Acasă Bani & Afaceri Publireportaj Interviu: Alina Țâru, Brewery Operations and Central Quality Manager, Fabrica HEINEKEN din...

Interviu: Alina Țâru, Brewery Operations and Central Quality Manager, Fabrica HEINEKEN din Craiova

Interviu: Alina Țâru, Brewery Operations and Central Quality Manager, Fabrica HEINEKEN din Craiova

Pe 6 august sărbătorim Ziua Internațională a Berii. Un motiv de celebrare a băuturii care ne aduce relaxare, momente împreună, alături de prieteni ori familie. Pentru Craiova, înseamnă mai mult de atât, este un motiv în plus de mândrie deoarece în comunitatea noastră, cel mai mare berar din Europa, HEINEKEN, deține o fabrică de producție a berii.

Alina Țâru, Brewery Operations and Central Quality Manager, Fabrica HEINEKEN din Craiova

Craiova este unul dintre cele patru oraşe unde HEINEKEN are fabrică. Ce cantitate de bere produce fabrica din oraşul nostru şi câţi angajaţi are?

În România, HEINEKEN are peste 1.100 de colegi și suntem mândri că suntem producătorul local de bere cu cel mai mare număr de fabrici de bere din țară. Activăm în zone diferite ale țării, în fabricile din Constanța, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu Mureș (Ungheni), la sediul central din București sau în echipa de vânzări.

Activitatea fabricii din Craiova este foarte importantă pentru companie, asigurând producția unui volum semnificativ din cantitatea totală de bere. În ceea ce privește echipa, avem peste 110 colegi care lucrează permanent în fabrica noastră, atât în departamentele de producție, cât și cele din logistică. În perioada sezonului de vară, de altfel și cea mai importantă și aglomerată pentru noi, dat fiind profilul nostru de activitate (lunile martie – septembrie), suplimentăm cu personal sezonier, astfel că numărul echipei aproape că se poate dubla în această perioadă.  

Cât de mult a schimbat pandemia activitatea fabricii de la Craiova şi care au fost cele mai mari provocări?

În contextul pandemiei, ne-am mobilizat rapid în jurul a două obiective principale: sănătatea tuturor colegilor și continuitatea business-ului. Noua realitate a impus noi modalități de organizare și funcționare, la care ne-am adaptat rapid, astfel că toate fabricile noastre au fost 100% funcționale în toată această perioadă.

Una dintre cele mai mari provocări a fost mutarea cererii din segmentul HoReCa în cel de retail, lucru care pentru noi a generat nevoi mult mai mari de produse în ambalaje diferite, și implicit presiune pe lanțul de aprovizionare. Creșterea cererii pentru ambalaj de tip doză sau sticlă nereturnabilă a însemnat o provocare de a gestiona un volum mare de materiale de ambalare, dar și relocarea și instruirea operatorilor pentru a acoperi cerințele suplimentare pentru liniile de doze și sticle. Din fericire, am reușit să ne repliem rapid, să fim agili, dar mai ales să lucrăm în echipă, și astfel să răspundem cererilor clienților și consumatorilor noștri.

Unde merge berea produsă în Craiova?

În România, oferim un portofoliu divers de branduri de bere, iar în fabrica din Craiova, producem aproape toate brandurile de bere din portofoliul HEINEKEN România, în toate tipurile de ambalaj disponibil (sticlă, doză, PET, etc.). Berea produsă aici deservește atât piața din sudul României, dar este distribuită și în toate celelalte regiuni ale țării.

De unde îşi face aprovizionarea fabrica HEINEKEN pentru producerea berii?

Peste 70% din materiile prime folosite de HEINEKEN România provin din resurse locale, întrucât ne dorim să contribuim la susținerea și dezvoltarea agriculturii locale. Iar această inițiativă face parte din strategia noastră de sustenabilitate și responsabilitate. Chiar anul acesta, HEINEKEN a lansat la nivel global o nouă strategie, 2030 Brew a Better World, ce definește ambiția și obiectivele HEINEKEN pentru viitor. Cele 3 mari arii ale sale: mediu, social și responsabilitate, sunt cele pe care ne vom concentra, atât la nivel global, cât și local.

Industria de bere are o contribuție semnificativă în cadrul economiei și societății, de aceea, ne propunem să ducem mai departe angajamentul nostru pe termen lung de a investi local, de a fi sustenabili și de a a avea un impact pozitiv asupra comunităților noastre.

Fabrica HEINEKEN Craiova se implică în chestiuni legate de comunitatea locală? Ce parteneriate locale aveţi?

Suntem răspândiți în toate colțurile țării, de aceea, ne uităm cu atenție la impactul activității noastre în comunități și la cum putem contribui la dezvoltarea și bunăstarea acestora. Ne susținem comunitățile în vremurile bune, dar mai ales când înfruntăm provocări și încercăm să acționăm pentru binele lor. În 2020, HEINEKEN România s-a alăturat demersurilor împotriva pandemiei Covid-19 și prin programul ”Împreună mai Puternici. Sprijin pentru Comunități”, am donat 1,5 milioane de RON către Crucea Roșie Română și 5 spitale din comunitățile locale. În Craiova, am sprijinit Spitalul Victor Babeș, cu o donație în valoare de 250.000 RON, pentru achiziționarea de echipamente medicale și de protecție personală.

”Celebrăm unicitatea fiecărei comunități”

Celebrăm unicitatea fiecărei comunități și încercăm să ducem mai departe, alături de parteneri și autorități locale, valorile fiecăreia. În Craiova, ne mândrim de parteneriatul îndelungat pe care îl avem cu echipa de fotbal Universitatea Craiova, susținută de brandul nostru Golden Brau®.

De asemenea, avem programe și inițiative în colaborare cu universitatea din Craiova, din dorința de a susține dezvoltarea învățământului profesional, care să contribuie la specializarea forței de muncă locale, mai ales în contextul în care ne confruntăm cu un deficit de personal în industria noastră.  

Ce planuri de viitor are fabrica HEINEKEN Craiova?

În continuare, prioritățile noastre rămân sănătatea și siguranța tuturor colegilor noștri, cât și continuitatea business-ului. Oamenii sunt cea mai importantă resursă a noastră, de aceea, pe lângă toate inițiativele ce au ca scop îmbunătățirea mediului de lucru, ne concentrăm atenția pe creșterea profesională a acestora, prin programe de dezvoltare a competențelor funcționale și de leadership.

”Calitatea produselor și serviciilor noastre a fost și rămâne elementul care ne definește”

Una dintre valoarile companiei HEINEKEN este pasiunea pentru calitate. Cel mai cunoscut brand din portofoliul nostru, Heineken®, s-a născut în urmă cu 150 de ani, din dorința lui Gerard Heineken de a îmbunătăți modul în care era produsă berea. Este o abordare pe care o avem și astăzi: calitatea ingredientelor și procesele perfect controlate, la fiecare pas. Ambiția noastră de a transforma doar patru ingrediente simple în băuturi iubite în toată lumea este ceea ce ne-a condus unde suntem astăzi. Avem constant proiecte menite să îmbunătățească calitatea produselor noastre, dar și să inovăm și să lansăm produse noi pe piață. Chiar anul acesta, portofoliul nostru s-a mărit cu două noi branduri: Birra Moretti® 0.0, varianta fără alcool, și un nou sortiment Ciuc® Radler 0.0, vișină și lămâie.

Nu în ultimul rând, avem în plan creșterea eficienței liniilor de producție, ce ne va permite să reducem consumurile de energii, precum apa, și reducerea emisiilor de carbon. Ne mândrim cu premiul Bronze Award 2020, din programul TPM (Total Productive Management), un program ce are ca scop îmbunătățirea continuă și reducerea pierderilor în procesele de producție, prin implicarea tuturor colegilor din fabrică.

Toate acestea arată că ne dorim să fim un ”cetățean” responsabil, să creștem în mod sustenabil, de aceea, strategia noastră de sustenabilitate și responsabilitate ”2030 Brew a Better World”  ne ghidează acțiunile. Noi, HEINEKEN România, rămânem dedicați angajamentului nostru de a fi un partener transparent și de a livra creștere sustenabilă pentru business-ul nostru, pentru oameni și pentru comunitățile locale.

Exit mobile version