectiv Colegiul „Ștefan Odoleja“, și-a recâștigat titlul în instanță.

A rămas taxat Colegiul Tehnic ,,Costin D. Nenițescu“, care a devenit Liceul Tehnologic „Costin D. Nenițescu“. Modificare de titulatură apare şi la Colegiul Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși“, care a devenit Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși“. De asemenea, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară a primit numele de Liceul de Industrie Alimentară, iar Colegiul Tehnic Energetic a devenit Liceul Energetic.

O altă unitate şcolară care a suferit modificări în titulatură este Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu“, care a devenit Colegiul Economic „Gheorghe Chițu“. Această unitate şcolară nu va mai fi colegiu naţional pentru că metodologia pentru acordarea acestui titlu prevede că unei unități de învățământ i se poate acorda titlul de colegiu național doar dacă are filierele teoretică și vocațională sau profilurile pedagogic și artistic.


Punctele slabe pe care le subliniază ISJ Dolj


Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dolj a notat la rândul său, în planul managerial, că unul dintre punctele slabe este existenţa unui număr mare de copii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate. De asemenea, este notată colaborarea slabă a părinților cu școala, în special în unitățile de învățământ liceal și în unitățitle de învățământ din mediul rural.

Un alt punct slab este existenţa unor unități școlare cu promovabilitate foarte scăzută la examenele naţionale. Conducerea ISJ Dolj a semnalat și prezența sporadică în școli a personalului calificat în consilierea copiilor cu nevoi speciale, precum și existenţa unei atitudini formale în abordarea procesului de formare continuă a unor cadre didactice. De asemenea, în Dolj, un alt punct slab este existența multor unități școlare cu predare în regim simultan.

Exit mobile version