Acasă Bani & Afaceri Specialiştii Medisof: Dermatologia în era Internetului şi dublul tăiş al accesului la informaţii

Specialiştii Medisof: Dermatologia în era Internetului şi dublul tăiş al accesului la informaţii

Dr. Bianca Iancu Dica (dreapta) şi dr. Marina Chiriţă, dermatologi în cadrul Clinicii Medisof

Dacă în business un dicton spune: “Clientul are întotdeauna dreptate”, în medicină aluneci pe o pantă periculoasă când pacientul ajunge să creadă că ştie mai multe decât medicul. Accesul la informaţie a schimbat medicina fulminant, iar noile tehnologii au venit cu beneficii enorme pentru pacienţi. Dar situaţia are şi un dublu tăiş, tot mai resimţit de medici.

Dermatologii de la Medisof apreciază deschiderea pacienţilor către prevenţie şi remarcă o creştere a acelor pacienţi care vin la cabinet nu pentru a trata o problemă, ci pentru a descoperi o rutină de îngrijire zilnică.

Însă, în timp ce dermatologia a devenit o specialitate din ce în ce mai populară, mai ales de când s-a dezvoltat puternic segmentul de estetică, medicii dermatologi se confruntă şi cu o tendinţă mai puţin obişnuită. Pacienţii încep să conteste autoritatea şi cunoştinţele specialiştilor, din ce în ce mai influenţaţi de propriile lecturi pe Google. 

Prevenţia câştigă teren

Dr. Marina Chiriţă, medic dermatolog în cadrul Clinici Medisof, apreciază că pacienţii sunt mai informaţi şi consideră că pacientul de astăzi apreciază mai mult umanitatea şi empatia medicului.

“Pacienţiiu sunt mai atenţi la ce li se recomandă, pun mai multe întrebări, din ce în ce mai mulţi pacienţi aleg prevenţia. În dermatologie, în special pe partea de îngrijire a pielii, sunt foarte interesaţi de o rutină sănătoasă pentru îngrijirea pielii, nu neaparăt că ar avea anumite afecţiuni dermatologice. Acordă mai mare atenţie problemelor şi posibilităţii de a le evita. Adresabilitatea s-a mai schimbat şi asta este foarte bine. Ideal este să nu mai ajungem la specialist doar când apar probleme”, spune aceasta.

Pe de altă parte, dezinformarea şi accesul la informaţii de specialitate care depăşesc uneori pacientul pot avea un efect de bumerang, iar medicii se confruntă cu o nouă provocare. “Sunt destui oameni care caută pe Google toate tratamentele pe care le primesc şi care ajung să conteste uneori specialistul”, povesteşte dr. Bianca Dica Iancu, dermatolog Medisof.

Medicina tehnologiei şi a comunicării

La nivelul Clinicii Medisof, dermatologia înseamnă conectare la prezent şi atenţie la viitor. Medicina s-a schimbat puternic odată cu progresele tehnologice, managementul afecţiunilor este altul azi faţă de acum un deceniu, iar continua formare a specialiştilor este esenţială pentru a ţine pasul cu dezvoltarea continuă a domeniului. Clinica dispune de echipamente de vârf atât pentru tratamentul afecţiunilor dermatologice, dar şi pentru proceduri estetice, adresând o largă varietate de afecţiuni şi tratamente.

Pentru echipa Medisof, medicina înseamnă specialişti pregătiţi şi dedicaţi şi dotări performante. Iar în era informării şi a dezinformării, medicina înseamnă comunicare atentă şi câştigarea pacientului, pentru propriul său bine. Misiunea este de a consolida legăturile dintre medic şi pacient, care nu sunt altceva decât “parteneri pentru sănătate”.

Exit mobile version