16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăEducatieSe modifică metodologia admiterii la liceu

Se modifică metodologia admiterii la liceu

Noul an şcolar aduce modificări în privinţa admiterii în clasa a IX-a. Ministrul educaţiei a anunţat că, din anul şcolar 2013 – 2014,
vor creşte exigenţele pentru admiterea la liceu.

Media de admitere la liceu nu va mai fi formată din 50% rezultatele din perioada gimnaziului şi 50% media Evaluării Naţionale. Din acest an şcolar, rezultatele obţinute la clasă vor avea o pondere mai mică de 25%, iar restul de 75% va fi acordată Evaluării Naţionale. Schimbarea a fost aprobată deja prin adoptatea unei noi metodologii de admitere, care va fi publicată în perioada următoare, după cum au fost anunţaţi inspectorii şcolari la videoconferinţa de vineri dimineaţă. Nu se vor face modificări în privinţa bacalaureatului. Ministrul a explicat că, în cazul admiterii la liceu, decizia de modificare a mediei a fost luată în urma unei analize concrete pe rezultatele elevilor din acest an, în urma căreia au ieşit la lumină discrepanţe mari. Elevi cu medii de peste 9 la clasă nu au obţinut nici măcar cinci la un examen naţional. La unităţile de învăţământ cu astfel de cazuri s-a cerut chiar realizarea unei evaluări de inspectorii şcolari, care să se finalizeze cu o concluzie privind cauzele care au stat la baza diferenţelor dintre notele de la clasă şi cele de la examenele naţionale.

Dascălii, atenţionaţi în privinţa evaluărilor

Exemplele de elevi fruntaşi la şcoală, codaşi la examen nu sunt puţine chiar şi în judeţul Dolj. Cele mai multe se întâlnesc la şcolile din mediul rural. La Şcoala din Sadova sunt zeci de cazuri. Elev cu media generală în gimnaziu 9,81 a obţinut 4.40 la examenul de matematică de la Evaluarea Naţională. Pentru alt coleg al său cu media 9,41, nota la matematică a fost 3,60. Situaţie similară şi la Argetoaia. Un elev cu media generală a celor patru ani de gimnaziu 9,61, la Evaluarea Naţională a obţinut 5,60 la limba şi literatura română şi 4,10 la matematică. A fost loc şi de mai rău. Un elev cu media 9,27 în gimnaziu, la Evaluarea Naţională a obţinut 3,40 la limba şi literatura română şi 4,55 la matematică. Lista exemplelor poate continua cu Şcoala din Celaru, Rast, Predeşti. Şi nu numai mediul rural a avut astfel de cazuri. Au fost situaţii similare şi la  Şcoala „Ion Creangă“ din Craiova. În plus, anul acesta nu este singurul în care se semnalează astfel de discrepanţe. Şi în 2012 au fost înregistrate sute de cazuri, numai că nu s-a luat nici o măsură.
Pentru anul şcolar 2013- 2014, ministrul educaţiei a transmis cadrelor didactice să nu mai fie subiective în notarea elevilor, pentru că ar putea răspunde dacă rezultatele sunt mari la clasă şi foarte slabe la examene.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS