20.9 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRomânii cumpără produse IT în vremuri de criză

Românii cumpără produse IT în vremuri de criză

Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată din România au atins valoarea de 960 de milioane de euro în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 11,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, arată un studiu făcut public ieri de firma de cercetare GfK.
Vânzările în trimestrul trei al acestui an s-au ridicat la 347 de milioane de euro, cel mai bun trimestru din ultimii trei ani, susţine GfK, cu creşteri pe toate sectoarele monitorizate. Vânzările de produse IT au avut cea mai mare creştere, de peste 26,6% până la 100 de milioane de euro, în trimestrul menţionat. În trimestrul trei din acest an, vânzările IT au înregistrat un trend pozitiv, în special în cadrul categoriei computerelor portabile, unde consumatorul a fost motivat în procesul de cumpărare de scăderea preţului. Altă categorie pentru care scăderea preţului a încurajat consumul a fost cea a monitoarelor, unde preţul a avut acelaşi trend, susţine GfK.
În primele nouă luni din acest an, vânzările IT au crescut tot cu 26,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, până la 289 de milioane de euro. În afară de sectorul IT, în trimestrul trei al acestui an s-au înregistrat creşteri pe toate sectoarele monitorizate de firma de cercetare. Pe lângă electrocasnicele mici, foto şi telecom, care au continuat să înregistreze rate solide de creştere, sectorul echipamentelor de birou a crescut pentru prima dată din 2008. Electronicele şi electrocasnicele mari au arătat o creştere minoră de 2,7%, respectiv 1,1%. Vânzările telecom au atins 130 de milioane de euro în primele nouă luni din 2011. Principala forţă motrice este segmentul smartphone-urilor. În sectorul de telecomunicaţii vânzările au atins valoarea de 130 de milioane de euro în primele nouă luni ale acestui an, în creştere cu 6,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Doar în trimestrul trei din acest an, vânzările din acest sector au fost de circa 47 de milioane de euro, în creştere cu circa 14% faţă de acelaşi trimestru din 2010.
„Încă o dată, principala forţă motrice este segmentul smartphone-urilor. Acestea preiau cu uşurinţă din cota telefoanelor mobile. Cu toate acestea, pentru moment, în termeni de volum, telefoanele mobile încă domină piaţa. Însă, dacă se compară volumele de smartphone-uri din trimestrul actual cu cele din T3 2010, se poate observa că acestea sunt de aproape trei ori mai mari“, se menţionează în raportul GfK.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU