11.4 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord a atins producţia de 250.000 de motoare

Ford a atins producţia de 250.000 de motoare

Motorul de 1,5 litri EcoBoost va fi livrat în America, unde va echipa un model Fusion. Din toamnă, uzina de la Craiova va exporta astfel de motoare în Germania, pentru noul Ford Focus şi în Spania, unde vor echipa autovehiculele Mondeo.

Motorul cu numărul 250.000 fabricat ieri la Craiova, este un EcoBoost de 1,5 litri, de 180 cai-putere şi va fi exportat în Statele Unite ale Americii, pentru a echipa un model Fusion, a informat compania. După calculele GdS, la un preţ de circa 2.000 de euro pentru un motor, pentru întreaga producţie de motoare realizată până acum la Craiova, compania ar fi realizat o cifră de afaceri de aproximativ 500 de milioane de euro.
În fabrica Ford din Bănie se produc circa 1.000 de motoare pe zi, dintre care 600 sunt motoare de 1.0 litri, iar restul de 400 de unităţi sunt propulsoare de 1,5 litri. Deşi capacitatea de producţie a fabricii de motoare de la Craiova este 300.000 de motoare pe an, a fost atins un volum de producţie de 250.000 de motoare în aproape doi ani de la lansarea producţiei de propulsoare în Bănie. Totuşi, fabrica produce intens, iar opririle temporare de producţie de vehicule, care au fost în ultima perioadă la Ford Craiova, au afectat mai puţin fabrica de motoare, unde se lucrează în două schimburi.
„Suntem foarte mândri de această realizare a Uzinei de Motoare de la Craiova, cu atât mai mult cu cât produsele noastre ajung la clienți din toată lumea. Uzina de Motoare de la Craiova are un rol foarte important în ansamblul flexibilității sistemului global Ford de producție a motoarelor, contribuind semnificativ la cerererea mare pentru vehicule Ford cu consum redus de combustibil și emisii scăzute de CO2“, a declarat noul șef al al secției de Producție Motoare de la Craiova, John Oldham. Valoarea investiţiilor realizate de Ford în fabrica de motoare din Craiova se ridică la 230 de milioane de euro.

După China şi SUA, începe şi exportul către Europa

Uzina de motoare de la Craiova a început producția în mai 2012 cu motorul EcoBoost de 1 litru, propulsor care se mai fabrică şi în Germania, la Koln, şi care a câştigat, pentru doi ani la rând, titlul de „Motorul Internațional al Anului“. În aprilie 2013, Ford a lansat în România producția motorului EcoBoost de 1,5 litri. Din toamna acestui an, motoarele de 1,5 litri produse la Craiova vor fi exportate în Germania, la fabrica Ford de la Saarlouis, unde vor echipa noul Ford Focus, lansat opiniei publice luna trecută, la Frankfurt, apoi lansat la Salonul Auto de la Geneva. În luna februarie, la evenimentul de la Frankfurt dedicat noului Focus, directorul de operaţiuni în cadrul Ford Europa, Barb Samardzich, a precizat că producţia noului Focus va începe anul acesta, în ultimul trimestru al anului, ceea ce înseamnă că în aceeaşi perioadă va începe şi uzina de la Craiova să livreze motoarele de 1,5 litri către fabrica Ford din Saarlouis, acolo unde se fabrică Focusul.
Tot din septembrie-octombrie, motorul produs la Craiova va fi exportat şi în Spania, la Valencia, unde va fi montat pe vehiculele Ford Mondeo. Reprezentanţii companiei nu au precizat cum va fi influenţat volumul producţiei de la Craiova, după ce uzina va începe exportul către Germania şi Spania de la anul. Cert este că motorul de 1,5 litri îl înlocuieşte pe cel de 1,6 litri care echipează acum Focusul produs pentru Europa. Din 2010 şi până în februarie 2014, s-au produs în Germania 52.670 de vehicule Ford Focus.
De asemenea, către finalul acestui an vor fi aduse în România şi primele modele Focus şi Mondeo, echipate cu propulsoare de 1,5 litri produse la Craiova.
În prezent, producţia de motoare EcoBoost de 1,5 litri de la uzina Ford din Craiova este destinată exportului. Propulsoarele pleacă de aici către America, unde echipează modelul Fusion, dar şi către China, unde sunt montate pe varianta Mondeo produsă acolo. Ford mai produce motorul de 1,5 litri EcoBoost şi în Marea Britanie.

La Craiova se produc 370 de vehicule B-Max pe zi

Dacă fabrica de motoare va produce în jur de 1.000 de motoare pe zi, volumul de vehicule B-Max este de 370 de unităţi zilnic. De la începutul acestui an şi până acum, numărul zilelor în care producţia a fost oprită temporar la Craiova a fost mai mic decât anul trecut, semn că cererea de vehicule B-Max pe piaţa europeană şi-a mai revenit. Anul trecut, Ford a produs 68.000 de vehicule B-Max în uzina craioveană.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS