10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024

Centura Fordului

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Centura care ar trebui să facă legătura între DN 6 şi DN 65, adică să le perfecteze celor de la Ford o cale de acces la drumul către Bucureşti. CNADNR spune că licitaţia va avea loc în toamnă, dar finanţare pentru lucrări încă nu există şi nici exproprierile nu au început.

Autorităţile grăbesc detaliile pentru Centura de Sud a Craiovei, la câteva săptămâni după ce în mass-media au apărut informaţii conform cărora Ford s-ar fi plâns că nu are infrastructura necesară pentru a produce la Craiova cele 250.000 de autoturisme promise. Cum producătorul de autoturisme instalat în Bănie are nevoie să transporte tirurile cu maşini către Bucureşti şi nu avea o cale bună de acces la DN 65, oficialii companiei au făcut lobby chiar şi pe lângă preşedintele statului pentru o astfel de lucrare de infrastructură. În urmă cu câteva zile, guvernul a aprobat printr-o hotărâre indicatorii tehnico-economici pentru Centura de Sud, însă nici până acum fondurile pentru construirea variantei ocolitoare nu au fost alocate. „Au fost aprobaţi indicatori tehnico-economici pentru realizarea variantei de ocolire Craiova Sud pe o distanţă de aproape 6,3 km, lucrare care va include un pasaj rutier şi două intersecţii la nivel. Realizarea variantei de ocolire este necesară pentru decongestionarea traficului şi dezvoltarea generală a zonei, având în vedere că inclusiv Compania Ford va avea astfel acces mult mai uşor la restul reţelei de infrastructură“, a spus, la vremea respectivă, Ioana Muntean, purtător de cuvânt al guvernului.

S-a stabilit traseul

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţine că centura va avea o lungime de 6,3 kilometri, iar durata investiţiei este estimată la 18 luni. Practic, centura va porni din DN 6 Craiova-Piteşti şi va face legătura cu DN 65 Craiova – Caracal – Bucureşti. În acelaşi timp, de la poarta fabricii Ford şi până la punctul de plecare al ocolitoarei din DN 6 se va construi o bretea, cel mai probabil pe două benzi pe sensul de mers. Dacă anul trecut existau trei variante ale ocolitoarei, se pare că s-a stabilit traseul final. „Varianta de ocolire a Craiovei porneşte din DN 6 km 216+850, înainte de localitatea Cârcea, traseul fiind alcătuit din curbe cu raze cuprinse între 1.000 şi 1.150 de metri, corespunzătoare unei viteze de 100 de kilometri pe oră. Traseul proiectat ocoleşte o zonă nou-construită (cartierul Magnolia – n.r.) şi se continuă printr-un pasaj denivelat ce trece peste o cale ferată neelectrificată, Craiova – Slatina – Piatra Olt. Revenirea în DN 65 a variantei de ocolire a Craiovei se face în zona kilometrului 9+360, printr-o intersecţie giratorie“, spun specialiştii de la CNADNR.

Cât va costa

Valoarea investiţiei este stabilită la 23,7 milioane de euro, din care construirea efectivă a centurii va costa 13 milioane de euro, iar restul de peste zece milioane de euro vor fi alocaţi pentru exproprieri şi mutarea unor utilităţi din zonă. Banii provin din bugetul de stat, dar până la această dată nu au fost alocaţi. CNADNR afirmă că licitaţia de execuţie va fi organizată anul acesta, ceea ce înseamnă că până la data organizării ei trebuie să existe finanţare.

Exproprierile merg lent

Centura ar trebuie să trecă pe terenuri de pe teritoriul administrativ al mai multor comune din zonă: Cârcea, Coşoveni, Pieleşti, Malu Mare. La cum se mişcă lucrurile în România, procedurile pentru exproprieri sunt departe de a fi debutat. „Nu am început exproprierile, pentru că nouă nu ni s-a transmis nimic de la CNADNR. Chiar le-am cerut detalii, pentru a prinde şi noi în PUG (Planul Urbanistic General – n.r.) aceste aspecte, dar se pare că este o mare secretomanie la CNADNR. Nu avem nici un detaliu legat de Centură“, a spus Valerică Pupăză, primarul comunei Cârcea. După selectarea variantei finale a ocolitoarei de sud a Craiovei, fiecare localitate şi-a delimitat terenurile pe unde va trece centura lungă de aproape 6,3 kilometri.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII