Acasă Bani & Afaceri Băncile, reclamate „nonstop“ la Protecţia Consumatorilor

Băncile, reclamate „nonstop“ la Protecţia Consumatorilor

A crescut numărul reclamaţiilor la adresa băncilor şi chiar s-a ajuns la instanţă. Trei consumatori din Craiova au chemat în instanţă două bănci locale, pentru clauze abuzive, după ce Protecţia Consumatorilor le-a dat oamenilor câştig de cauză.

Anul acesta, a crescut numărul consumatorilor care au reclamat la Protecţia Consumatorilor diverse servicii oferite de bănci, a afirmat directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Dolj, Valentin Drăgoescu, într-o întâlnirea organizată ieri, la Craiova, de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, având drept scop chiar educaţia financiară a consumatorilor. Sunt mai multe reclamaţii la adresa băncilor decât la adresa instituţiilor financiare nebancare (IFN), deşi acestea din urmă au rata cea mai mare de credite neperformante, pentru că au acordat credit doar cu buletinul. Reclamaţiile consumatorilor au „curs“ doar la adresa unor bănci, aproape aceleaşi în fiecare an.
„Anul acesta, pe primele şase luni, au apărut foarte multe reclamaţii la adresa băncilor. Nu pot să dau numele băncilor reclamate, dar ele sunt cam aceleaşi. Din păcate, doar 50% dintre reclamaţii sunt întemeiate. Nu că am avea noi specialişti în domeniu, dar noi aplicăm legea“, a spus Drăgoescu. El a spus că oamenii reclamă clauze abuzive din contractele de credit, comisioanele prea mari, creşterea nejustificată a dobânzii, dar că mulţi merg la CJPC după ce au semnat contractul de credit. Şeful CJPC a dat şi un exemplu, o bancă mare din Craiova care îşi înşela clienţii chemându-i să le micşoreze dobânda. Ei erau îmbiaţi să semneze un act adiţional la contractul de credit. De fapt, banca le transforma creditul, iar Protecţia Consumatorilor nu putea decât să constate „jaful“ care li se făcea clienţilor băncii respective.
„În martie, clienţii unei bănci au fost chemaţi la bancă să le reducă dobânda. De fapt, oferta era păcălitoare, pentru că banca le transforma dobânda din fixă, în variabilă, astfel că oamenii aveau la început dobânda redusă, dar a doua zi urca mai sus decât o avuseseră înainte. Aceşti oameni veneau la noi după ce semnau acele acte adiţionale. Consumatorii trebuie să înţeleagă faptul că noi nu le dăm şi banii înapoi dacă ei au dreptate în reclamaţiile la adresa băncilor“, a spus directorul Valentin Drăgoescu. Dintre cele 52 de reclamaţii la adresa băncilor, 33 au fost întemeiate, cele mai multe rezolvându-se prin faptul că băncile le-au dat banii înapoi oamenilor.

Băncile, în instanţă

Şeful CJPC Dolj a precizat pentru GdS că anul acesta au fost date şi sancţiuni instituţiilor de credit, pornind de la avertisment şi până la amendă. În trei cazuri, instituţia i-a dat consumatorului reclamant dreptate, iar acum acesta s-a îndreptat împotriva băncii în justiţie, solicitând plata daunelor produse. Valentin Drăgoescu susţine că acei trei consumatori au intentat procese băncilor, pentru clauze abuzive din contractele de împrumut. Instituţia care se ocupă de protecţia consumatorilor este parte în proces. Şeful CJPC Dolj spune că respectivele trei litigii pentru clauze abuzive sunt îndreptate împotriva a două bănci care activează în Craiova.

Exit mobile version