Taxe pentru drumuri de piatră şi pământ

Autori


Majoritatea gorjenilor îşi plătesc la timp taxele percepute de autorităţile locale, fie că este vorba de impozite, de taxele de drum sau alte dări, însă, în anumite cazuri, nu au parte de o infrastructură care să le permită măcar să viseze că sunt cetăţeni europeni.

Lipsa investiţiilor cauzată de absenţa fondurilor, ambele făcând casă bună cu lipsa de iniţiativă a funcţionarilor publici sau a aleşilor din administraţia publică locală, a făcut ca o parte din drumurile din Gorj să fie departe de ceea ce înseamnă şosele moderne în Uniunea Europeană. De fapt, unele drumuri judeţene nici nu intră în discuţie, cele comunale arată în prezent ca pe vremea strămoşilor. Pe anumite drumuri judeţene din Gorj se circulă exact în aceleaşi condiţii ca în urmă cu peste 200 de ani. Dacă nu ar exista stâlpii de electricitate şi alte semne ale civilizaţiei, impresia generală ar fi de muzeu al satului în aer liber. Datele statistice sunt grăitoare în ceea ce priveşte starea infrastructurii judeţului.

13,5 kilometri de drumuri de pământ  

Potrivit unei situaţii întocmite de Serviciul Drumuri Publice din cadrul consiliului judeţean, în Gorj există în prezent o reţea de drumuri, totalizând 837 de kilometri. În administrarea consiliului judeţean intră 34 de drumuri, catalogate ca „judeţene“. Conform stării de viabilitate a reţelei de drumuri publice judeţene, în Gorj sunt: 618,779 kilometri de drum cu îmbrăcăminte asfaltică şi 126,42 kilometri de drum cu îmbrăcăminte de beton. Diferenţa de peste 92 de kilometri o reprezintă însă drumurile pietruite şi cele din pământ (78,253 kilometri de drumuri pietruite şi 13,541 kilometri de drumuri de pământ). De asemenea, nouă poduri sunt în stare critică: „Pentru podurile din beton, durata de exploatare este de 50 de ani până la prima reparaţie capitală. Până în prezent, nu s-a depăşit această perioadă pentru nici un pod de pe reţeaua de drumuri publice judeţene. Conform unui studiu elaborat în anul 2009, în cadrul căruia au fost făcute şi prognoze pentru întreţinerea, dezvoltarea unitară şi sistematizarea drumurilor publice, în Gorj există nouă poduri cu stare tehnică critică. Pentru acestea, s-au luat măsuri de restricţionare a traficului rutier, s-a întocmit documentaţia tehnică (PT + DDE) în vederea executării lucrărilor necesare desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă“, a declarat Adina Andriţoiu, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Gorj.


30 – 40% din drumurile naţionale nu corespund

Nici în ceea ce priveşte situaţia drumurilor naţionale, lucrurile nu stau mai bine. Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu are în administrare o reţea de drumuri în lungime de 391,046 kilometri. Dumitru Leuştean, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Târgu Jiu, apreciază că 30% – 40% din reţeaua de drumuri naţionale pe care o administrează nu corespunde normelor în vigoare: „Secţia Drumuri Naţionale Târgu Jiu are în administrare şi câteva tronsoane de drumuri naţionale de pe teritoriul altor judeţe. Putem aprecia că drumurile naţionale nu corespund în proporţie de 30 – 40%. Sunt şi drumuri în asfaltare, pentru altele există proiecte, dar nu există finanţare, iar altele sunt în faza de licitaţie. În general, se poate circula fără să existe probleme grave“, a declarat directorul Dumitru Leuştean. Un contraexemplu în ceea ce priveşte modul în care un tronson de drum naţional este asfaltat şi redat circulaţiei în timp util este cel al Drumului Naţional 66. Cu toate că lucrările au început la sfârşitul anului 2007, drumul nu a fost asfaltat nici măcar în proporţie de 5% de constructorii din Ungaria.



Comenteaza acum

6 Comentarii

  1. VOINEA. said:

    De ce avem aceasta situatie ? La aceasta intrebare raspunde “ACADEMIA CATAVENCU”, nu-s parale. Paralele care mai sunt merg in aparatul de stat ce sufera cronic de obezitate. Pana in “90” aveam 800 mii si in prezent sunt 1,4 milioane de bugetari. Daca plusul de 600 de mii de persoane apte de munca vor fi dirijate urgent spre mediul privat,vom avea resurse financiare si pentru autostrazi si pentru plata pensiilor. Niciun sindicat nu face greva pentru restructurarea si modernizarea statului. Daca nu, vom avea soarta Greciei. Cale de mijloc nu exista.

  2. altul pt C.J. Dolj said:

    Ar fi cazul ca redactia GDS sa aiba un material asemanator si despre drumurile judetene din Dolj. Va rugam nu-l evitati / menajati pe d-l presedinte Prioteasa. cate drumuri a modernizat in cele 1si1/2 din mandate si in ce localitati , nu cumva numai in administratiile conduse de primari ai PSD-ului. Ar fi interesant !

  3. John Romano said:

    Stiati ca in judetul Dolj exista drumuri judetene si comunale asfaltate pe hartie (adica banii s-au dat si s-au luat de cine trebuie!!!), dar pe teren localnicii nu au vazut nici macar un utilaj … JAF LA DRUMUL MARE …
    RECOMAND GDS SA CERCETEZE IN JURUL RADOVANULUI (drumul Radovan-Fantanele), dar mai sunt si altele … chiar si strazi din Craiova!!!

  4. pt VOINEA said:

    Da domnule, pana in 90 toate mergeau bine, de aia a venit gasca asta de politicieni si a schimbat totul, armata de bugetari a proliferat ca toti cand au venit au dat directorul vechi si au pus in loc director organizator, omul lor inlocuit cu omul nostru, s-au infintat comune din sate uitate de lume ca sa faramitam si sa dividem cat mai mult saracia si sa conducem poporul cu plasica si galetusa la alegeri. Si de ce sa nu vorbim pe sleau, ca sa fie cat mai multi sefi, primari, directori, secretare. De aici s-a umflat aparatul bugetarilor nu din amaratii de invatatori si profesori care merg sa educe amaratii aia prin cotloanele uitate de lume. Oricum partidul si conducatorul nostru iubit ne vrea prosti ca altfel nu imi explic taxele de scolarizare aberante impuse la facultati, mastere si doctorate la cei care mai au chef sa mai invete. Termini o scoala asa cum au terminat-o toti si te uiti cum statul are grija sa te faca somer fara ca macar sa isi recupereze investitia in educatia ta. Iubitul nostru partid si cretinul nostru conducator are alte griji, pe el il mananca in fund schimbarea Constitutiei in asa fel incat sa ramana vesnic la fraiele Puterii, iar purtatoarea lui de cuvant prin care se fac auzite nevoile lui, madam Udrea, deja testeaza terenul lasand ideea ,,tiranului luminat”. Felicitari domnule BOC, eminent profesor de drept Contitutional, dupa 20 de ani ne intoarcem iarasi la Marea Adunare Nationala rebotezata mai nou in ,,Camera Reprezentatilor” in care vor patrunde doar indivizii alesi pe spranceana, obedientii si pupincuristii cei mai zelosi, cei care sunt dedicati trup si suflet stergerii la fund a conducatorului preaiubit. Si te mai mari Base ca facultatile noastre nu sunt recunoscute in Occident si sunt pe ultimele locuri din Europa, pai cu profesori ca premierul BOC, ce absolventi ai vrea sa aiba?

  5. Un om normal said:

    Sa le fie rusine celor care au votat cu Basescu si a doua oara! Deja mi-e prea sila de toti …

  6. Romanul said:

    Orice om care studiaza umanitatea, stie ca exista o legatura importanta intre fiinta umana si planeta.Multa lume stie ca este benefic pt energia umana, ca sa umbli, preferabil chiar descaltat, pe planeta mama, pt a primi energie de la ea. Aceasta energie te mentine cat mai sanatos. Romanii in loc sa multumeasca guvernantilor ca acestia se gandesc la sanatatea noastra, aduc critici. Zau ca nu mai pricep nimic. Guvernantii se gandesc la noi si sunt unii carcotasi. Eu multumesc din inima…partidului sau partidelor…ca se ingrijesc de sanatatea noastra. Ma gandesc sa vand chiar si masina, sa-mi iau caruta cu cal. Imi fac si opinci, care sunt sanatoase. Si o sa ma duc la primar sa cer autorizatie, dar sa vad si cat e taxa, pentru a respira aerul patriei! Urmatoarea grija a guvernantilor, va fi ca sa ne faca cantine pentru a lua masa, sa nu mai consumam noi energie pentru prepararea hranei. Asa vom putea sa ne aducem aportul la ecologizarea planetei.Si daca tot nu mai cumparam produse sa ne facem mancare, salariile pot fii reduse. Se mai rezolva ceva in economia tarii. Un singur lucru ar trebui sa impunem guvernantilor. In momentul cand ne pune tabla la ureche, sa se foloseasca anestezic, ca sa nu ne doara.Iar daca datorita crizei nu va fi anestezic pentru toti, macar la copii nostri sa se foloseasca. Traiasca clasa conducatoare, in frunte cu alesii ei! Multumim din inima pentru conditiile exceptionale, din grajdul numit Romania! Noi oamenii, stim ca cei ce conduc turme de vite se numesc vacari. Cred ca mai corect ar fi asa: Multumim din inima vacarilor ! Si orice om, stie cum se comporta un vacar! Dixit.

Alte stiri

Sumarul ediției de joi, 22 aprilie 2010

Actualitate

» Fabrica de şomeri
» Magistraţii din Galaţi cer arestarea consilierului Gubandru
» Suntem pe locul cinci în lume la atacuri de phishing
» Adopţia, un angajament pe viaţă
» Baschet (m): SCM-U Craiova a învins CSM Oradea, scor 76-69
» Craiova: Încătuşaţi de judecătorie, eliberaţi de tribunal
» „Dulăii“ lui Blaga, în control la IPJ Dolj
» Cum au trecut prin criză rezidenţialele din Craiova
» Profesorii doljeni au semnat că vor grevă, apoi au boicotat-o
» Craiova: Acord româno-american pentru medicină
» Constelaţia Hamlet străluceşte la Craiova
» Concurenţa va investiga participanţii la licitaţiile trucate

Local

» Românii au mers mai puţin la film anul trecut
» Fără disponibilizări în sănătate
» Azi rămânem fără apă
» Incendiu în Parcul petrolier Slăvuţa
» Recurs pentru arestarea lui Roşianu
» Scurte ştiri

Dolj

» Continuă vaccinarea copiilor
» Greva profesorilor dă peste cap bacalaureatul
» Craiovenii nu renunţă la uleiul comestibil uzat

Gorj

» Criminalul şi iubita sa minoră, trimişi în judecată
» Tată acuzat că şi-a violat fiicele de 3 şi 11 ani

Sport

» Armata Craiova s-a retras
» Investiţiile la stadionul „Municipal“, în pericol
» Pentru cine tragi sforile, Mircică?
» Lung senior: Silviu a fost vânat!
» Inter i-a liniştit pe extratereştri
» Atletico Madrid vrea în finală
» Larouche e mândru de Lucian Bute
» Spadasinii craioveni, opt medalii
» Rossi se reprofilează
» Să vină vacanţa!
» Încă o şansă de supravieţuire

Bani & Afaceri

» Infractorii, trimişi mai repede în judecată
» Codul de procedură fiscală, armă cu două tăişuri
» 1.600 de locuri de muncă la Târgul Angajatori de TOP
» Noi condiţii pentru producătorii agricoli
» Proiectul de lege de revizuire a Constituţiei, la Consiliul Legislativ
» Taxe pentru drumuri de piatră şi pământ
» 480 de joburi la Bursa Generală a Locurilor de Muncă
» Elevii doljeni oferă soluţii tinerilor cu dizabilităţi intelectuale
» Student la Automatică, pasionat de artă
» Voluntar pentru o săptămână

Magazin

» Fereşte-te de radar!
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Picătura de cunoaştere
» Bancul zilei
» Vremea în Oltenia

Opinii

» Regenerarea capitalismului şi demnitatea umană – o relaţie imposibilă?

Top