16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriReloc SA produce o nouă locomotivă la Craiova

Reloc SA produce o nouă locomotivă la Craiova

În toamnă, va fi produsă prima locomotivă la Reloc, realizată în colaborare cu fabrica de profil de la Electroputere, noul produs fiind destinat exclusiv exportului. Luna viitoare, vor mai fi angajate 100 de persoane.

După ce fabrica Reloc din Craiova a fost preluată de Grampet Group – companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica şi care a achiziţionat inclusiv fabrica de locomotive din cadrul Electroputere -, în acest an se reia producţia de locomotive. Către finalul acestui an ar putea apărea prima locomotivă creată sub „umbrela“ noului proprietar şi construită de cele două firme craiovene, care vor colabora.
„La finele anului în curs, la Reloc SA va fi pusă în funcţiune prima locomotivă nou-construită în ultimii 23 de ani, confirmând încă o dată potenţialul tehnic şi uman din Craiova şi reînviind astfel fabricarea de locomotive în urbea noastră“, se arată într-un comunicat al companiei, transmis redacţiei noastre. Întrebat de GdS dacă se va produce o locomotivă sub licenţa Electroputere sau este alt concept, alt brand, preşedintele Consiliului de Administraţie al Reloc Craiova şi vicepreşedinte în cadrul Grampet Group, Graţian Călin, a declarat: „Este vorba despre un concept cu totul şi cu totul nou şi inovativ, care nu a mai fost întâlnit în piaţa internaţională. Din păcate, nu putem spune mai multe în acest moment, însă aşteptăm momentul potrivit când vom putea face publice toate aceste informaţii“. El nu a dezvăluit ce nume va purta noua locomotivă şi nici caracteristicele tehnice ale acesteia, precizând doar că aceste informaţii reprezintă „secret tehnic“, dar a lăsat să se înţeleagă că are legătură cu brandul Electroputere, spunând că „este important faptul că putem să salvăm mărci cu tradiţie“. De altfel, conducerea noului proprietar a declarat că noua locomotivă se va produce efectiv la Reloc, dar cele două entităţi economice (Reloc şi Electroputere) vor colabora pentru acest nou produs.

Locomotiva va fi destinată exclusiv exportului

Reprezentantul Reloc nu spune nici câte astfel de locomotive vor fi produse în 2014, dar menţionează că vor fi destinate exclusiv exportului. „Piaţa de desfacere este exclusiv internaţională. Este greu de estimat în acest moment numărul total de locomotive pe care le vom produce, însă avem planuri ambiţioase pentru Reloc şi pentru Craiova, de asemenea. Nu suma investiţiei este importantă, ci faptul că ne dorim reînvierea tradiţiei feroviare din Craiova şi că dorim să construim aici un pol industrial feroviar foarte puternic“, a precizat Graţian Călin.
Începând de zilele trecute, la Reloc SA din Craiova a devenit funcţional un centru pentru proiectare, fabricaţie şi construcţie a materialului rulant, astfel că va fi posibilă producerea unei locomotive în toamna acestui an. Acest centru s-a conturat încă din toamna anului trecut, când au început să fie angajaţi oameni special pentru proiectare şi construcţie, dar abia zilele trecute s-a finalizat auditul pe sistemele TUV Austria şi s-a primit certificatele aferente.

Noi angajări în luna iulie

Reloc are aproximativ 400 de angajaţi pe platforma industrială de la Craiova, urmând ca în perioada imediat următoare să mai fie angajaţi circa 100 de oameni. „Într-o lună ne aşteptăm să ajungem la peste 500 de angajaţi“, a arătat Graţian Călin, preşedintele Reloc. În total, la secţia de reparaţii locomotive au fost angajate în jur de 300 de persoane, entitatea economică arătând recent, pentru GdS, că „numărul personalului a crescut de la mai puțin de 100 de angajați în august 2012 la peste 400 de angajați în prezent“.

Cine este Grampet Group

Grampet Group este controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. Acesta se află în spatele afacerii GFR (Grup Feroviar Român), firmă care a fost declarată câştigătoare a licitaţiei de preluare a CFR Marfă de la statul român. GFR ar urma să plătească o sumă de 200 de milioane de euro pentru CFR Marfă, într-o privatizare amplu dezbătută şi controversată la nivel naţional.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS