14 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriFord, pe drumuri de ţară

Ford, pe drumuri de ţară

Compania producătoare de autovehicule a intensificat activitatea în uzina de la Craiova. Autoutilitarele Transit Connect pleacă înspre Europa de Vest fie pe la Constanţa, unde sunt îmbarcate pe vapoare, fie pe căi rutiere. Infrastructura românească lasă de dorit: tirurile fac de la Craiova la Timişoara tot cât de la Timişoara până în Germania.

Se lucrează intens la uzina Ford din Craiova. Surse din fabrică susţin că zilnic ies pe poartă aproximativ 85 de autoutilitare uşoare Transit Connect, asamblate în Bănie. De când s-au finalizat lucrările la Secţia de Vopsitorie, caroseriile aduse din Turcia sunt sudate şi vopsite la Craiova. O parte dintre muncitorii din fabrică şi-au intrat efectiv „în pâine“ şi lucrează de zor la asamblarea maşinilor. „Se produc mai multe maşini decât de obicei. Circa 85 pe zi, ceea ce este destul de bine, pentru că Ford nu produce pe stoc. Tot ce iese pe poarta fabricii este livrat şi vândut în Europa“, susţin sursele noastre. Activitatea de la Ford se vede şi din afară, mai multe tiruri ieşind, în ultima perioadă, pe poarta uzinei pline cu autoutilitare Transit Connect. Ele merg în diverse ţări din Europa de Vest. Problema este în ce condiţii ajung până acolo.

Infrastructura românească…

Potrivit aceloraşi surse, tirurile pline cu autoutilitarele Transit Connect pleacă din fabrică spre ţări din Europa de Vest pe două rute. Fie merg spre Constanţa, de unde sunt îmbarcate pe vapor şi de acolo ajung pe cale maritimă către Spania şi apoi pe Oceanul Atlantic navighează către Marea Britanie. Fie ajung pe cale rutieră în Germania. În acest ultim caz, cea mai mare problemă este nu traseul destul de lung, ci infrastructura românească. „Din cauza drumului prost Craiova-Timişoara, durează aproape o zi să ajungă tirurile de la fabrică la Timişoara. După care, până în Germania este mult mai simplu de ajuns pentru că există autostrăzi“, spun persoane din uzină. Deşi la nivel oficial, Ford a făcut lobby în nenumărate rânduri pe lângă autorităţile române pentru infrastructura adiacentă fabricii (fie centura de sud, fie drumul expres Craiova-Piteşti), nici una dintre arterele de circulaţie promise nu a fost măcar începută. Acum, când activitatea fabricii se intensifică, se observă hibele infrastructurii noastre. „Tirurile care merg către Constanţa trec prin Piteşti. Drumul expres Craiova-Piteşti ar fi fost bun de acum înainte“, adaugă o persoană din fabrică. Oficialii români anunţau la început de an că centura de sud a Craiovei ar urma să devină certitudine. Din datele furnizate atunci de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), una dintre variantele centurii ar fi pornit chiar de lângă fabrica Ford. Numai că lucrurile au rămas la fel ca la început, CNADNR neanunţând avansarea lucrărilor în ceea ce priveşte centura de sud a Craiovei.
Până la închiderea ediţiei, Ford nu a prezentat un punct de vedere oficial legat de traseul tirurilor pline cu autoutilitarele uşoare Transit Connect.

Probleme pentru transportatori

Unul dintre transportatorii care au contract cu Ford pentru maşinile produse la Craiova, Mihai Dugăeşescu, reprezentantul Dumagas Transport, a confirmat pentru GdS că în ultima perioadă au crescut volumele transportate de la uzina Ford din Craiova, fără a da alte detalii, din cauza clauzelor de confidenţialitate pe care le are cu Ford. În schimb, Dugăeşescu recunoaşte calitatea slabă a drumurilor româneşti: „Şi cu maşina personală dacă mergi până la Timişoara faci cam cât de la Timişoara până în Germania. Acest lucru este valabil pentru oricine, nu numai pentru transportatori“. El a mai arătat că transportatorii de automobile au altfel de probleme în România, legate de înălţimea şi lungimea tirurilor: „Ministerul Transporturilor a schimbat recent legislaţia şi nu este permisă nici o depăşire de înălţime (4 metri) şi de lungime (18,75 metri). Astfel suntem obligaţi să transportăm mai puţine maşini, ceea ce implică anumite costuri în plus pentru clienţi şi ineficienţă pentru transportatori. În ţările dezvoltate din Europa există o toleranţă pentru transportul de automobile la 4,25 metri înălţime şi 20,5 metri lungime. Exact lungimile acelea le au mijloacele de transport care transportă turisme“. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

19 COMENTARII