6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriCum au ajuns oltenii să producă pentru americani şi ruşi

Cum au ajuns oltenii să producă pentru americani şi ruşi

La uzina Ford din Craiova a început producţia-pilot a noului motor de 1,5 litri pe benzină. Noile propulsoare vor ajunge în SUA, Rusia, Mexic şi China. Alături de motorul de 1.0 litri, în total, la Craiova se fabrică 450 de motoare pe zi.

Unele vehicule Ford produse în SUA vor fi echipate cu propulsoare fabricate la Craiova. Noul motor de 1,5 litri pe benzină, care a intrat în fabricaţie la Craiova şi la care se va demara săptămânile viitoare producţia de serie, va fi, în special, destinat exportului. Potrivit unor surse din fabrică, piaţa principală de desfacere pentru noul propulsor va fi SUA, Rusia, Mexic şi China. Compania nu a confirmat informaţia că noul propulsor va ajunge şi în America, însă, în urmă cu o lună, un oficial Ford a confirmat că noul motor ar putea ajunge la ruşi. John Fleming, vicepreşedintele Ford Motor Company, responsabil cu divizia de producţie, a declarat, în luna februarie, la Atena, că al doilea motor Ford care va intra în fabricaţie la Craiova va fi destinat aproape exclusiv exportului. Propulsorul Ford care va fi fabricat pe meleaguri olteneşti va ajunge pe pieţele din Rusia, China şi chiar India, a precizat Fleming la vremea respectivă.

Producţia de motoare a devansat-o pe cea de autoturisme

Potrivit aceloraşi surse, în prezent, motorul de 1,5 litri se fabrică în serie mică, mai mult ca producţie-pilot, pe când volumul cel mai mare se regăseşte la motorul de 1.0 litri EcoBoost. În total, cele două motoare ajung la un volum zilnic de circa 450 de bucăţi, iar angajaţii de la fabrica de motoare lucrează în două schimburi. Volumul de producţie al motoarelor a depăşit cu mult producţia de vehicule, care a „încremenit“ la stadiul de 360 de vehicule zilnic, din cauza cererii încă scăzute de maşini pe piaţa din Europa. GdS titra, săptămâna trecută, că motorul de 1.0 litri se livrează în Germania, la fabrica Ford de la Koln, unde echipează vehicule Fiesta şi Focus. De asemenea, motorul EcoBoost fabricat la Craiova ajunge şi în Spania, la fabrica Ford de la Valencia, unde sunt produse vehiculele C-Max.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS