17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriAfacerile după criză. Cum le dezvoltăm?

Afacerile după criză. Cum le dezvoltăm?

Zeci de oameni de afaceri care deţin IMM-uri în Dolj s-au întâlnit pentru a discuta ce soluţii există pentru dezvoltarea afacerilor în perioada viitoare. Managerii au perfectat noi afaceri chiar în timpul desfăşurării evenimentului.

Mediul local de afaceri a avut prilejul să participe ieri la conferinţa cu tema „Soluţii pentru dezvoltarea IMM-urilor“, organizată la Hotel Helin din Craiova de către BTL Design, împreună cu grupul Agora. Întâlnirea a fost un bun prilej pentru managerii întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) de a afla soluţii pentru eficientizarea activităţii, soluţii de finanţare şi de recuperare a creanţelor, consultanţă şi informare privind modul în care pot fi accesate fondurile europene. Discuţiile au fost interactive, fiecare manager prezentându-şi afacerea deţinută, ce produce, ce vinde, ce servicii oferă. Această modalitate de comunicare a făcut ca unii să perfecteze viitoare contracte chiar în timpul desfăşurării evenimentului, găsindu-şi parteneri de afaceri. Oamenii de afaceri şi directorii de firme prezenţi la eveniment au reprezentat un spectru larg de domenii de activitate, de la agricultură, silvicultură, instalaţii sanitare, comerţ cu bunuri electronice şi până la servicii de consultanţă, audit, evaluare, advertising, servicii medicale, asigurări, servicii bancare, inginerie şi proiectare şi altele.

„Am tăiat costurile, dar cum ne dezvoltăm?“

Companiile care au trecut de criză trebuie să se gândească de acum înainte la dezvoltare, susţin organizatorii. Dar cum poţi face acest lucru pe o piaţă încă închisă, cu o putere de cumpărare ca aceea care există în această regiune a ţării. Soluţiile propuse ieri sunt de dezvoltare şi pe alte domenii de activitate şi/sau de creştere a afacerii prin obţinerea de fonduri europene, de găsire a unor soluţii optime de finanţare şi de dezvoltare în spaţiul virtual: afacerile pe internet. „Ne-a lovit destul de tare criza. Am renunţat la sedii. Am renunţat la oameni… Am tăiat costurile, dar cum ne dezvoltăm? Partea bună a crizei a fost că m-a învăţat să fiu un bun manager. La noi nu este o criză mare, ci o criză de sistem. Am să vă spun din experienţa mea proprie în afaceri. Am restrâns mult activitatea, dar nu poţi rămâne de unul singur. Aşa că m-am dezvoltat pe alte domenii pe care nu le experimentasem până acum. Este o posibilitate să te extinzi, să faci şi altceva faţă de ceea ce ai făcut până acum. IMM-urile sunt foarte importante pentru economie, pentru că banii investiţi de dumneavoastră rămân aici. Nu se întâmplă ceea ce s-a întâmplat cu Nokia. Dar aţi văzut dumneavoastră că dacă Ford a decis să vină aici, în Craiova, a fost obligat ca un procent din serviciile sau din produsele de care are nevoie să fie achiziţionate din România? Nu, nimeni nu a impus acest lucru, aşa cum se întâmplă în restul Europei“, a spus Radu Ion, managerul BTL Design şi moderatorul întâlnirii.

Garanţiile pentru bănci, un mare hop

Firmele s-ar dezvolta cu credite de la bănci, dar cum să realizeze acest lucru când nu au ce ipoteca. Oamenii de afaceri i-au asaltat pe bancheri cu întrebări legate de garanţiile ce trebuie depuse pentru creditele de finanţare a afacerilor. „Dacă eu am o idee de afaceri şi nu am resurse, atunci ce garanţii pot eu să aduc băncii? Pot garanta cu construcţia viitoare?“, s-a întrebat reprezentanta unei companii craiovene. Directorul CEC Bank, Nicuşor Stanciu, a spus că nicăieri în lume nu mai există credit fără garanţii şi că firmele trebuie să aibă garanţii înainte, pentru a putea accesa un credit. El i-a avertizat pe oamenii de afaceri să îşi dimensioneze bine proiectele din fonduri europene pe care doresc să le acceseze, astfel încât să poată să le susţină financiar şi să aibă resurse „pentru a face faţă, în sensul că trebuie să-ţi rămână şi capital de lucru“.

Noutăţi de la Fondul de Garantare

Reprezentanţii Fondului Local de Garantare Craiova, filială a Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) au prezentat noul produs lansat chiar luna trecută, potrivit căruia se poate acorda o garanţie de până la 80% din valoarea creditului contractat de IMM-uri de la bănci. Noutatea constă în faptul că nu se mai face analiza dosarului de către Fond, ci, pentru rapiditate, analiza o face doar banca. Fondul de Garantare transmite băncii doar o confirmare de includere a clientului respectiv în plafonul de garantare.

Programul „Mihail Kogălniceanu“ pentru IMM-uri

IMM-urile pot să-şi finanţeze ideile de dezvoltare a afacerilor printr-un program relativ nou, care presupune acordarea de ajutoare de minimis. Consilierii Oficiului Teritorial pentru IMM-uri au prezentat programul „Mihail Kogălniceanu“ pentru IMM-uri, lansat anul acesta şi prin intermediul căruia se acordă linii de credit cu dobândă subvenţionată şi cu un ajutor de la stat. Din păcate, nu toate firmele au acces la acest program. Condiţiile impuse obligă firma solicitantă să aducă garanţii colaterale de 40% din valoarea creditului, firma să nu fie în procedură de insolvenţă şi să nu aibă incidente majore de plăţi cu file cec şi/sau bilete la ordin etc. În cadrul programului, creditul maxim ce poate fi contractat de un IMM este de 125.000 de lei, iar garanţia maximă acordată este de până la 80%, deci nu mai mult de 100.000 de lei şi se acordă prin intermediul FNGCIMM. 

Afacerea on line, soluţia viitorului?

O altă portiţă de dezvoltare a afacerii este promovarea intensă pe internet. Produsele sau serviciile IMM-urilor pot fi mult mai bine cunoscute dacă sunt prezentate pe o pagină de internet. Managerul BTL Desing, Radu Ion, a menţionat că o societate îşi poate mări cifra de afaceri şi chiar şi marja de profit prin transferul volumului de vânzări din plan fizic, în plan virtual. „Există multe avantaje: reduci cheltuielile cu stocurile, cu personalul, cu spaţiile de depozitare, cu chiriile. Practic, lucrezi pe stocul furnizorului. Dar există şi dezavantaje: on line poţi doar vedea produsul, dar nu îl poţi proba sau pipăi. Pentru produsele personalizate este o problemă prezentarea on line“. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU