Calafat – podul către El Dorado

Autori


Proiectul de dezvoltare a oraşului pe următorii zece ani include un megaparc industrial, precum şi numeroase zone comerciale şi turistice. Totul este legat de finalizarea podului Vidin – Calafat, în 2012.

Autorităţile locale din municipiul Calafat – Dolj au gândit o strategie de dezvoltare a oraşului pe următorii zece ani, care ar urma să transforme aşezarea într-unul dintre cele mai importante noduri comerciale şi turistice din Balcani. Toate proiectele calafetenilor se leagă de finalizarea podului Vidin – Calafat, în 2012.

„De 20 de ani, calafetenii privesc acest pod ca pe o Fata Morgana, iar acum, când el devine o realitate, ca pe un El Dorado. Podul trebuie să devină motorul economiei calafetene“, spun reprezentanţii administraţiei locale. Intrarea în municipiul Calafat a devenit deja un şantier. Concernul spaniol Azvi – Vimac a demarat lucrările de construire a infrastructurii conexe podului, de pe malul românesc. Aceasta va cuprinde 8,7 kilometri de arteră rutieră, din care trei kilometri de autostradă cu două benzi până la DN 56 Craiova – Calafat – arteră care este inclusă în planul de reabilitare a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), lucrările fiind estimate la 80 de milioane de euro. Calea ferată se va întinde pe 3,3 km, până la cea existentă, Golenţi – Calafat. În aceste condiţii, municipalitatea vrea să extindă şi să întreţină actuala reţea rutieră (45 km) şi să realizeze infrastructura industrială necesară dezvoltării oraşului. Astfel, anul viitor ar urma să fie lansată o emisiune de obligaţiuni municipale în valoare de trei milioane de euro, iar transferarea către administraţie a Portului Calafat ar urma să aducă la buget încă un milion de euro anual.

„Pentru exploatarea exclusivă a zonei podului, primăria dispune de o suprafaţă de cinci hectare, unde doreşte să dezvolte o zonă comercială prin concesionarea acesteia în scopul realizării de antrepozite, supermarketuri show-room-uri şi alte investiţii de acest gen. Această zonă are în vecinătate toate facilităţile: acces la drum, energie electrică, apă, canalizare. În interiorul oraşului, municipalitatea deţine peste 20.000 mp de terenuri pe care intenţionează să le vândă sau să le concesioneze“, se spune în raportul de dezvoltare întocmit de primărie.

Previziunile spun că în 2012, în primul an de folosinţă, pe Podul Vidin – Calafat vor trece zilnic circa 8.000 de autoturisme şi 20 de trenuri, iar până în 2020, traficul zilnic va ajunge şa 14.000 de autovehicule şi 40 de trenuri.

Platforma industrială aşteaptă investitorii

Viitorul parc industrial pe care oraşul îl pune la dispoziţia investitorilor va fi de peste 60 de hectare, cu posibilităţi de extindere. Acesta este situat pe fosta platformă industrială, pe care se află acum trei dintre marile fabrici ale municipiului: de amidon, de zahăr şi de alcool. Proprietarii activelor abia aşteaptă ca zona să fie ocupată de investitori. Spre exemplu, numai Biosin SA are o suprafaţă betonată de 12 hectare, care ar putea fi transformată în clădiri de birouri şi spaţii de producţie. Fabrica de zahăr dispune şi ea de 14 hectare, un hotel cu 30 de camere, restaurant, spaţii de producţie, două clădiri de spaţii de birouri, rezervoare de combustibili şi laboratoare, iar fabrica de alcool are în proprietate active întinse pe şapte hectare. Platforma industrială este conectată la străzi asfaltate şi cale ferată, care intră până în fabrici.


Unul dintre proprietarii activelor vrea să acopere viitoarele spaţii de producţie cu panouri fotovoltaice, pentru producerea de energie verde. Administraţia locală deţine şi ea în zona platformei industriale circa 23 de hectare de teren cu diverse utilităţi şi vrea să obţină custodia asupra zonei de triaj CFR – care cuprinde 2,5 hectare. Tot în zona viitorului parc se află fabrica de amidon şi glucoză, membră a grupului Roquette, dar şi un teren pe care autorităţile vor să amplaseze viitoarea uzină termică a oraşului.

În prezent, există trei mari probleme în zona de infrastructură şi utilităţi: artera Craiova – Calafat (care este în grafic pentru modernizare), alimentarea cu gaze (compania naţională Transgaz are în plan ca magistrala Craiova – Calafat să fie finalizată în 2013) şi energia termică (primăria se află în discuţii cu diverşi investitori, printre care şi GDF Suez, pentru realizarea unei noi uzine termice).

Printre avantajele investitorilor s-ar număra şi preţul foarte scăzut al construcţiilor şi terenurilor.

Proiecte îndrăzneţe în turism

Proiectul turistic al Calafatului se numeşte „O alternativă mai ieftină la Marea Neagră“. „Va fi o ofertă care va avea şi obiective crossborder, cum ar fi Vidinul, Cetatea Baba – Vida, munţii Bulgariei, dar şi zone învecinate din judeţ, cum ar fi Mănăstirea de la Maglavit. Deja de aproape doi ani popasul turistic de la Başcov a devenit neîncăpător pentru turiştii din judeţ. Din marile proiecte pe care dorim să le dezvoltăm pe partea turistică sunt realizarea unui port turistic şi crearea unui aquapark care să fie vizibil de pe Podul Vidin – Calafat. În localitatea aparţinătoare Basarabi, există numeroase terenuri cu acces la Dunăre şi foarte apropiate de pod care se vând la preţuri de 3-6 euro/mp, mult sub valoarea lor reală“, se mai spune în raportul de dezvoltare. Alături de existentul festival de muzică folk de la Calafat, autorităţile vor să înfiinţeze şi un festival de muzică rock – pe plaja de la Başcov.



Comenteaza acum

13 Comentarii

  1. pt vaduva said:

    daca pina la ora 14 nu aduci actele de la apartament iti dezvalui identitatea si te fac de rasul calafatului……… …….ovi stii nr de tel ca sa ma contactezi

  2. Oltenian Dream said:

    Simpatici romanii ‘cestia! Arunca cu cai verzi pe pereti sperand sa dea lovitura. Mai vazui deunazi un primar dintr-un sat din Giurgiu , parca Apucatii din Vale, care tot asa vorbea de investitii de un miliard de euroi (prin anii 90 se discuta numai despre zeci de milioane, acum despre miliarde) in satul cu pricina: aeroport international, hoteluri de lux, aqua parcuri etc.
    Ce drac o sa faca podul asta? O sa lege cateva tari falimentare: Ungaria, Romania, Serbia, Bulgaria , Grecia., Turcia. Auzi, cica pamantul la 6 euroi metrul patrat este chilipar curat; si dupa ce-l cumperi ce sa faci cu el, sa te uiti la pod care si asa nu se stie cand se va termina? Bascov, mare fenta turistica! O sa se calce “turistii” pe bombeuri ca sa prinda un loc de parcare in vagauna de la Bascov! Da’ mai stii, la valul de saracie care se apropie incet dar sigur, Bascovul o sa ia locul Costinestiului! Aaaa, si mai uitarati un punct turistic pe langa manastirea de la Maglavit; este vorba de centrul cutural de la Cetate unde turistii au intr-adevar ce sa vada. Romania are doar cateva fabrici mari si tari ca Dacia-Renault si Ford … dincolo de ele nici porumb nu se mai pune.
    Dupa intrarea in NATO am dat prima lovitura; dupa intrarea in UE am dat a doua lovitura; si acum dupa ce podul va fi gata se va da lovitura finala. Dati buzana la cumparat teren la Basarabi ca este ieftin si baietii va asteapta!

  3. Radical said:

    3-6 euro / mp in satul Basarabi ?!!! Ha, ha, ce smecherie o mai fi si asta ? Multu sub pretul pietei ?! Pai la metro nu se mai vinde nici cu 10 euro mp, cum naiba sa fie in satul Basarabi 3-6 euro ?! Poate 0,2 euro / mp. Cu 3-6 euro, gasesti teren in Jermanica. Eu am cautat si am gasit.

  4. pt vaduva said:

    tacusi sau esti in drum spre craiova…….vezi ca nu glumesc ovi

  5. Nu va imbatati cu apa rece ! said:

    O sa fie un banal punct de frontiera cum sunt si altele. Ce sa cred, ca punctul de frontiera Cenad e un El Dorado pt. cei din cea mai apropiata comuna ? Vorbiti de autostrazi ca si cum RO ar fi plina de asa ceva. Cum intra in tara noastra, turistii si investitorii fac iute cale-ntoarsa, parca ar intra in Bangladesh. Asa o sa fie si vestitul pod, un pod si nimic mai mult. Cred ca deja e prea tarziu, caile europene se vor muta pe unde au fost, prin fosta Iugoslavie, care trece printr-o dezvoltare fara precedent, iar noi vom avea um pod si atat, nu ca nu ar fi bun, dar intr-un viitor prea indepartat…

  6. alin said:

    Cu asemnea conducatori la Calafat nu exista sperante.
    Nu poti pune un padurar sa faca Mare.
    Incopetenta asta trebuie sa paraseasca conducera orasului.

  7. pt. 87.126.7 said:

    Pt. 1, 2, 5 (adica aceeasi persoana) simti ca mai sunt doua persoane in corpul tau ? nu stiam ca exista si tetriplarea persoanei, maica esti cu capu’ rau de tot !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!

  8. Aristotel said:

    Ba, voi astia care sunteti din Calafat sau de prin apropiere… Ia uitati-va bine si luati seama: nu cumva se apucara spaniolii sa faca podul in lungul Dunarii, de nu-l mai termina ? Ca discutia asta despre pod, e de ceva vreme… Am mai citit in articol, ca” municipalitatea mai detine 20.000 m.p.de teren intravilan, pe care intentioneaza sa-l vanda.” O fi cumva terenul lui Solomon, fostul primar al Craiovei, ca prea se potriveste suprafata…( 20.000 m.p., citez din memorie…) ! .. Si cand te gandesti ca Apolodor din Damasc, a facut podul peste Dunare la Severin, mult mai repede… si au mai deviat si Dunarea ca sa poata lucra.!. Si nici nu-l aveau ministru pe Berceanu…

  9. Platon said:

    Pai e o reclama cum se practica la noi,romanii sunt vanzatori de vise de un optimism de invidiat si cu o capacitate de autosupraevaluare care ar lasa mut si un japonez.
    Si un amarat de Moskvich ruginit in fundul curtii valoreaza pt proprietar mai mult decat un S Classe pt un german.
    Un pogon de pamant la noi e similar cu un hectar in Arabia Saudita unde sapi si dai de petrol iar conditiile salariale impuse de un roman pt a munci sunt cele impuse de cei ce au fost licentiati de Harvard .
    Iata intr-un context Romania de azi!!
    Daca acest pod ar face legatura cu Raiul atunci as intelege si m-as precipita sa cumpar teren dar cand stiu ca face legatura cu alti amarati atunci ma las pagubas.

  10. pt vaduva said:

    de data asta te iert imi pare rau de tine am vazut ca ai fost cuminte si ai folosit doar ym si nu ai mai suna tpe cosmote,,,,,,,,,,sti i ce ai de facut trimiti contractul pe adresa prieenului tau cel mai bun in craiova la bl b24….. dar pe numele nlk…..altfel cu proimul articol ce apare despe orasul tau natal iti dezvalui identitatea

  11. florin said:

    Ia auzi vere … El Dorado! Aiureli pe burta goala! Si inca ceva sa pice plomba “Previziunile spun că în 2012 pe Podul Vidin – Calafat vor trece zilnic circa 8.000 de autoturisme şi 20 de trenuri, iar până în 2020, traficul zilnic va ajunge şa 14.000 de autovehicule şi 40 de trenuri” = chelul la tichie de margaritar viseaza! Multa dreptate are Oltenian Dream cu aburelile romanilor ajunsi din tarani primari la alegeri.. aeroport international la sat sa treca taranul direct de la caruta in avion, eventual si un Mulaine Rouge..ceva organizat sa nu stea tarancile pe margine drumului ci sa o faca in mod organizat… Ce alceva mai vreti in afara de pod? Poligon de lansare nave spatiale sa va plimbati pe luna si inapoi?

Alte stiri

Sumarul ediției de luni, 7 iunie 2010

Actualitate

» Craiova: Traficanţii de haşiş nu vor în arest
» Craiova: Fără gaze, fără apă
» Zilele Porţilor Deschise, la Universitatea din Craiova
» Prigoana gunoaielor în Dolj
» Craiova: Sf. Gheorghe Catering
» Promoţia 2010 din CN „Carol I“, felicitată pe scena Teatrului Naţional
» Bani de calculatoare pentru 1.394 de elevi doljeni
» Angajatorii nu mai renunţă prea uşor la salariaţi
» Pensiile private, lovite de criză
» Gorj: Au pus în pericol siguranţa transportului feroviar
» S-a deschis târgul
» Olt: Investiţii „pe bară“ la Văleni
» Primăria Târgu Jiu scoate la mezat 200 de locuinţe ANL
» Atenţie, Finanţele în control!
» Gorj: Un copil de 14 ani a murit înecat
» Gorj: Trupul copilului ucis la Rovinari a fost adus acasă
» 25.000 de lei pentru un panou publicitar
» Un secretar de stat în MFP a câştigat circa 36.000 de lei în aprilie
» Expertiză lipsă în dosarul „Manţog“
» Dosarul TVA al lui Samir, din nou pe rol
» Olt: Centru de ergoterapie, la Spitalul Schitu Greci

Local

» Avocată arestată
» Fostă prostituată, martoră la divorţul lui Berlusconi
» Persoană fără adăpost, electrocutată
» Scandalagiul din Valea Roşie a ajuns în arest
» Şoferiţă de 18 ani, moartă în accident
» Cum să-i împace RAADPFL?
» Sărbătoarea pandurilor, la Cerneţi
» Cocoşul de Hurez, la ceas aniversar
» De 30 de ori mai puţine concedii medicale
» Opoziţia are nevoie de 19 voturi pentru a demite guvernul Boc
» Ambulatoriu de 5,6 milioane de lei la Spitalul din Balş

Dolj

» Rata şomajului în Dolj, în scădere

Sport

» Juniorii Ştiinţei, egal la Hagi acasă
» Uite Popa, nu e… Popa!
» Lung, debut de ziua lui
» A învins şi România pe cineva
» Scurte ştiri
» Harrick va selecţiona baschetbaliştii români
» Jo Jo Dan a fost furat
» Oltenii, 13 medalii la Internaţionale
» Voina nu e încântat de tragerea la sorţi
» Stângă rămâne la Energia
» Dumitru şi Căprioriu, pe podium
» Florin Boboc, victorie rapidă

Bani & Afaceri

» Doi pe un recensământ
» Calafat – podul către El Dorado

Magazin

» Scurte ştiri
» Horoscop
» That jazz, o provocare

Top