12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum afli când soţia îţi foloseşte cardul

Cum afli când soţia îţi foloseşte cardul

Băncile de top trimit alerte pe mobil sau pe e-mail imediat ce s-a efectuat o tranzacţie din contul tău curent. Cu acest serviciu bancar afli în timp util dacă ţi se scot bani de pe card fără să ştii sau dacă partenerul de viaţă cheltuie mai mult decât v-aţi planificat. Există şi costuri pentru alerta bancară.

Tot mai multe persoane care deţin conturi curente la bănci sau care au carduri bancare (la care, evident, este ataşat un cont curent) acceptă să fie informate prin SMS sau prin e-mail despre orice mişcare care are loc în conturile sale. Zilele trecute, una dintre băncile de top din România informa opinia publică asupra faptului că peste un milion de clienţi au folosit acest serviciu de alertă. Tinerii sunt, în general, cei care doresc să ştie ce tranzacţii au loc în ceea ce priveşte cardurile lor, respectiv conturile. La o bancă mare, cei mai mulţi utilizatori de alerte sunt bărbaţi. „Majoritatea clienţilor care au activat serviciul de alertă sunt bărbaţi (56%) şi fac parte din segmentul activi – vârsta cuprinsă între 25-45 de ani“, se arată într-un comunicat al băncii respective.

Control şi siguranţă asupra operaţiunilor din conturi

Ce presupune acest serviciu care s-a extins la tot mai multe bănci? La fiecare plată cu cardul, banca face un mesaj automat care este trimis sub forma unui SMS, pe telefonul mobil al deţinătorului contului sau pe adresa de e-mail, stabilită de clientul respectiv şi comunicată băncii. Dacă respectivul client alege să fie informat prin SMS, atunci costurile apar pe factura de telefon mobil al respectivului client, deoarece informarea se face cu ajutorul operatorului de telefonie mobilă cu care are contract clientul. Dacă informarea se face pe e-mail, băncile spun că respectivul serviciu de alertare poate fi gratuit, în funcţie de pachetul operaţional de servicii de care beneficiază clientul. Un astfel de e-mail conţine data efectuării tranzacţiei, locul, dar şi suma care a fost retrasă din cont (sau introdusă). Foarte mulţi clienţi bancari acceptă astfel de alerte, ca o măsură în plus de siguranţă asupra conturilor lor. În cazul în care banca trimite alertă cum că a fost retrasă o sumă importantă de bani din contul tău, iar tu ştii clar că nu ai utilizat cardul, atunci poţi afla în timp util că ai fost fraudat şi anunţi banca, respectiv poliţia.
În ultima perioadă s-a extins numărul băncilor care oferă deja servicii care conţin această ofertă de alertare a clienţilor atunci când au loc plăţi în sau din conturile lor. Banca poate trimite alertă pentru „toate plăţile efectuate automat în urma configurării de către client a mandatelor de plată repetitivă sau de debitare directă, indiferent de suma plăţii sau a facturii“, informează una dintre bănci. Pentru plăţile automate, deţinătorii de conturi bancare beneficiază de o notificare suplimentară, cu o zi înaintea executării plăţii. Această notificare are loc pentru a le reaminti din timp oamenilor că urmează să facă o plată, deci pentru a avea disponibil suficient în conturi.

Părerile clienţilor sunt împărţite

Un deţinător de carduri susţine că este informat imediat ce îi intră salariul în cont: „Folosesc acest sistem de alertă şi îmi este util, pentru că mă informează când intră banii de salariu în cont. Şi când fac o tranzacţie cu cardul, la interval de cinci minute primesc imediat SMS de informare de la bancă“. „Acest serviciu de alertare este foarte bun atunci când îi dai cardul soţiei şi vezi e-pe mail ce tranzacţie a făcut, cât a plătit şi unde a plătit cu cardul tău“, spune zâmbind alt craiovean. Alţi deţinători de carduri nu agreează noul sistem de alertare, pe motiv că, dacă într-o zi fac mai multe tranzacţii cu cardul, de tot atâtea ori trebuie să plătească SMS-ul primit din partea băncii. Directorul altei bănci craiovene confirmă faptul că mulţi clienţi sunt reticenţi să utilizeze acest serviciu tocmai din cauza costului facturii de telefon, deoarece SMS-urile sunt plătite operatorului de telefonie mobilă. „Dar acei clienţi care nu beneficiază de acest serviciu în mod gratuit pot, mai nou, să seteze sumele de la care să primească alertă. Avem mulţi clienţi care au setat să primească astfel de alerte doar pentru tranzacţiile de la 1.000 de lei în sus, alţii – de la 5.000 de lei în sus – tocmai pentru a nu fi stresaţi cu SMS-uri sau e-mail-uri la fiecare tranzacţie de valoare mică de la comercianţi, respectiv pentru a nu primi toată ziua SMS-uri, pentru că acestea le măresc valoarea facturii de plată la telefonul mobil. Acei clienţi care folosesc serviciul de alertă contra cost achită sume modice, undeva la 0,5 lei pentru o astfel de informare asupra tranzacţiilor efectuate în şi din contul lor“, a precizat directorul unei bănci craiovene. Adunate de la zeci sau sute de mii de persoane, astfel de comisioane care par mici la prima vedere pentru clientul băncii reprezintă sume importante pentru bănci.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS