16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriMinistrul Constantin Niță, lobby pentru Ford

Ministrul Constantin Niță, lobby pentru Ford

http://www.youtube.com/watch?v=jaN2Q1O5VzU

„Este anormal ca poliția sau jandarmeria să aibă Volkswagen și să nu aibă Ford sau Renault sau Dacia“, a declarat la Craiova ministrul economiei. Un comitet interministerial va discuta mai des cu Ford și Dacia. Ministrul Constantin Niță a lansat ideea „Prima Mașină“, destinată tinerilor, pentru achiziția de mașini noi, produse în România.
 
Ministrul economiei, Constantin Niță, a fost ieri, la Craiova, într-o scurtă vizită de lucru la fabrica Ford. După ce a văzut câteva divizii ale fabricii, ministrul a făcut și câteva declarații de presă. „Mi-aș dori ca în România să existe cât mai multe asemenea fabrici. Noi acordăm o deosebită atenție industriei auto, de care se leagă 200.000 de angajați și 600 de companii. Cifra de afaceri a sectorului auto în România este de 16 miliarde de euro, dintre care peste şapte miliarde de euro din export. Aveam datoria ca la aceste cifre să sprijinim această industrie“, a afirmat Niță, subliniind că în 2015 va fi organizat un târg numai cu produse fabricate în România. În prezent, 98% din producția Ford România merge la export, doar 2% fiind destinată pieței interne.

„Multă atenție și inteligență“!

Vorbind despre sprijinul pe care statul îl poate acorda producătorilor din România, ministrul a spus: „Sunt convins că și celelalte instituții publice ale statului vor ține cont că în loc să cumpărăm alte tipuri de mașini pentru uzul lor zilnic, este nevoie să ne aplecăm asupra produselor românești. Cumpărăm prea multe autoturisme din import, în condițiile în care în România sunt mașini făcute la standarde internaționale. Nu văd nici un motiv pentru care nu am folosi mai mult produsele Ford, Renault, și alte produse de pe piața românească“. Întrebat de ce guvernul nu cumpără autoturisme Ford pentru instituțiile publice, ministrul a răspuns: „Nu poate, pentru că ar fi ajutor de stat. Însă, Ford poate participa la toate licitațiile organizate de instituțiile publice ale statului și sunt convins că va reuși să intre până la urmă pe piața românească mult mai bine. Eu cred că este anormal ca poliția sau jandarmeria să aibă Volkswagen și să nu aibă Ford sau Renault sau Dacia. Și atunci, sigur, trebuie să vedem dacă sunt posibilități în acest sens. Dacă nu organizăm licitație, avem toate șansele să fim reclamați pentru că acordăm facilități unor anumiți producători. Ceea ce nu este în concordanță cu directivele UE. Aici, sigur, trebuie discutat cu multă atenție și inteligență“.

„Prima mașină“ pentru tineri?

Ministrul Constantin Niță a dat un exemplu despre cum ar putea statul să sprijine producătorii interni. „Trebuie să găsim soluții și să-i sprijinim. Dau un exemplu: tinerii să aibă o mașină, dar nu veche, second-hand. Poate găsim un proiect pentru «Prima Mașină» – dau un exemplu, nu știu, nu am studiat problema. Mi-a venit în minte. Să se găsească o formulă prin care tinerii de 18-20 de ani să-și cumpere o mașină românească. Discutăm împreună cu producătorii de finanțare și așa mai departe. Să folosim poate mai mult leasingul, băncile să dea drumul la creditare și să se ocupe mai puțin numai de titlurile de stat. Sunt multe lucruri care trebuie abordate, dar probabil că ele vor fi detaliate, pentru că avem și un comitet interministerial pentru promovarea industriei auto și nu vă ascund că vom face întâlniri cât mai dese cu cei doi producători auto din România“, a afirmat acesta. Din cauza regresului pieței auto, în 2013 angajații Ford România au trecut prin scurte perioade de șomaj tehnic. Directorul societății, Zoltan Brassai, a subliniat că și în 2014 piața va dicta. „Așa funcționează piața. Noi nu mai producem cincinalul în patru ani și jumătate, avem planuri anuale, lunare, săptămânale, zilnice. Cum este cererea, așa este și producția. Avem flexibilitate. Producem mai mult dacă cererea este mai mare și mai puțin dacă cererea este mică. Nu o să producem pe stoc“, a afirmat directorul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS