6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriIAC Group s-a pus pe treabă în Balş

IAC Group s-a pus pe treabă în Balş

Furnizorul Ford instalat în Balş a ridicat deja fabrica de componente auto şi va angaja, până la finele anului, între 50 şi 80 de persoane

Furnizorul de componente din plastic pentru Ford, IAC Group, a ridicat deja fabrica de la Balş, în prezent lucrându-se la acoperiş şi pereţii exteriori, a spus Maurits Willaert, vicepreşedinte de operaţiuni al IAC Group, pentru Europa Centrală şi de Est, prezent, ieri, la Balş. El a arătat că din investiţia totală planificată la Balş, de 58 de milioane de euro, s-au investit deja zece milioane de euro pentru construcţia fabricii şi achiziţia primelor echipamente. În investiţia promisă sunt cuprinse şi cele 17 milioane de euro pe care statul român le va acorda celor de la IAC România, sub forma unui ajutor de stat. Până acum, IAC este cel mai mare furnizor Ford care şi-a deschis o facilitate de producţie în zonă, cu o investiţie green-field.
Până la sfârşitul lui 2011, fabrica de componente auto de la Balş, care se întinde pe o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi, va produce primele componente pentru Ford. „În prima parte a anului viitor, fabrica va fi complet operaţională. Dar primele componente auto vor fi livrate în ultimul trimestru din acest an“, a precizat Willaert, fără a da detalii despre numărul de piese ce vor fi livrate pentru început producătorului auto din Balş.

Primele piese pentru noul Ford, livrate în noiembrie

Din spusele furnizorului din Balş reiese că în ultima parte a anului 2011 vor fi fabricate la Craiova primele autoturisme din gama Ford, cel mai probabil B-Max, urmând ca anul viitor să fie producţia de serie. Maurits Willaert a afirmat că, în luna noiembrie a acestui an, IAC va livra primele componente pentru noul model Ford care va intra în fabricaţie la uzina din Craiova. Vicepreşedintele de operaţiuni al IAC Group a arătat că se vor fabrica în Balş componente de interior ce vor fi montate pe noul model ce va intra pe liniile de producţie ale Ford: panoul de bord, portierele, plafonul, consola centrală şi alte componente. „Planul nostru este să producem toate aceste componente anul acesta“, a precizat Willaert. În ceea ce priveşte numărul de salariaţi, oficialul IAC a precizat că angajările depind de programul de producţie al Ford.

11 candidaţi pe un post la IAC Balş

Până la finalul investiţiei, IAC a promis că va angaja 400 de oameni în fabrica ridicată în Balş. Până acum, au fost depuse peste 4.500 de CV-uri, dar au fost angajate doar 15 persoane. „Până la finele anului vom mai angaja între 50 şi 80 de persoane. Volumul mare al angajărilor va fi pe parcursul anului viitor“, a spus Andreea Popa, director de resurse umane al IAC România. Ea a adăugat că dintre cele 4.500 de persoane care au aplicat pentru un post în fabrica de componente auto, 45% sunt din Balş şi din localităţile limitrofe, în timp ce 55% sunt din Craiova şi Slatina (cu precădere din Craiova). Pentru cei care vor face naveta din Craiova sau Slatina, compania pune la dispoziţie transport. Despre pachetele salariale, oficialii IAC nu au dat prea multe detalii, ci doar au precizat că salariile sunt peste media din zonă (media pe industrie). Furnizorul Ford a început să cheme oamenii la biroul din Balş (strada Nicolae Bălcescu nr. 78), unde se fac recrutările. Dintre cele 4.500 de CV-uri depuse de persoane din Dolj şi Olt, au fost evaluate 300. Principala problemă cu care s-a confruntat furnizorul Ford atunci când a stat de vorbă cu oamenii a fost aceea că puţini dintre cei care doreau să se angajeze la IAC erau cunoscători ai limbii engleze, aceasta fiind o cerinţă pentru o anumită categorie de angajaţi. „Mulţi dintre candidaţi nu vorbesc limba engleză, dar acest lucru este necesar deoarece cei selectaţi va trebui să plece în fabricile noastre din Europa, unde vor fi instruiţi“, a precizat Maurits Willaert. Se caută în principal operatori – roboţi industriali, ingineri, ingineri-şefi, tehnicieni şi mai puţini oameni pentru logistică şi departamentul financiar. Pentru angajaţii care vor fi selectaţi de acum înainte nu mai este o cerinţă cunoaşterea unei limbi străine.

De ce nu a investit IAC în Craiova

IAC a purtat discuţii şi cu autorităţile din Craiova pentru construirea fabricii. Oficialul IAC Group a povestit ieri care au fost motivele pentru care nu s-a construit fabrica de componente auto în Craiova. „Decizia de investire s-a luat în urma analizei mai multor criterii: suprafaţa terenului – am construit o fabrică pe 15.000 de metri pătraţi; gaz şi electricitate – acesta era un criteriu de descalificare a locaţiei; disponibilitatea oamenilor – acesta a fost un motiv bun să ne situăm între Craiova şi Slatina, pentru că, după cum ştim, mulţi furnizori s-au aşezat în Craiova; alt factor a fost preţul pământului“, a spus Willaert, precizând că au avut în jur de 100 de potenţiale amplasamente.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII