10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriÎncă un furnizor vine în curtea Ford

Încă un furnizor vine în curtea Ford

Nemţii de la Kirchhoff Automotive vor produce pentru Ford structuri de caroserie

Renumitul producător de structuri de caroserii auto din Germania, Kirchhoff Automotive, îşi deschide o unitate de producţie chiar în incinta fabricii auto Ford din Bănie, la fel ca alţi şapte furnizori care s-au instalat deja în curtea uzinei craiovene. Potrivit unor surse apropiate discuţiilor, Kirchhoff s-ar fi instalat în curtea fabricii Ford chiar înainte de Paşte, dar unitatea de producţie va fi operaţională în cursul acestui an. Noul furnizor va produce pentru Ford structuri de caroserii pentru modelul care va intra în fabricaţie la finele acestui an sau anul viitor. Potrivit aceloraşi surse, Kirchhoff ar fi închiriat spaţii de producţie chiar într-una din halele deţinute de Ford în curtea fabricii.

De ce nu a intrat Kirchhoff în Parcul Industrial?

Iniţial, staff-ul companiei germane a intenţionat să-şi deschidă o unitate de producţie în incinta Parcului Industrial Craiova, dar la acea vreme nu s-a găsit teren.
Compania germană intenţiona să închirieze 10.000 de metri pătraţi pe care să construiască noua facilitate de producţie pentru Ford. La vremea aceea, planurile Kirchhoff erau să angajeze 250 de persoane. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a precizat, pentru GdS, că există spaţiu în Parcul Industrial Craiova, dar că „Ford a vrut să aibă aproape furnizorii. Le-a pus la dispoziţie hale, terenuri, astfel încât să meargă în fabrică. În prezent, Parcul Industrial Craiova pune la dispoziţia investitorilor 80.000 de metri pătraţi de teren, dar nu vine nimeni să discute, să investească“. Prioteasa a mai spus că, în prezent, CJ Dolj nu mai este în discuţie cu nici un furnizor Ford, pentru Parcul Industrial Craiova, ci s-au trimis scrisori către toate ambasadele, pentru a atrage firmele străine în Bănie.

Nemţii se retrăseseră acum doi ani

În 2009, Kirchhoff renunţase la investiţia din România, cel mai probabil din cauză că nu încheiase un contract cu Ford România şi nici spaţii nu existau în curtea Parcului Industrial Craiova, cu care compania germană negociase iniţial. La vremea respectivă, oficialii Kirchhoff declarau pentru presa centrală că relaţia lor cu clientul din România, adică Ford, nu era definitivată. „Cu clientul nostru din România, nu am ajuns la nici un acord comercial la finalul negocierilor“, a declarat atunci Janusz Sobon, vicepreşedinte executiv pentru Europa Centrală şi de Est al Kirchhoff Automotive.
La ora actuală, potrivit Registrului Comerţului există o firmă în Bucureşti, cu numele Kirchhoff Automotive Romania SRL, înregistrată la finalul anului 2010.
Până la închiderea ediţiei, oficialii companiei-mamă din Germania nu au transmis un punct de vedere privind înfiinţarea unei fabrici în curtea Ford Craiova.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII