Acasă Bani & Afaceri Peste 100 de angajaţi de la Elpreco rămân fără serviciu

Peste 100 de angajaţi de la Elpreco rămân fără serviciu

Pentru ca impactul social să fie cât mai mic, sunt vizaţi angajaţii care nu corespund criteriilor de competenţă ale societăţii şi cei aflaţi în prag de pensionare. Deocamdată, totul este la stadiul de discuţii.

Una dintre cele mai renumite companii din domeniul producţiei de materiale de construcţie din Oltenia, Elpreco SA, va disponibiliza peste 100 de persoane, cel mai probabil din luna iunie a acestui an. Numărul de persoane care va părăsi compania nu este bătut în cuie, iar conducerea companiei se gândeşte să trimită acasă persoanele care ar putea beneficia de o formă de protecţie sau alta. În aceste zile, acest plan de restructurare se discută la nivelul companiei, astfel încât impactul social să fie cât mai mic. „Sunt anumite forme de protecţie la care ne gândim pentru cei care vor pleca din societate şi mă refer la cei aflaţi aproape de vârsta pensionării, la cei care pot să se încadreze în altă formă de protecţie. Noi încercăm să le găsim altă soluţie, le oferim o alternativă…“, a declarat, pentru GdS, directorul general al companiei, Adrian Bezergheanu, care a adăugat că vor fi făcute publice detalii ale acestui plan de reorganizare atunci când ele vor fi stabilite clar.

20 de salarii compensatorii

Liderul sindical de la Elpreco, Virgil Barbu, a confirmat că este vorba de circa 100 de persoane ce vor fi disponibilizate, dar a menţionat că unii dintre cei aflaţi aproape de vârsta pensionării nu pot fi trimişi acasă, pe motiv că este nevoie de ei în companie. Persoanele ce vor fi disponibilizate vor primi „câte 20 de salarii compensatorii, dar stabilite la nivelul salariului minim pe fabrică, de 1.000 de lei“, a explicat Barbu. La nivelul companiei, salariul mediu brut se ridică la 2.300 de lei. În fabrica de prefabricate mai activează aproximativ 500 de salariaţi, după ce anii anteriori au avut loc disponibilizări succesive.

„Acestea sunt rigorile economiei de piaţă“

Elpreco produce BCA, ţiglă din beton, diverse pavaje, tuburi pentru canalizare şi altele. Deşi compania livrează preponderent pe piaţa internă, în ultima perioadă se încearcă exporturi în Bulgaria.
Managerul general al companiei susţine că nu volumul vânzărilor este problema principală a societăţii, ci eficienţa activităţii: „Problema noastră principală ţine de eficienţa noastră internă şi nu neapărat de condiţiile de piaţă (…) Acestea sunt rigorile economiei de piaţă. Trebuie să ţinem pasul! În 2012, nu cifra de afaceri a fost problema, ci faptul că a crescut pierderea“.
Potrivit celor declarate de directorul general, Adrian Bezergheanu, pentru revista Oltenia Business, în perioada de vârf a construcţiilor (anii 2007-2008), Elpreco ajunsese la o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro. Chiar dacă, în 2012, cifra de afaceri a companiei a crescut uşor faţă de anul anterior, producătorul de prefabricate şi-a adâncit pierderea. Anul trecut, în ciuda unei cifre de afaceri de 85 de milioane de lei, pierderea din exerciţiul financiar respectiv a ajuns la 6,97 milioane de lei.

Concurenţa preţurilor mici

Piaţa construcţiilor din România este într-o continuă schimbare. Ceea ce afectează cu adevărat producătorii corecţi din acest sector de activitate nu este declinul pieţei, ci „invazia produselor de proastă calitate şi la preţuri foarte mici“, susţine Bezergheanu. Nu este o noutate cum pot anumite companii să iasă pe piaţă cu preţuri foarte mici, să producă la costuri mici, fenomenul evaziunii fiscale şi muncii la negru din acest sector de activitate fiind cunoscut până la cele mai înalte niveluri.

Criteriile ce vor fi avute în vedere la disponibilizări

Liderul sindical de la Elpreco, Virgil Barbu, a declarat pentru GdS că, deşi nu s-a stabilit clar numărul de persoane care vor părăsi compania, acestea vor fi selectate după niştre criterii clare, exact în ordinea prezentată mai jos:
– competenţele fiecărui angajat;
– vârsta cât mai apropiată de cea de pensionare;
– condiţiile sociale ale angajaţilor.

Lucrează din 2001 în mass-media şi consideră că cel mai important lucru în această meserie este corectitudinea. Jurnalist specializat pe domeniul economico-financiar, își călăuzește pașii după motto-ul „În afaceri, ca și în viață, trebuie să fii fair-play. Doar în acest fel câștigi cu adevărat!”
Exit mobile version