7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriProceduri simplificate de accesare a fondurilor UE pentru IMM-uri

Proceduri simplificate de accesare a fondurilor UE pentru IMM-uri

Comisia Europeană (CE) a propus recent peste 120 de modificări pentru simplificarea regulilor de accesare a fondurilor europene de către IMM-uri, oraşe şi regiuni, studenţi şi oameni de ştiinţă. Printre simplificările propuse de către CE se numără şi accesarea mai puţin birocratică a finanţărilor provenite din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi Fondul Social European (FSE) pentru instituţii care au nevoie de granturi din ambele fonduri pentru a implementa o idee de proiect. Comisia a dat în acest an exemplul unei şcoli cu profil vocaţional, care a fost nevoită să depună două aplicaţii pentru finanţarea unui program nou de training: una pentru achiziţionarea echipamentelor necesare (din FEDR) şi una pentru dezvoltarea curriculei (din FSE). Altă simplificare se referă la reducerea perioadei obligatorii de păstrare a documentelor aferente proiectelor cofinanţate prin fonduri UE de la 10-15 la 5 ani. Pe de altă parte, proiectele cu o valoar mai mică de 100.000 de euro vor fi auditate o singură dată, iar cele cu o valoarea mai mare de 100.000 de euro – o singură dată pe an. Perioada de obţinere a unui grant pentru cercetare va fi redusă de la 350 de zile, cât este în prezent (perioada medie calculată de CE), la 100 de zile. De asemenea, va fi eliminată obligaţia ca beneficiarii să păstreze documentele de transport ale participanților la evenimentele de promovare şi instruire desfăşurate în cadrul proiectelor finanţate din FSE şi va fi introdusă utilizarea sumelor forfetare pentru justificarea cheltuielilor de transport. „Orice procedură pentru simplificare şi reducerea termenelor este binevenită. Avem firme pe toate programele care sunt puse în dificultate pentru că deconturile vin cu întârziere. Din această cauză, se produc întârzieri în lanţ. Firmele plătesc penalităţi pe care nu le mai decontează nimeni. Unele au renunţat la proiecte. În altă ordine de idei, credem că unităţile de implementare ar trebui să introducă un sistem prin care aplicanţii să ştie în orice moment în ce stadiu se află cererile lor de finanţare sau alte tipuri de documente pe care le depun“, a declarat Valentin Cristea, vicepreşedinte al Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
• Bogdan Groşereanu

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS