11.2 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord fabrică o maşină pe minut la Craiova

Ford fabrică o maşină pe minut la Craiova

Compania creşte timid ritmul de producţie la Craiova, la 360 de unităţi pe zi. Ford produce la comandă, în funcţie de nevoia de B-Max de pe piaţa europeană. Chiar dacă volumul zilnic de producţie creşte în uzina craioveană, cererea pe piaţă rămâne o mare problemă.

Producătorul auto din Bănie măreşte, discret, ritmul de producţie la Craiova. După înjumătăţirea producţiei pe finalul anului 2012, când s-a ajuns la 250 de maşini pe zi, de la 550 cât se produceau anterior, în prezent, Ford a mărit ritmul la 360 de autoturisme fabricate zilnic. Ritmul de producţie este, astfel, de 48-50 de maşini pe oră, ceea ce înseamnă, cu aproximaţie, o maşină pe minut. Ford confirmă ritmul de producţie: „Ford România confirmă că, din această săptămână, ritmul zilnic de producţie al B-MAX la Craiova ajunge la 360 de unităţi“.
Din păcate, se produce într-un singur schimb în uzina auto, dar s-au mai adus oameni pe linia de producţie, după ce, spre finalul anului trecut, s-a renunţat la un schimb, iar angajaţii fuseseră relocaţi la fabrica de motoare.

Cererea de B-Max a fost scăzută în Europa

Până la sfârşitul anului trecut, Ford a produs la Craiova exact 30.217 maşini B-Max. Având în vedere că producţia a început la sfârşitul lunii iunie, media lunară a producţiei s-a situat la 5.036 de unităţi pe lună.
Motorul de 1.0 litru EcoBoost a avut o cadenţă şi mai mică de producţie, de aproape 27.000 de unităţi, accentuată pe finalul anului, când s-a mai introdus un schimb de lucru în fabrica de motoare.
Compania motivează că, în Europa, criza şi-a spus cuvântul şi anul trecut. „Până la 31 decembrie 2012, Ford România a produs 30.217 unităţi B-MAX şi 26.991 de unităţi ale motorului EcoBoost de 1.0 l. Aceste volume de producţie au fost în principal motivate de cererea redusă din partea consumatorilor din toată Europa, ca urmare a profundei recesiuni înregistrate pe mai multe pieţe, astfel că producerea de automobile fără a avea comenzi din partea clienţilor nu a fost fezabilă“. Drept urmare, în uzina din Craiova sunt produse autovehicule în funcţie de cererea din Europa. Surse din fabrică susţin că numărul de vehicule produse zilnic poate varia, în funcţie de comenzile venite din Germania, Anglia etc. În perioadele în care europenii nu comandă în număr mare maşinile B-Max, ritmul de producţie se reduce şi la Craiova.

„Condiţiile economice din Europa rămân precare“

Producătorul auto nu divulgă planurile de producţie pentru viitor, dar menţionează că în Europa – care este piaţa de desfacere a modelului B-Max – lucrurile nu sunt aşa de optimiste precum s-ar dori. „Condiţiile economice din Europa rămân precare, iar Ford va continua să îşi adapteze volumele de producţie în toate fabricile sale în funcţie de cererea din partea clienţilor“, au menţionat reprezentanţii Ford.

Al doilea motor se lasă aşteptat

Motorul de 1,5 litri pe benzină va intra în fabricaţie la Craiova „în prima parte a anului“, spun reprezentanţii companiei, fără a da detalii privind luna în care va demara producţia. Acest al doilea motor era aşteptat încă de anul trecut, când a fost oprită producţia în secţia de motoare, pentru a instala o nouă linie de producţie, pentru motorul de 1,5 litri. Unele voci susţin că ar fi o serie de probleme tehnice ale liniei de producţie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS