Acasă Bani & Afaceri Radiografia insolvenţei în România

Radiografia insolvenţei în România

Pe parcursul anului 2012 a fost deschisă procedura insolvenţei pentru 23.665 de companii, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011 (21.499 de insolvenţe noi) şi cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2010 (19.650 de insolvenţe noi). Datele reies din analiza efectuată de compania de consultanţă financiară Coface România, transmisă redacţiei şi realizată pe baza datelor preliminare disponibile la Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI), la începutul lunii ianuarie 2013.
Potrivit Coface, anul trecut, zonele cele mai afectate de insolvenţă sunt reprezentate de sud-est şi sud, respectiv nord-vest, în care s-a concentrat aproape jumătate din numărul total al insolvenţelor înregistrate în perioada analizată. În aceste regiuni, numărul insolvenţelor a crescut anul trecut cu procente între 10-20% faţă de anul 2011, susţine Coface.
Anul trecut, în Dolj au fost înregistrate 1.234 de dosare de insolvenţă, potrivit datelor recente furnizate de Tribunalul Dolj la solicitarea GdS. Acest lucru reprezintă aproximativ 5,2% din totalul insolvenţelor declanşate la nivel naţional.

Comercianţii – în topul insolvenţelor

Cele mai mari creşteri de insolvenţe nou-deschise în anul 2012 s-au înregistrat în domeniul comerţului cu amănuntul (+62%). Dintre domeniile identificate de Caface ca fiind în topul insolvenţelor mai amintim: tranzacţii imobiliare (+38%), hoteluri şi restaurante (+48%), alte servicii prestate în principal întreprinderilor (+35%),  transporturi (+25%).

Ce fel de firme au intrat în insolvenţă

Firme din ce în ce mai mari intră în insolvenţă. „Se observă o creştere a calibrului financiar al firmelor insolvente în anul 2012, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, ceea ce a determinat creşterea cifrei de afaceri aferente firmelor insolvente (comparativ cu anul anterior), dar, în acelaşi timp, scăderea ratei pierderii, îndatorării şi duratei de încasare a creanţelor în medie. Acest lucru se datorează profilului firmelor mijlocii, mari şi foarte mari, care înregistrează indicatori financiari mai buni decât valorile corespunzătoare microîntreprinderilor“, se arată în analiza Coface.

Lucrează din 2001 în mass-media şi consideră că cel mai important lucru în această meserie este corectitudinea. Jurnalist specializat pe domeniul economico-financiar, își călăuzește pașii după motto-ul „În afaceri, ca și în viață, trebuie să fii fair-play. Doar în acest fel câștigi cu adevărat!”