12.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriRomânia bate Germania la kilometrii de autostradă

România bate Germania la kilometrii de autostradă


România se află pe locul opt în Uniunea Europeană în ceea ce privește construcția de autostrăzi, după cum arată o statistică realizată de Eurostat, oficiul european de statistică. Incredibil sau nu, în această statistică România depășește țări cu greutate din blocul comunitar, cum ar fi: Germania, Marea Britanie, Franța, Olanda, Italia, Belgia etc. Vă prezentăm câți kilometri de autostradă are fiecare stat din Uniunea Europeană. În plus, vă prezentăm și câți kilometri de autostradă au construit statele europene în ultimii douăzeci de ani. Mai exact, din 1990 și până în 2010. Trei state nu apar în analiza noastră: Grecia, Letonia și Malta, pentru acestea nefiind disponibile toate datele.

Clasamentul autostrăzilor

Așadar, din tot blocul comunitar, cei mai mulți kilometri de autostradă se află în Spania. Spaniolii au aproape 14.000 de kilometri de autostradă. Ei sunt urmați de Germania (12.813 kilometri), Franța (11.163 de kilometri). Doar aceste trei state au peste zece mii de kilometri de autostradă fiecare. A patra poziție este ocupată de Italia, care este urmată de Marea Britanie, Olanda, Portugalia. România este la coada clasamentului, ocupând locul 20, dar s-ar fi putut clasa și mai jos, dacă erau publice datele exacte din Grecia, Letonia, Malta.

Evoluție 1990 – 2010

Dacă analizăm din perspectiva creșterii procentuale, România se află pe locul opt în UE. Un loc chiar bun! Țara noastră avea anul trecut 321 de kilometri de autostradă, față de 113 de kilometri în anul 1990. Ceea ce înseamnă un avans de 185%. Iar acest avans procentual plasează România pe locul opt! Prima poziție este ocupată de Irlanda, unde numărul de kilometri de autostradă s-a majorat de aproape 26 de ori în ultimii douăzeci de ani. În termeni procentuali, ar însemna un avans de 2500%. Marile state ale Europei se află în a doua parte a clasamentului, cu creșteri sub 100%. De unde rezultă că, procentual, îi depășim pe francezi, nemți, italieni sau britanici.
Să nu uităm contextul

Totuși, dincolo de acest avans procentual, este important să vedem care sunt referințele, care sunt cifrele de la care se pleacă în momentul în care comparăm anul 1990 cu anul 2010. Astfel, chiar dacă totalul autostrăzilor a urcat cu doar 7% în Italia în ultimii douăzeci de ani, cifrele la care ne raportăm lasă România foarte în urmă. Cu alte cuvinte, nu este importantă doar variația procentuală, aceasta putând fi înșelătoare în unele situații. De exemplu, Italia avea 6.193 de kilometri în 1990. Și chiar dacă în ultimii douăzeci de ani s-a realizat destul de puțin la acest capitol, infrastructura rutieră din Italia o depășește cu mult, cu foarte mult pe cea din țara noastră.

Cei mai mari constructori

Dar să vedem cine a construit cel mai mult în intervalul menționat! Cea mai harnică țară la capitolul autostrăzi a fost tot Spania. Autoritățile spaniole au construit 8.807 kilometri de autostradă în ultimii douăzeci de ani. Ceea ce înseamnă circa 450 de kilometri pe an! Următorul loc este ocupat de Franța, care și-a mărit volumul de autostrăzi cu 4.339 de kilometri. Aproape 2.000 de kilometri au construit și nemții în acești ani. România a construit doar 208 kilometri, aproape cât Slovacia. În spatele nostru sunt state precum Bulgaria, Cehia, Cipru, Luxemburg. Totuși, aceste țări au o suprafață cu mult mai mică decât a României, astfel încât, dacă am compara suprafața cu numărul de kilometri construiți, am avea mari șanse să ne trezim chiar pe ultimul loc.

Întrebare importantă

Întrebarea ar suna cam așa: de ce unele din marile state europene (cum ar fi Marea Britanie sau Olanda) nu au mai construit așa de mulți kilometri de autostradă în ultima perioadă? Răspunsul este pe cât de simplu, pe atât de adevărat: pentru că nu prea mai au nevoie, pentru că au o infrastructură rutieră destul de completă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

24 COMENTARII